אוסטרליה הכריזה על חיזבאללה כארגון טרור: "אפס סובלנות"

מדינת האי הכריזה על הארגון השיעי כארגון טרור ובכך היא מצטרפת ל-17 מדינות נוספות, כולל בריטניה, קנדה וארה"ב. לפיד בירך על ההחלטה: "מודה לממשלת אוסטרליה. קורא למדינות נוספות להצטרף"

זמן צפייה: 00:17

ממשלת אוסטרליה הכריזה היום (רביעי) על חיזבאללה כארגון טרור. מנגנון פיגועי חו"ל של הארגון הוגדר כארגון טרור באוסטרליה כבר ב-2003 וכעת הרחיבו את ההגדרה והיא כוללת גם את המפלגה עצמה ואת כל עיסוקיה - מה שהופך את החברות בארגון לפשע במדינה.

במאי האחרון קראה ארצות הברית לממשלות לנקוט באמצעים נגד חיזבאללה וכעת אוסטרליה הצטרפה ל-17 מדינות נוספות עם הכרזה, ביניהן בריטניה וקנדה. שר החוץ יאיר לפיד בירך על ההחלטה וכתב  כי הוא "מודה לממשלת אוסטרליה על  ההחלטה. אוסטרליה היא ידידה קרובה של ישראל גם במאבק בטרור העולמי". גם ראש הממשלה נפתלי בנט בירך והודה לראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון וציין: "נמשיך לפעול בגל דרך נגד הטרור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משה חוגג, הסוכן והקטינות: כך טויחה התקיפה המינית של הדוגמנית

נתיחת הגופה קבעה: החשוד ברצח של כוכבת הרשת התאבד

חשד להתפרצות חיידק אלים בגן חב"ד בקפריסין: בן שנתיים נפטר

סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה
סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה | צילום: רויטרס

"ההחלטה האוסטרלית מצטרפת להחלטות דומות וחשובות של מדינות נוספות שהבינו כי אין זרועות נפרדות לארגון טרור. הדבר נכון גם לגבי ארגון הטרור חיזבאללה, מדובר בגוף אחד, וכל הפרדה בין זרועותיו היא מלאכותית. אני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון, על כל זרועותיו, כארגון טרור".

השרה לביטחון הפנים האוסטרלית קארן אנדרוז אמרה בהצהרה כי "הממשלה נוקטת באפס סובלנות לאלימות ואין שום סיבה - דתית או אידאולוגית - שתצדיק הרג חפים מפשע". בנוסף לארגון השיעי, אוסטרליה הכריזה גם על קבוצה נאו-נאצית בשם "הבסיס" כארגון טרור.

שר החוץ לפיד במסיבת עיתונאים לאחר אישור התקציב
יאיר לפיד

לפי דיווחים בתקשורת במדינת האי, סוכנות המודיעין האוסטרלית הביעה דאגה הולכת וגוברת מארגוני ימין קיצוני וטוהר הגזע במדינה וחברי "הבסיס" מהווים כשליש מהחקירות שמתנהלות בנושא. אנדרוז תיארה את הקבוצה כתנועה "אלימה, גזענית ונאו-נאצית" וציינה שידוע לכוחות הביטחון על תכנונים לפיגועי טרור שבוצעו על ידם.