נשיא סוריה בשאר אל-אסד ואשתו נדבקו בקורונה

מהנשיאות הסורית נמסר כי הנשיא אסד ואשתו אסמה התגלו כחיוביים לנגיף: "שניהם חשים בטוב ומצבם הבריאותי יציב". לפני כשנתיים רעיית הנשיא החלימה ממחלת הסרטן

זמן צפייה: 01:02

הנשיאות הסורית הודיעה היום (שני) כי הנשיא בשאר אל-אסד ואשתו אסמה נדבקו בקורונה. "שניהם חשים בטוב ומצבם הבריאותי יציב", נמסר. "הם ימשיכו את עבודתם במהלך הבידוד שיימשך שבועיים או שלושה".

בתוך כך, לאחר העסקה לשחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה, הבלוג "תיקון עולם" דיווח כי כחלק מהעסקה, שנעשתה בתיווך רוסי, ישראל תממן מיליוני חיסוני ספוטניק עבור סוריה במיליוני דולרים. עם זאת, סוריה הכחישה את הדיווח, ובטלוויזיה הסורית הרשמית נמסר: "הפצת מידע שקרי כאילו היה סעיף סודי שנקבל חיסוני קורונה בעסקה עם הכיבוש הישראלי נועדה לפגוע בשחרור האסירים ולפגוע בשמה הטוב של סוריה".

אסד ופוטין
אסד ופוטין | צילום: רויטרס

יש לציין כי בחודש אוגוסט 2018 הודיע הודיע ארמון הנשיאות הסורי כי אסמה אסד חלתה בסרטן השד. אסד בת ה-42, שנולדה בלונדון, החלימה כעבור שנה של טיפולים.

על פי נתוני המדינה, מפרוץ המגפה נדבקו בקורונה כ-16 אלף אזרחים סורים ו-1,063 מתו מסיבוכי המחלה. כעת מניין החולים הפעילים עומד על 4,544 בני אדם, לאחר שכ-10 אלף כבר החלימו.