ניסיון הפיכה בסודן: הצבא מכתר את בית רה"מ ושרים נעצרו

לפי כלי תקשורת במדינה, כוחות צבא גדולים התעמתו עם מפגינים ברחובות הבירה ח'רטום. זאת, לאחר שרוב חברי ממשלת המעבר נעצרו. שדה התעופה נסגר לפעילות. טרם ידוע מי עומד מאחורי הפעולה

זמן צפייה: 00:34

כלי תקשורת בסודן דיווחו הלילה (שני) על ניסיון הפיכה במדינה, לאחר שרוב חברי ממשלת המעבר נעצרו וכוחות צבא החלו לכתר את בית ראש הממשלה עבדאללה חמדוק. בנוסף, דווח כי חיילים התעמתו עם מפגינים בבירה חרטום. כמו כן, שדה התעופה בבירה נסגר. יש לציין כי טרם ברור מי עומד מאחורי ניסיון ההפיכה במדינה שרק לאחרונה נרמלה את יחסיה הדיפלומטיים על ישראל.

בחודש שעבר דיווחה הטלוויזיה הרשמית בסודן כי בוצע ניסיון הפיכה כושל במדינה. מקורות צבאיים במדינה האפריקנית מסרו כי הניסיון לתפוס את השלטון סוכל, ובכלי התקשורת מועבר המסר: "על הציבור לצאת ולהתנגד לקושרים". דובר המשטר מסר כי לאחר ניסיון ההפיכה העניינים בשליטה, והוסיף כי נעצרו מספר קושרים, ביניהם קצינים.

לפני כשנה כינון היחסים בין ישראל לסודן הפך לרשמי, לאחר שראש הממשלה דאז בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, ויושב ראש המועצה הזמנית של סודן עבד אל-פתאח אל-בורהאן ששימש מנהיג המדינה בפועל, ושם החליטו הצדדים על תחילת תהליך הנורמליזציה בין שתי המדינות.