עירק לדאע"ש: "תיכנעו או שתמותו"

צבא עירק בשיתוף הקואליציה בראשות ארה"ב פתחו במתקפה נגד אחד ממעוזי דעא"ש האחרונים בתל עפר בצפון מערב המדינה

צבא עירק, ארכיון (רויטרס)

המתקפה נגד דאע"ש נמשכת: כוחות צבא עירקיים החלו היום (ראשון) במתקפה משולבת נגד כוחות דאע"ש בצפון מערב המדינה. "אתם תיכנעו או שתמותו", אמר ראש ממשלת עירק, חיידר אל עבאדי במסר מאיים לטרוריסטים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הכוחות העירקיים פועליים בסיוע מטוסי הקואליציה והולמים בלוחמי דאע"ש באזור תל עפר, כ-150 ק"מ מזרחית לגבול הסורי. האזור נחשב כמקום אסטרטגי בלחימה מול דאע"ש והצלחה של הצבא העירקי למעשה תנתק את נתיבי האספקה של הארגון המגיעים אל ומסוריה.

על פי ההערכות של קצינים בצבא עירק, בין 1,400-1,600 לוחמי דאע"ש, ביניהם לוחמים זרים רבים, עדיין פעילים באזור וצפויים לקחת חלק בקרבות הקשים. "אני לא מאמין שהקרב בתל עפר יהיה קשוח יותר מהקרב במוסול", ציין קצין עירקי בכיר. "במיוחד לאור הלקחים והניסיון שצברנו".

''תכנעו, או תמותו''
''תכנעו, או תמותו''

בתוך כך דיווחה אתמול רשת הטלוויזיה הלבנונית אל-מנאר, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, כי הארגון השיעי החל במתקפה משותפת עם הצבא הסורי כנגד כוחות המדינה האיסלמית על אדמת סוריה בסמוך לגבול עם לבנון. במקביל, גורם בטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי צבא לבנון החל במבצע צבאי דומה כנגד כיסי ההתנגדות של כוחות המדינה האיסלמית בצידו הלבנוני של הגבול.

ביום שישי דווח ברשת ABC האמריקנית כי כוחות צבא סוריה וחיזבאללה השתלטו על עמדות אסטרטגיות של ארגון המדינה האיסלמית בסמוך לגבול בין המדינות. במקביל, דווח כי חיל האוויר הרוסי העניק חיפוי אווירי לכוחות אסד וחיזבאללה שתקפו מוצב נוסף של דעא"ש בעיר במרכז סוריה.