הסתה ברשתות נגד המאבטח הישראלי

המשבר הדיפלומטי עם ירדן אמנם תם, אך הרחוב הערבי ממשיך לגלות זעם לאחר שחרורו של המאבטח הישראלי. תמונתו של המאבטח מפורסמות ברשתות הערביות יחד עם קריאות נגדם

החל משעות הבוקר (רביעי) החלו משתמשים ערביים רבים ברשתות החברתיות לפרסם פוסטים מסיתים נגד זיו, המאבטח בשגרירות הישראלית בירדן שירה והרג את הירדני שניסה לדקור אותו ואדם נוסף. המשתמשים מפרסמים תמונה של זוג אחר וטוענים שהם המאבטח וחברתו בבילוי לאחר חזרתו לארץ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

התמונות נפוצות ברשתות הטוויטר והפייסבוק ומוחות על כך שהמאבטח שוחרר לחופשי וכבר מבלה עם בת זוגו. "שותה עם ה... שלו, והדמעות של הקדושים עדיין לא יבש", נכתב באחד הפוסטים המאיימים.

אתמול עם תום המשבר בשגרירות הישראלית בירדן, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שגרירת ישראל בירדן עינת שלאין ועם המאבטח זיו, שהוחזר לארץ מספר שעות קודם לכן. "אני שמח לראות אתכם, שמח שהדברים נגמרו כפי שהם נגמרו", אמר נתניהו. זיו הודה לו: "שמח להיות פה, מודה מקרב לב".

ראש הממשלה הוסיף ואמר לשניים: "אתם פעלתם היטב, בקור רוח וגם הייתה לנו מחויבות להוציא אתכם, זאת לא הייתה שאלה בכלל. רק שאלה של זמן ואני שמח שזה מעט זמן. אתם מייצגים את מדינת ישראל ומדינת ישראל לא שוכחת את זה לרגע אחד".

שגרירת ישראל בירדן עינת שלאין הודתה לו: "טוב להיות בבית, הכל מצוין". המאבטח זיו אמר: "ירדה לי אבן מהלב. הרגשנו עינת ואני שעומדים מאחורינו ועושים את כל המאמצים, והרגשנו את זה, ואני שמח שאנחנו פה".

ביום שני האחרון הותר לפרסום שאזרח ירדני שהגיע ביום ראשון לביתו של אחד ממאבטחי השגרירות בעמאן תקף ודקר את הישראלי מאחור באמצעות מברג. המאבטח נפגע באורח קל. האירוע הסתיים תוך זמן קצר - התוקף נורה למוות, כמו גם בעל הבית שנקלע למקום.

הדוקר הירדני וזירת האירוע
הדוקר הירדני וזירת האירוע

האירוע הוביל לתקרית דיפלומטית בין ישראל לירדן ולמו"מ בין הצדדים בסופו על פי דיווחים שהוכחשו בשני הצדדים סוכם על עסקה בין הצדדים. במסגרת העסקה שוחרר המאבטח הישראלי ובמקביל, הוסרו גלאי המתכות מהר הבית.