כתובות אנטישמיות רוססו בצריפים באושוויץ-בירקנאו

עובדים במוזיאון ההנצחה במחנה ההשמדה גילו כתובות אנטישמיות ומכחישות שואה בתשעה צריפים סמוך לשער הכניסה של בירקנאו: "מתקפה מחפירה על אחד הסמלים הטרגיים בהיסטוריה האנושית"

אושוויץ בירקנאו מחנה השמדה נאצי נאצים פולין
שער הכניסה לבירקנאו | צילום: צילום: רויטרס

כתובות אנטישמיות וסיסמאות מכחישות שואה התגלו אתמול (שלישי) בתשעה צריפים באתר ההנצחה של מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. הצריפים ממוקמים סמוך לשער הכניסה לבירקנאו ומוכר יותר כ"שער המוות".

המשטרה פולין פתחה בחקירה. הנהלת המוזיאון פנתה לעזרת הציבור ולעובדים ליצור עמם קשר אם צילמו תמונות במקום כדי להגיע לחשודים. באתר ההנצחה מסרו גם כי מערכות האבטחה במקום מתרחבות כל הזמן, אך ציינו כי תקציב האתר ירד בשל משבר הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרשויות בקפריסין: איראן לא עומדת מאחורי ניסיון החיסול

ביידן שוחח עם ג'ינפינג: "סיכמנו לשמור על הסכם טאיוואן"

לראשונה: גרמניה תשלם פיצויים לניצולים ששרדו את מצור לנינגרד

"זו מתקפה מחפירה על אחד הסמלים הטרגיים בהיסטוריה האנושית", נמסר מהנהלת אתר ההנצחה. "מיד לאחר שיסתיים הליך איסוף הראיות, נפעל כדי להסיר את כתובות הנאצה מהצריפים ההיסטוריים".

העבודה משחררת שער אושוויץ מחנה השמדה נאצי נאצים פולין
הכניסה לאושוויץ | צילום: צילום: רויטרס

אירועי ונדליזם במקום הם די נדירים. אחד זכור במיוחד משנת 2010 כשאזרח שבדי נידון ל-32 חודשי מאסר לאחר שהיה אחראי לגניבת השלט המפורסם "העבודה משחררת" בכניסה למחנה אושוויץ. מוקדם יותר השנה הושחת בית קברות יהודי הסמוך למחנה ההשמדה ורוססו במקום סמלים נאציים.

כ-1.1 מיליון בני אדם נרצחו במחנה ההשמדה במהלך כמעט ארבע שנים וחצי. מתוכם, מיליון בני אדם היו יהודים.