בכיר אירני: "לא נותקף על הקרקע"

מפקד בכיר בצבא אירן משגר מסר תקיף לעבר המערב: "האויב לא יוכל להגביל את הלחימה לגבולותיה של אירן, לוחמינו האמיצים מחכים". הבכיר העריך כי הסבירות למלחמה נמוכה וטען כי רק ארצו תקבע מתי סבב לחימה - אם יפרוץ - יסתיים

אף אויב לא צפוי לתקוף את אירן, במיוחד לא דרך הקרקע - כך העריך בכיר בצבא האירני, הגנרל מוחמד בקרי. לדבריו, אפילו מנהיגים "לא חכמים" במערב יודעים שכל עימות שכזה יגרור מחיר כבד עבורם. "במקרה הקלוש של תוקפנות, זה לא יהיה דרך הקרקע", אמר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בקרי צוטט בסוכנות הידיעות "טסנים" במסר מאיים כלפי המערב: "לא יתקפו אותנו דרך הקרקע כי האויב ייתקל בלוחמינו האמיצים שמחכים. תודה לאל, גם האנשים הלא נבונים שמובילים את השחצנות העולמית (מנהיגי המערב) יכולים להסיק שמתקפה נגד הרפובליקה האסלאמית תוביל לאבידות רבות".

עוד הזהיר הגנרל וטען כי רק אירן תשלוט בסופו של סבב לחימה, אם יתרחש: "גם אם האויב יתחיל באקט תוקפני, ההחלטה על סופה לא תהיה בשליטתו - והוא לא יוכל להגביל את הלחימה לגבולותיה של אירן".

"אירן תעצב את תוצאות המלחמה"

אחרי שראש הממשלה נתניהו תקף השבוע בחריפות את הניסיונות האירניים להתבססות צבאית בסוריה, הרמטכ"ל החדש של צבא אירן הגנרל עבד אלרחים מוסווי משיב אש. "עוצמה מתבססת כיום על נחישות ועל לוחמים שמוכנים להקריב את חייהם", אמר השבוע מוסווי והוסיף כי "ישראל תחדל להתקיים ב-25 השנים הקרובות, הודות לרצונם העז של לוחמים כאלה".

בנאום שנשא במהלך אירוע תרבות בעיר קום, אמר מוסווי כי על האויב הציוני לזכור כי רק אירן תהיה זו שתחליט כיצד ומתי לסיים את המלחמה עם ישראל, אם זו תפתח במתקפה נגד טהרן. לדבריו, אירן היא סמל להתנגדות נגד ההגמוניה העולמית והוסיף כי העולם מבין כעת שלא ניתן לתקוף צבאית את אירן. "כל מדינה יכולה להחליט לפתוח במלחמה נגד אירן, אך עליה להיות מודעת לכך שאירן תהיה זו שתעצב את התוצאה של אותה מלחמה", הזהיר.

נתניהו לפוטין: "אירן עושה 'לבנוניזציה' לסוריה"

מוקדם יותר השבוע נסע ראש הממשלה נתניהו לרוסיה, שם נועד במשך שלוש שעות עם הנשיא ולדימיר פוטין. "אירן מנסה לעשות 'לבנוניזציה' של סוריה", אמר ראש הממשלה לפוטין. "לא נאפשר להם לפתוח חזית טרור נוספת".

בתום הפגישה, ראש הממשלה סיפר כי עיקר שיחתו עם הנשיא הרוסי עסקו בהתבססות האירנית בסוריה והניסיון שלה ליצור רצף יבשתי מאירן ועד הגבול הישראלי. לטענת ראש הממשלה האירנים ינצלו את המצב כדי להעביר עשרות אלפי חיילים ומליציות שיעיות ולבנות בסיסים אירניים שיפעלו נגד ישראל.

''נפעל על פי הקווים האדומים'' (רויטרס)
''נפעל על פי הקווים האדומים'' (רויטרס)

נתניהו הבהיר לפוטין שישראל תמשיך לפעול "היכן שצריך - על פי הקווים האדומים שהציב". נתניהו הוסיף כי ישראל ממשיכה לפעול מול העברות אמצעי לחימה מתקדמים ללבנון ושישראל תמשיך לפעול כך גם בעתיד.

במסיבת עיתונאים שקיימו השניים מוקדם יותר באותו יום התריע נתניהו מפני התבססותה הצבאית של אירן בסוריה ואמר כי העוצמה שלה מתרחבת. "אירן עושה מאמץ מואץ להתבסס צבאית בסוריה וזה מהווה סכנה לישראל, למזרח התיכון ולעולם כולו", אמר נתניהו. "אירן כבר בתהליכי השתלטות מתקדמים על עירק, תימן ולמעשה היא כבר שולטת בלבנון".

בהמשך דבריו הבהיר נתניהו כי הוא רואה בניצחונות על דאע"ש "דבר מבורך", אמר והזהיר כי "מהמקומות שדאע"ש יוצר - אירן נכנסת". לדבריו, "אנחנו לא שוכחים לרגע שאירן מוסיפה לאיים כל יום בהשמדת ישראל, היא מחמשת ארגוני טרור והיא מחוללת אותו בעצמה. היא מפתחת טילים בין-יבשתיים עם כוונה לחמש אותם בנשק גרעיני, ומכל הסיבות הללו ישראל מתנגדת להמשך התבססותה של אירן בסוריה". בסיום דבריו הזהיר נתניהו כי "אנחנו נדאג להגן על עצמו בכל אמצעי נגד האיום הזה".