בן 14 נעצר - בגלל המקרנה

נער צעיר תועד כשהוא רוקד לצלילי להיט שנות ה-90, "המקרנה", במגרש חניה בסעודיה. הסרטון הופץ ברשתות החברתיות והפך לוויראלי - דבר שהוביל למעצרו של הצעיר

מסתמן: הסרטון צולם ביולי 2016 (The Telegraph)

נער בן 14 נעצר לאחרונה בסעודיה בשל מה שהוגדר "התנהגות בלתי הולמת בציבור", לאחר שסרטון בו הוא נראה רוקד במכנסיים קצרים, חולצת פסים ואוזניות במגרש חניה הפך ויראלי. השיר ברקע? להיט שנות ה-90 "מקרנה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הסרטון הועלה לרשת לראשונה ביולי 2016, אולם רק לאחרונה הפך לוויראלי ושותף ברשתות החברתיות אלפי פעמים. בעוד שחלק מהצופים כינו את הצעיר "לא מוסרי", אחרים כינו אותו "גיבור". חרף ההודעה על מעצרו של הנער, טרם ברור באיזו אזרחות הוא מחזיק וכן אם יוגש נגדו כתב אישום בגין העבירה.

הנער אינו הראשון להסתבך במדינה בשל תרבות פופולרית: מוקדם יותר החודש נעצר הזמר עבדאללה אל-שאהני לאחר שביצע את תנועת ה"דאב" (dab) הפופולרית בעת הופעה בפסטיבל בעיר טאיף. התנועה נאסרה בממלכה השמרנית בטענה כי היא "מעודדת שימוש בסמים"

מסתמן: הסרטון צולם ביולי 2016 (The Telegraph)
מסתמן: הסרטון צולם ביולי 2016 (The Telegraph)

חרף השמרנות הממשלתית והאיסורים הרבים המוחלים עליהם, אזרחי סעודיה הם מהמשתמשים הפעילים ביותר ברשתות חברתיות. הרשתות החברתיות משמשות, בין היתר, זירה לדיונים פוליטיים סוערים סביב המדיניות השנויה במחלוקת של הממשל.