נשיא אפגניסטן הסכים להתפטר ועזב את המדינה; שגרירויות מפונות

בעוד כוחות טליבאן השתלטו על המדינה והגיעו לקאבול הבירה, הנשיא אשרף גאני ברח לטג'יקיסטן והתפטר מתפקידו. מדינות רבות מפנות דיפלומטים וכוחות נאט"ו מאבטחים את שדה התעופה

זמן צפייה: 05:02

מקור בנשיאות אפגניסטן מסר הערב (ראשון) לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית כי נשיא המדינה, אשרף גאני, הסכים להתפטר מתפקידו ועזב למדינה שלישית דרך טג'יקיסטן ביחד עם היועץ לביטחון לאומי של אפגניסטן ועם ראש לשכתו. לפני זמן קצר נכנסו כוחות טליבאן לארמון הנשיאותי בקאבול.

בשעות האחרונות, בצל התקדמות ארגון טליבאן אל קאבול, הודיעה ארצות הברית על פינוי מלא של השגרירות האמריקנית בבירה. בנוסף, מדינות רבות הודיעו על פינוי מלא או חלקי של השגרירויות שלהן במדינה, ביניהן גרמניה, איטליה והולנד, ואילו רוסיה הודיעה כי היא מוכנה לשיתוף פעולה עם ממשלת הביניים שתקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שריפה בהרי ירושלים: תושבים באזור פונו מבתיהם

בנט: "אי התחסנות בפעם השלישית היא סכנת חיים"

נפל השלטון באפגניסטן; טליבאן השתלט על הבירה

נשיא אפגניסטן אשרף גאני
נשיא אפגניסטן אשרף גאני | צילום: רויטרס

עם זאת, כוחות ארה"ב ונאט"ו ימשיכו לאבטח את שדה התעופה בקאבול כדי לשמור על ביטחונם של דיפלומטים הנמצאים במדינה, ועד לפינוי מלא יישאר צוות השגרירות הנותר במדינה בשדה התעופה.

בעוד לפי דיווחים מסוימים החלו להישמע יריות בבירה, ארגון טליבאן ניסה להרגיע את הרוחות וביקש מהתושבים לא לברוח ולהישאר בבתיהם. במקביל, הורה ללוחמיו להיכנס לקאבול על מנת "למנוע ביזה, לאחר שכוחות המשטרה המקומיים נטשו את עמדותיהם". שני גורמי טאליבן אמרו כי לא תהיה ממשלת מעבר באפגניסטאן וכי ארגון הטרור מצפה למסירה מלאה של הכוח.

טליבאן, אפגניסטן
לוחם טליבאן בעיר גאזני | צילום: רויטרס