אשתו של נשיא סוריה: "החלמתי לחלוטין מהסרטן"

אסמא אסד סיפרה בריאיון לטלוויזיה הממלכתית של המדינה כי היא ניצחה את סרטן השד, בו חלתה לפני כשנה, וכי במהלך כל תקופת הטיפולים משפחתה וילידה, כולל בעלה, היו לצידה

זמן צפייה: 02:41

אסמא אסד, רעיית נשיא סוריה בשאר אסד, הודיעה אתמול (שבת) כי היא החלימה "לחלוטין" מסרטן השד לאחר שנה של טיפולים שעברה. את הדברים אמרה בריאין לטלוויזיה הממלכתית של המדינה.

"המסע שלי הגיע לסיומו. תודה לאל, ניצחתי לחלוטין את הסרטן", אמרה אסמא, שבעוד כשבוע ימלאו לה 44 שנים ולה שני בנים ובת. בריאיון סיפרה כי היא עברה "תשישות פיזית" במהלך הטיפול.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אוכל פיצה במסעדה, ללא עניבה: אסד ממשיך לשדר עסקים כרגיל

הישג בין-לאומי: החוקרת הישראלית שמצאה דרך לעכב את סרטן הלבלב

קריאה להחזיר שתלי סיליקון מחוספסים – עקב חשד שמקושרים לסרטן

Asmaal
אסמא אסד | צילום: אינסטגרם

אסמא שיבחה את התמיכה שקיבלה במהלך התקופה הזו על ידי ילדיה, הוריה ובעלה. היא אמרה שבשאר, "בן זוגה לחיים היה לצידה במהלך התקופה".

כאמור, באוגוסט 2018, ברקע מלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה, הארמון הנשיאותי הסורי הכריז כי אסמא חולה בסרטן השד, שהתגלה בשלב מוקדם, וכי היא החלה טיפולים. אסמא לא הסתתרה, ולמרות המחלה נראתה בפומבי, בעיקר במרכזי טיפול של ילדים חולי סרטן וילדים פצועי מלחמה, יתומים ומרכזי צדקה.

 

באוקטובר אשתקד פרסמו כלי תקשורת המזוהים עם המשטר בסוריה תמונות של אסמא, בהן ניתן לראות את השפעת המחלה על גופה. התמונות צולמו במהלך פגישתה בבית ספר למתמטיקה, שם נפגשה עם סטודנטים שזכו במדליות באולימפיאדה המדעית למתמטיקה. במקביל, דווח כי הפגישה נערכה בתום אחד מטיפוליה בבית החולים הצבאי בדמשק.

תמונותיה של אסמא אל-אסד שפורסמו על ידי אתרים המקורבים לשלטון
תמונותיה של אסמא אל-אסד שפורסמו על ידי אתרים המקורבים לשלטון | צילום: חדשות 13

התמונות אמנם לא פורסמו על ידי ארמון הנשיאות הסורי, אך עצם הוצאתם דרך כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד מראים שידו של אסד קשורה לדבר וכי הוא ככל הנראה מעוניין בהפצת התמונות.

אסמא נולדה בלונדון, ופגשה את בשאר בזמן שהוא גר בעיר והתאמן כרופא עיניים. לאחר שחאפז אסד נפטר, בנו בשאר עלה לשלטון והתחתן עם אסמא, בעת שהייתה בת 25. תחילה, הדמות העדינה והמשכילה שלה נתפסה כמי שתביא את התקווה למדינה, אך מהר מאוד נחשבה לשותפתו של הדיקטטור ברצון להחזיק בשלטון בכל מחיר וקיבלה את הכינוי "הגברת הראשונה של הגיהנום". עם זאת, לדבריה של אסד, היא ניצלה את תפקידה כגברת הראשונה על מנת לעזור לעקורים, פצועים, חיילי צבא סוריה ומשפחות הרוגים.

נשיא סוריה עם אשתו אסמא, שחלתה בסרטן השד
נשיא סוריה עם אשתו אסמא, שחלתה בסרטן השד | צילום: חדשות 13

אשתו של הרודן הסורי, שביניהם הפרש של עשר שנים ולהם שלושה ילדים, כמעט ולא ערכה ראיונות בחייה, אלא שלאחר שורה של מעשי זוועה בסוריה וגינוי עולמי, בשנת 2016 העבירה ביקורת על המערב, על מה שכינתה סטנדרטים כפולים בתיאור המלחמה, ואמרה כי הסיקור התקשורתי על הילדים שנפגעו במלחמה הוא שונה "בהתאם לנאמנותם של ההורים". בעבר, אסד דחתה הצעות שונות שיעניקו לה ביטחון כלכלי לילדיה, בתנאי שתברח מסוריה. כעת, היא כפופה לסנקציות של האיחוד האירופי, שאוסר חוקית להעניק לה סיוע כלכלי ואוסר עליה להיכנס למדינות האיחוד, למעט בריטניה שם יש לה אזרחות.