איטליה: מפגיני אקלים הדביקו עצמם לציור - ונגררו מתוך המוזיאון

שני צעירים גורשו מגלריית אופיצי שבפירנצה לאחר שניסו להדביק את ידיהם ליצירת המופת "פרימוורה" של בוטיצ'לי - ופרסו כרזה שבה נכתב: "דור אחרון, ללא גז, ללא פחם". הציור לא נפגם הודות לשכבת מגן המכסה אותו • צפו בתיעוד

מוחי אקלים במוזיאון באיטליה
מוחי אקלים במוזיאון באיטליה | צילום: מתוך טוויטר

מפגיני אקלים נגררו מתוך מוזיאון בפירנצה שבמרכז איטליה שלשום (שישי) לאחר שניסו להדביק את ידיהם ליצירת המופת "פרימוורה" של בוטיצ'לי. הצוות שבגלריית אופיצי, שבה אירע המקרה, הוציאו אותם החוצה תוך הפעלת כוח נדרש.

שכבת מגן מזכוכית מנעה גרימה של נזק ליצירת האומנות. המוחים עצמם טענו שמדובר במחאה ראשונה מתוך "עונה חדשה ורוויה בפעילות", אשר צפויה לדבריהם להיות מופצת בקרבת מוזיאונים. הפעילים עשו זאת בהשראת פעילי תנועת "Just Stop Oil" בבריטניה, אשר ניהלו לאחרונה קמפיין דומה של הפגנות בגלריות לאומנות.

שני המפגינים הדביקו את כפות ידיהם לציור בעזרת אדם שלישי, ופרסו כרזה שבה נכתב "דור אחרון, ללא גז, ללא פחם". החשודים במעשה הינם בחור ושתי נשים, ששילמו עבור כרטיסי כניסה לגלריה, ונלקחו משם על ידי המשטרה, כך לפי התקשורת האיטלקית.

היצירה "פרימוורה", שפירושה "אביב", היא בת 650 שנה ומהווה אחד מהציורים המפורסמים בעולם. היא נוצרה בידי האומן סנדרו בוטיצ'לי, צייר איטלקי מתקופת הרנסאנס, ואתר האינטרנט של גלריית אופיצי מתאר את הציור כ"חגיגה של אהבה, שלום ושגשוג".