ארה"ב: מפגן ניאו-נאצי מחוץ למרכז כנסים בפלורידה

במהלך כנס של פעילי הסטודנטים השמרניים של הארגון "TPUSA" בעיר טמפה, הונפו דגלים ניאו-נאציים, שלטים עם קריקטורות אנטישמיות וכרזות המזוהות עם ארגוני עליונות לבנה. יו"ר מוזיאון השואה של פלורידה גינה את התקרית: "זוהי שנאה צרופה, הצגת סמלים המזוהים עם רצח העם היהודי מהווים איום ישיר על הקהילה היהודית"

זמן צפייה: 01:23

מחוץ למרכז הכנסים בעיר טמפה שבפלורידה, במהלך כנס של פעילי הסטודנטים השמרניים, רעולי פנים הניפו אמש (שבת) דגלי גרמניה הנאצית, כמו כן דגלים ניאו-נאציים, קריקטורות אנטישמיות, שלטים וכרזות המזוהות עם ארגוני עליונות לבנה. כמו כן, הונפו גם דגלי ה-SS ודגל עליו הכיתוה "ארץ דה-סנטיס", ייתכן בכוונה לרון דה-סנטיס, מושל מדינת פלורידה.

בתוך כך, יו"ר מוזיאון השואה של פלורידה, מייק איגל, גינה את הנפת הדגלים ואמר כי "הצגת סמלים המזוהים עם רצח העם היהודי בגלוי ובגאווה מהווים איום ישיר על הקהילה היהודית". איגל הוסיף, "נשיאת הדגל הנאצי, או זה של ה-SS, הארגון האחראי לכמה מהזוועות הקשות ביותר של השואה, היא מעשה שנאה צרופה, שאין להגן עלייה".

מפגן ניאו-נאצי מחוץ למרכז הכנסים בעיר טמפה שבפלורידה
מפגן ניאו-נאצי מחוץ למרכז הכנסים בעיר טמפה שבפלורידה | צילום: טוויטר: CombatASemitism@

"זה לא קשור לפוליטיקה או לדת. זה קשור לאנושות. מוזיאון השואה של פלורידה קורא לכולם, יהודים ולא-יהודים, ללא קשר לשיוך פוליטי, לגנות את האנטישמיות הבוטה הזו בצורה החריפה ביותר", הוסיף. "כאשר מתרחשים אירועים אנטישמיים מהסוג הזה, אנו נזכרים בחשיבות המשימה של מוזיאון השואה לשמר את זיכרון השואה תוך חינוך הדורות הבאים למנוע אנטישמיות ושנאה מכל הסוגים. לא נרתע".

דובר מטעם הארגון "Turning Point USA", זה שארגן את הכנס התייחס לתקרית, גינה אותה ואמר כי "אין לנו מושג מי הם ולמה הם כאן. אין להם שום קשר לארגון, לאירוע שלנו או לסטודנטים שלנו. הסטונדטין ששהו באזור וראו את המתרחש, עזבו את המקום במיידית".

נציבת החקלאות של מדינת פלורידה, ניקי פריד
נציבת החקלאות של מדינת פלורידה, ניקי פריד | צילום: רויטרס

נציבת החקלאות של מדינת פלורידה, ניקי פריד, המתמודדת לתפקיד מושל המחוז מטעם המפלגה הדמוקרטית, גינתה את המפגן ואמרה כי "אידואלוגית העליונות הלבנה אינה רצויה כאן. אתם לא תטילו עלינו אימה. לעולם לא נפסיק לגנות אותה, ואת אשליות העליונות הלבנה ואת השנאה שלה".