"נאמץ איסלאם מתון ופתוח לעולם"

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, התראיין לעיתון 'הגרדיאן' הבריטי חשף את רצונו לשנות את אופייה של הממלכה הערבית מן הקצה אל הקצה: "נכבד את כל הדתות".

זמן צפייה: 00:44

שינוי בערב הסעודית - עכשיו באופן פומבי: יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, התראיין אמש (שלישי) לעיתון 'הגרדיאן' הבריטי והציג את חזונו לגבי עתיד הממלכה הערבית: "נאמץ איסלאם מתון ופתוח לעולם ולכל הדתות". סלמאן אמר כי סעודיה התנהלה עד כה באופן "לא נורמלי" ופנה לעולם: "סייעו לנו לייצר חברה פתוחה שתעצים את האזרחים ותמשוך משקיעים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בראיון, יורש העצר הסביר כי במהלך 30 השנים האחרונות, ערב הסעודית התנהלה כמדינה שמרנית ביותר ובעלת חוקי דת נוקשים בעיקר בעקבות מהפכת האייתולות באירן שהעלתה לשלטון מנהיגות איסלאמית פונדמנטליסטית. "המנהיגים לא ידעו כיצד להתמודד עם זה, ולכן ניסו להעתיק את המודל", אמר והוסיף: "עכשיו זה הזמן להיפטר מזה".

סלמאן דיבר גם על השקעתו השאפתנית ביצירת אזור סחר חופשי בין סעודיה, ירדן ומצרים: "אנחנו מדינת ג'י 20 בכל המובנים, אחת הכלכלות הגדולות בעולם, שנמצאת בדיוק בין 3 יבשות. שינוי ערב הסעודית לטובה יכול לעזור לאזור ואף לעולם כולו".

יורש העצר פנה בראיון לעולם והביע את רצונו ליצור סעודיה פתוחה יותר: "אנחנו שואפים להחזיר את מה שהיה בעבר - איסלאם מתון ופתוח לכל הדתות והמדינות בעולם". סלמאן הוסיף על שותפתו הרעיונית עם ארה"ב: "70% מאזרחי סעודיה הם צעירים מגיל 30. עדיף שנילחם באידאולוגיות הקיצוניות עתה ולא במסגרת מצב גרוע יותר בעוד 30 שנה".