איש חמאס נהרג בפיגוע במעבר רפיח

ארגון הטרור אישר שאחד ממפקדיו נהרג סמוך למעבר רפיח ברצועת עזה. המחבל שהזדהה עם הזרם הסלפי ניסה להסתנן למצרים, וכשנתכל בכוחות הביטחון החליט לפוצץ עצמו

מעבר רפיח (ארכיון) (רויטרס)

פיגוע התאבדות בגבול עזה-מצרים: מעט לפני השעה שתיים לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) דיווחו אתרי חמאס על פיגוע התאבדות ברצועת הגבול בין הרצועה למצרים, סמוך לחלק העזתי של מעבר רפיח. מחבל מתאבד הפעיל מטען שנשא על גופו וכתוצאה מכך נהרג אחד ממפקדי חמאס בגזרה - נידאל ג'עפרי, המתואר בהודעות שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס כאיש יחידת העלית (נוח'בה) ובחלק מהן כמפקד יחידת הצלפים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ככל הנראה מחבל נוסף שהשתתף בפיגוע נתפס בחיים: ההערכות הן כי חברי החולייה ניסו להיכנס למצרים. "כוחות הביטחון עצרו שני אנשים בסמוך לגבול, כשאחד מהם התפוצץ", נמסר ממשרד הפנים ברצועה. לפי הארגון מספר אנשים נוספים שהיו במקום נפצעו. על פי הדיווח המחבל המתאבד הוא מוסטפא גמ'אל כלאב מרפיח.

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי "ארבעה מחבלים מארגון הטרור דעא"ש ניסו לחדור לסיני ממזרח למעבר רפיח, כאשר הם נתפסו על ידי סיור של הכוחות המצרים מחבל אחד פוצץ עצמו, באירוע יש הרוג ועוד חמישה פצועים בדרגות שונות, 3 אנשי ארגון הטרור דאע"ש נעצרו".

מפגן תמיכה של חמאס בעזה (מתוך עמוד הטוויטר של החמאס)
מפגן תמיכה של חמאס בעזה (מתוך עמוד הטוויטר של החמאס)

לטענת חמאס מדובר בפעילים המזדהים עם דאע"ש: אם יתאמתו הפרטים, זו הפעם הראשונה בה מותקף כוח של חמאס על ידי תומכי דאעש באזור הגבול בו הגביר חמאס באחרונה את אמצעי האבטחה, בעקבות סיכום עם מצרים, על מנת למנוע הברחות מרצועת עזה לסיני.

ארגון החמאס הודיע באופן רשמי על מותו של הקצין ואמרו כי "מפקד השטח נידאל ג'עפרי נהרג על ידי אחד מהאנשים בעלי האידיאולוגיה שסוטה מדרך הישר שפוצץ עצמו סמוך לכוח של הארגון בגבול עם מצרים". בדיווחים שהופיעו הבוקר נמסר כי המחבל המתאבד הוא פעיל חמאס לשעבר. משפחתו פרסמה הודעה בה היא מתנערת מהמעשה.