האו"ם מזהיר: תימן - "מאות אלפים ימותו מכולרה"

מלחמת האזרחים במדינה נמשכת ואיתה מגיעים גם אסונות נוספים שגורמים לקורבנות. על פי נתוני האו"ם, מדי יום נדבקים בכולרה אלפי בני אדם: "מה שקורה שם זו קטסטרופה, העולם חייב להתערב"

ילד חולה בכולרה, תימן
ילד חולה בכולרה, תימן | צילום: רויטרס

המלחמה בתימן נמשכת, ואיתה עולות מצוקות חדשות וקטלניות: פקחי האו"ם שביקרו במדינה מוכת העוני דיווחו כי 5,000 בני אדם נדבקים מדי יום בכולרה. על פי הנתונים שאותם הם צופים, כ-200,000 בני אדם ימותו כתוצאה מהחשיפה למחלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

סטפאן אובראיין תת מזכ"ל המחלקה ההומניטארית באו"ם והמתאם לסיוע בינלאומי אמר כי "זה קורה בגלל המלחמה, זו מגיפה מעשה ידי אדם והמצב חמור מאוד. המספרים מדאיגים והם מיתוספים למחסור במזון, במכשור רפואי ובמים נקיים. מדינות העולם צריכות לשים לב למה שנעשה בתימן".

מלחמת האזרחים בתימן
מלחמת האזרחים בתימן | צילום: רויטרס

ואולם, צפי ההרוגים קטן במעט ממספר האנשים שבגופם מצאו את המחלה, אלפים מהם ילדים. ארגוני זכויות האדם שפועלים בתימן מפנים את הביקורת לסעודיה ולאירן שממשיכות להזרים תחמושת למלחמת האזרחים במקום לספק סיוע או פתרון.

אובראיין הוסיף כי "המדינות האלה שאנשיהם או שליחים שלהם נמצאים בשטח, צריכים להבין שהם מחזיקים באחריות לקטסטרופה". אנתוני לייק מארגון "יוניסף" אמר שאנשיו ואנשי ארגון הבריאות העולמי עושים מה שניתן כדי לבלום את המחלה, אך זה לא פשוט נוכח "התמוטטות מערכת הבריאות, הזיהום והעובדה ש14.5 מיליון מנותקים ממים נקיים ותנאים סניטרים"

אין פתרון באופק למלחמת האזרחים
אין פתרון באופק למלחמת האזרחים | צילום: רויטרס

הסבב הנוכחי של מלחמת האזרחים בתימן החל ב-2015 כאשר מורדים מהזרם החות'י בגיבוי של אירן וחיזבללה, כבשו את הבירה צנעה. הממשלה שנאלצה לברוח נשענת על תמיכה סונית של סעודיה כדי לנסות ולהחזיר את השליטה לידי הממשל הישן. במקביל ארגונים קיצוניים כמו אל קאעידה ודאע"ש, מנצלים את הכאוס ומשתלטים על עוד ועוד שטחים במדינה.