קרב גרסאות: "מנהיג ג'בהת א-נוסרה לא נפצע"

ברוסיה דיווחו כי אבו מוחמד אל ג'ולאני נפצע אנושות בתקיפה אווירית בה נהרגו 12 מלוחמי ארגון הטרור. קבוצת "תחריר א-שאם הכחישה: "בריאותו טובה, הוא מבצע את כל המשימות שמוטלות עליו"

אל-ג'ולאני. פצוע אנוש?
אל-ג'ולאני. פצוע אנוש? | צילום: (ויקיפדיה)

קרב גרסאות: רוסיה טענה הבוקר (רביעי) כי הצליחה לפצוע אנושות את אחד ממנהיגי ארגון "תחריר א-שאם", אבו-מוחמד אל-ג'ולאני, במתקפה אווירית על עמדתו בסוריה. בארגון הכחישו את הטענה לפגיעה באל-ג'ולאני, שעמד עד לא מזמן בראש קבוצת ג'בהת א-נוסרה: "מצב בריאותו טוב".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אל ג'ולאני מבצע באופן מלא את כל הפקודות שניתנות לו", נטען בהודעת ארגון תחריר א-שאם, "שאללה יעזור לו במשימתו". רוסיה טענה כי במתקפה נפצעו עוד 12 ממפקדי הארגון. לפי שר ההגנה הרוסי, מדובר במבצע מבוסס מודיעין, שאל-ג'ולאני היה היעד שלו.

אל-ג'ולאני שימש כמנהיג ארגון ג'בהת א-נוסרה, אולם הארגון חבר לארגונים אחרים כדי ליצור את ארגון-העל תחריר א-שאם. "כתוצאה מהמתקפה, אל-ג'ולאני ספג מספר פציעות מריקושטים, איבד זרוע ונמצא במצב אנוש", אמר השר קונשנקוב.

ג'בהת א-נוסרה ניתקה את קשריה עם אל-קאעידה בשנה שעברה, עת חברה לארגונים האחרים ליצירת תחריר א-שאם. לצד אל-ג'ולאני עומדים בראש הארגון מספר בכירים נוספים, מהארגונים הנוספים המרכיבים את האיחוד.

כוחות ג'בהת א-נוסרה, ארכיון
כוחות ג'בהת א-נוסרה, ארכיון | צילום: (רויטרס)

לצד הטענה לפציעתו של אל-ג'ולאני, סיפר השר כי נהרגו עוד 12 קצינים של ג'בהת א-נוסרה וכן 50 משומרי ראשו של אל-ג'ולאני במתקפה. עוד הוסיף כי בין ההרוגים גם אחד מראשי שירותי הביטחון של הארגון.

משרד הביטחון הרוסי הוסיף כי המתקפה האווירית הינה חלק ממבצע ארוך טווח שמטרתו לחסל את האחראים למתקפה ב-18 בספטמבר, בה הוכתרו 29 שוטרים צבאיים רוסיים. השוטרים נזקקו לחילוץ מבצעי, בגיבוי אש אווירית.