צפו: הנשים היזידיות שמשיבות מלחמה לדאע"ש

הלדן היא רק בת 20, אבל כבר לוחמת פעילה ביחידת הנשים היזידיות של צבא ההתנגדות לדאע"ש. לצדה נלחמת גם פלק, שהגיעה לסוריה מגרמניה כדי לסייע במלחמה

יחידת הנשים הלוחמות הכורדית מלאה בנשים אמיצות, נועזות ונחושות לנצח במלחמה נגד דאע"ש. לאחרונה, קיבלה היחידה מתגייסות חדשות: נשים יזידיות שהצליחו לברוח מזרועות אנשי ארגון הטרור בסוריה ובעירק. רבות מבנות משפחותיהן נלקחו כשפחות, ואילו בני משפחותיהן נרצחו בידי הארגון האסלאמי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"היו כל כך הרבה מקרי רצח המוני נגד נשים וילדים כשאנשי דאע"ש תקפו", נזכרת הלדן, יזידית בת 20 המתראיינת כשהיא אוחזת בידה נשק צלפים. היא הצטרפה ליחידה לאחר שראתה את בני משפחתה וחבריה נשבים על ידי דאע"ש בשטח עירק, ועכשיו היא נחושה להציל את אחיה ואחיותיה משבי הארגון.

היזידים, שחיים באזור נינווה שבצפון עירק, הם זרם שהתפלג מהזרם הכורדי. לפי האו"ם, יותר מ-7,000 נשים יזידיות נמכרו כשפחות וכ-5,000 גברים נרצחו מאז שאנשי דאע"ש החלו לתקוף את הקהילה באוגוסט 2014.

דאעש ריסק את הקהילות היזידיות (רויטרס)
דאעש ריסק את הקהילות היזידיות (רויטרס)

"כשאני חושבת על הילדים והאמהות - אני רוצה להלחם"

לוחמת נוספת היא פלק, צעירה בת 20 גם כן שגדלה בגרמניה והגיעה למזרח התיכון כדי להצטרף למאבק של קרוביה שנותרו בו. "אף אחד לא הגיע לעזור", היא מסבירה את המהלך. "ראיתי את הטבח, ראיתי אמהות וילדים נרצחים - אי אפשר לראות אותם ולא לעשות כלום".

ביוני האחרון פרסה היחידה נשית את כוחותיה באזור העיר הסורית ראקה, שם נלחמו בקיתונים המוסלמים. לדבריהן, הצליחו להציל את חייהם של אלפים. "אנחנו לא אוהבות שפיכת דמים, אבל בכל פעם שאני חושבת על הילדים ועל האמהות האלה, אני מרגישה שאני רוצה לצאת ולהלחם", טוענת פלק.

למרות שמחצית מראקה עדיין מוחזקת בידי דאע"ש ומחצית בידי הממשל הסורי, עדיין ישנן מאות נשים יזידיות וילדים יזידים המוגדרים נעדרים. חלקם מתו בלחימה, ואחרים עדיין ממתינים לשחרורה המוחלט של העיר.