מבריחת האסירים ועד תלמה ולואיז המצריות: סדרות הרמדאן כובשות את העולם הערבי

מדי שנה נדבקים מיליונים בעולם הערבי למסך הטלוויזיה בחודש הרמדאן בעקבות שורה של סדרות מושקעות שמשודרות בחודש זה. הסדרה הבולטת תעסוק בבריחת האסירים מכלא גלבוע. במצרים: סדרה עלילתית על עליית הנשיא א-סיסי. וגם: סדרת האקשן הסורית על קציני משטרה מושחתים

זמן צפייה: 01:09

סדרות הטלוויזיה שיוצאות לקראת חודש הרמדאן מרתקות אליהן בכל שנה מיליוני צופים וצופות ברחבי העולם הערבי וגם בשטחים וברצועת עזה. אחת הסדרות המדוברות השנה נקראת "סמל הניצחון של כלא גלבוע". שלא במפתיע, היא מגוללת את סיפור בריחתם של ששת האסירים הביטחוניים מהכלא הישראלי בחגי תשרי בשנה שעברה.

הסדרה שמופקת בערוץ "אל-קודס" המקורב לחמאס מציג את האסירים, איך לא, כאמיצים, נועזים, מתוחכמים וגיבורים. הסדרה מפארת כמובן את יכולות ההנהגה של האסירים והעובדה כי חפרו מנהרה מתחת לאפם של משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר כדי להלהיט את הצופים.

סדרות רמדאן אצל הפלסטינים השנה עוסקות בעיקר בסכסוך הישראלי-פלסטיני וכמה מהן מעודדות את נרטיב המאבק בישראל. מקורות בעזה מבטיחים כי עוד סדרות חדשות, המציגות את ההתנגדות הפלסטינית יופקו בקרוב.

סדרה נוספת ומסקרנת היא סדרה הטלוויזיה המצרית שנקראת "הבחירה". מדובר בעונה שלישית לסדרה שמעוררת עניין רב במצרים והעונה היא עוסקת באירועים שהובילו להדחתו של נשיא מצרים לשעבר ואיש האחים המוסלמים מוחמד מורסי ועלייתו לשלטון של עבד אל פתאח א-סיסי. הסדרה שמופקת על ידי השלטונות ולכן מציג את א-סיסי באור חיובי.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-arab-world-part-2204071416' autoplay='0' credit='' desc='העונה השלישית של סדרה מצרית מצליחה שעוסקת בשלטון לכבוד הרמדאן ' poster='' kid='1_7akpsjhi' duration='104']

עם זאת, היא מעוררת דיון ציבורי נוקב: האם הסדרה מגוללת את האירועים ההיסטוריים כפי שקרו בפועל או שמא מדובר בניסיון לשכתב את ההיסטוריה בהתאם לקו הרצוי למשטרו של הנשיא הנוכחי.

סדרה נוספת עוסקת בדאעש. הסדרה שנקראת "בצאת הנשמה" מגוללת את סיפורו של פעיל דאעש שמאלץ גם את אשתו בדרך שקר ומרמה להצטרף לדאעש בסוריה. היא מנסה להימלט והעלילה מסתבכת.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2204071250' autoplay='0' credit='' desc='בתקופת הרמדאן: סדרה על פעיל דאעש ' poster='' kid='1_k6jh8v20' duration='99']

בין הסדרות הנוספות שצפויות לרתק את מיליוני הצופים בעולם הערבי נמצאת גם סדרת האקשן הסורית "שבירת עצמות". בסדרה מספרים על סורים שנמלטו ללבנון בזמן מלחמת האזרחים ומגיעים לארץ הארזים ומגלים קציני משטרה מושחתים וכי ילדים סורים מוחזקים בחשאי ברחבי לבנון וגורלם אינו ידוע.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2204071254' autoplay='0' credit='' desc='news-video-news-flash-part-2204071254 ' poster='' kid='1_rxk900il' duration='115']

חוזרים חזרה למצרים, שם משודרת סדרה נוספת שזכתה לעונה שנייה שנקראת "רובוט בביתנו". הסדרה מספרת את סיפורו של גבר שאשתו בהיריון ומנסה להביא שני רובוטים שיעזרו בעבודות הבית, אך העניינים יוצאים מכלל שליטה כשהרובוטים מסוגלים יותר ויותר תכונות של בני אדם.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-arab-world-part-2204071419' autoplay='0' credit='' desc='עונה שנייה לסדרה מצרית על רובוטים ' poster='' kid='1_1ndvs3lf' duration='96']

הסדרה האחרונה, גם כן מתוצרת מצרית, נקראת "עבודה קדושה". שתי נשים בגיל העמידה עם נישואים וחיים כושלים מאשימות את הגברים בהרס חייהן ומחליטות להקים כנופייה שתנקום בגברים באשר הם. מה שמתחיל בתור מסע נקם, מסתבך כשחלקן מתחילות לפתח רגשות כלפי חלק מהגברים ומנסות להבין מה באמת טוב בשבילן.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2204071257' autoplay='0' credit='' desc='סדרה מצרית על נשים שיוצאות למסע נקם בגברים ' poster='' kid='1_ghi3m2vr' duration='132']