"לוחמי דאע"ש עזבו את לבנון"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הכריז בנאום טלוויזיוני כי לוחמי דאע"ש עזבו כליל את לבנון, לאחר שיחה שניהל עם נשיא סוריה בשאר אסד.

נסראללה (ארכיון)

מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (חמישי) כחלק מחגיגות הניצחון של הארגון מול לוחמי המדינה האסלאמית סמוך לגבול סוריה-לבנון. בנאום מוקלט סיפר מזכ"ל הארגון כי נסע לאחרונה לדמשק על מנת לפגוש את הנשיא אסד ולדון אתו בסילוק לוחמי דאע"ש מאזורי הגבול.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במהלך הנאום שיבח נסראללה את פעילות לוחמיו ואת צבא לבנון במאבק מול לוחמי המדינה האסלאמית. "רצינו שסוף הקרב יבוצע בידי צבא לבנון, וכך קרה", אמר נסראללה. "בכך ה'ח'ליפה' של דאע"ש הובסה".

נסראללה סיפר לתומכיו על הפגישה שניהל עם הנשיא הסורי בארמונו בדמשק. לטענתו הוא שכנע את אסד להסכים לעסקה בין חיזבאללה לדאע"ש, במסגרתה לוחמי דאע"ש הועברו למזרח סוריה.
השיירה עזבה את אזור הדבול בערב יום שני, כשכ-600 אנשי דאע"ש ובני משפחותיהם עברו לטריטוריה במזרח סוריה, בה שולט הארגון. עם זאת, השיירה לא יכלה להיכנס לאזורים שעדיין בשליטת דאע"ש בשל מתקפות אוויריות של ארה"ב ובנות הברית שבוצעו אתמול.

מוקדם יותר השבוע הכריזו בדאע"ש על הפסקת הלחימה עם כוחות צבא אסד, כשבמקביל, צבא לבנון וחיזבאללה הכריזו על הפסקת אש בלחימה מול ארגון הטרור באזור, כדי לשאת ולתת על גורל החיילים הלבנונים השבויים - כך דווח ברשת הטלוויזיה הלבנונית אל-מנאר. שתי ההודעות השונות על הפסקת האש במערב סוריה, באזור הגבול עם לבנון, הגיעו בסמוך אחת לשנייה. לפני כשבוע החלו הקרבות כשצבא לבנון, צבא אסד וחיזבאללה החלו בקרבות שונים, אך מתואמים נגד כוחות דאע"ש באזור.

הלחימה בסוריה גלשה לאזור צפון-מזרח לבנון בשנת 2014, כשכוחות דאע"ש וקבוצות מורדים אחרות השתלטו לזמן קצר על העיר ארסל שעל הגבול. 9 חיילים לבנוניים נלקחו אז בשבי וגורלם לא נודע מאז.