דיווח: האירנים זייפו שיגור טיל בליסטי

רשת "פוקס" מדווחת כי הסרטון שמציג שיגור טיל מוצלח על ידי הכוחות האירנים, והופץ בשבוע שעבר, הוא למעשה סרטון ישן מלפני 7 חודשים המתעד ניסוי אחר שכשל

רשת "פוקס" האמריקנית מדווחת כי סרטון שהפיצה הטלוויזיה הממלכתית באירן בו נראה שיגור מוצלח של טיל בליסטי חדיש הוא זיוף. על פי הדיווח, גורמים רשמיים בממשל האמריקני מאשרים כי הסרטון הוא למעשה סרטון ישן מלפני 7 חודשים המתעד ניסוי בליסטי אחר שכשל.

בשבוע שעבר ערכה אירן מצעד צבאי ברחובות טהרן בו הוצג לראווה הטיל החדש עליו נאמר כי הטווח שלו הוא כ-2,000 ק"מ וכי הוא יכול לשאת מספר סוגים של ראשי נפץ. מספר ימים לאחר המצעד שוחרר הסרטון בו נטען כי בוצע ניסוי מוצלח, אך כאמור, הממשל האמריקני מטיל ספק באמינות הסרטון.

האמריקנים טוענים: שיגור הטיל היה זיוף (חדשות 2)

טיל האירני החדש לטווחים בינוניים מבוסס על טיל צפון קוריאני בעל טווח פגיעה של 2,500 ק"מ. בשבוע שעבר גנרל אירני בכיר הצהיר כי הטווח של הטיל האירני הוא מעט יותר קצר והוא יעמוד על 2,000 ק"מ. המרחק בין ישראל לאירן בקו אווירי עומד על כ-1,700 ק"מ.

חסן רוחאני ודונלד טראמפ (רויטרס)

לאחר ההצהרה על השיגור ביום שישי, צייץ נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ציוץ חריף כנגד האירנים: "אירן בדיוק שיגרה טיל בליסטי המסוגל להגיע לישראל", צייץ הנשיא והוסיף: "הם עובדים עם צפון קוריאה. ההסכם שהשגנו הוא לא משהו!".