בניגוד לדיווחים: נפגעים אמריקנים מהתקיפות האיראניות בעיראק

צבא ארה"ב הודיע שכמה מהמוצבים בעיראק טופלו לאחר שהציגו תסמינים של זעזוע מוח בעקבות התקיפה האירנית של בסיס צבאי לפני כשבוע. זאת, על אף ההודעה שפורסמה שבה נאמר שלא היו נפגעים בתקרית

זמן צפייה: 03:02

חיסול סולימאני: 11 חיילים אמריקנים נזקקו לטיפול רפואי לאחר הציגו תסמינים של זעזוע מוח בעקבות התקיפה האיראנית של בסיסים צבאיים בעיראק בשבוע שעבר, כך מסר היום (שישי) קפטן ביל אורבן, דובר כוח הפיקוד המרכזי.

"אף חייל לא נהרג בתקיפה, אך היו מספר חיילים שנזקקו לטיפול רפואי בתום התקיפה האיראנית", אמר אורבן. עוד הוסיף ואמר כי כאמצעי זהירות נשלחו כמה מהחיילים לבדיקות רפואיות במתקנים הממוקמים בגרמניה ובכוויות. "כשיוחלט שהם מוכנים לחזור לשירות, הם יוחזרו לעיראק", אמר הדובר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נסראללה: "אם ארה"ב לא תסיג כוחותיה – חייליה יחזרו בארונות"

המרכז הסורי לזכויות אדם: "3 פעילים איראנים נהרגו בתקיפה"

הצבא האיראני מודה: המטוס האוקראיני הופל בשוגג על ידינו

כזכור, בשבוע שעבר נורו טילי קרקע קרקע מאיראן לעבר יעדים אמריקניים בעיראק, בהם הבסיס אירביל שבצפון המדינה וכן הבסיס האווירי "עין אל-אסד" שבמערבה, שבהם נמצאים כוחות צבאיים אמריקניים. אז מסר גורם רשמי בארה"ב כי "לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהתקיפה האיראנית, אך אנו עדיין אומדים את המצב". הטלוויזיה האיראנית, מנגד, מיהרה להודיע ש-80 אמריקנים נהרגו בתקיפה.

מהפנטגון נמסר כי "איראן שיגרה יותר מתריסר טילים בליסטיים לעבר צבא ארה"ב וכוחות הקואליציה בעיראק. ברור שמדובר בטילים ששוגרו משטחה של איראן. אנו עובדים על הערכת נזק ראשונית וננקוט בכל פעולה שתידרש להבטחת שלומם והגנתם של נציגי ארה"ב ובעלי בריתה באזור". במקביל, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ושר ההגנה מארק אספר הגיעו לבית הלבן להתייעצות דחופה עם הנשיא דונלד טראמפ.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר התקיפה: "טילים שוגרו מאיראן לעבר שני בסיסים צבאיים בעיראק. הערכת הנפגעים והנזק מתבצעת כעת. עד כה, הכול טוב! יש לנו את הצבא החזק והמצויד ביותר בעולם".

משמרות המהפכה האיראניים דיווחו בטלוויזיה האיראנית כי טהראן שיגרה "עשרות" טילי קרקע-קרקע לעבר ריכוזי צבא ארה"ב כנקמה על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, במסגרת מבצע "השהיד סולימאני". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן נקטה באמצעים מידתיים מתוך הגנה עצמית. אנו לא מחפשים הסלמה או מלחמה, אך נגן על עצמנו מפני תוקפנות". גורם בכיר בלשכת המנהיג העליון חמינאי אמר כי "תקיפת הטילים הייתה התגובה ה'חלשה' ביותר בארסנל שלנו".

הארגון פרסם הודעה ובה איים כי "כל שטח שיהווה נקודת מוצא לתקיפה נגד איראן - יהפוך יעד לפגיעה וכל תוקפנות כלפי טהראן תענה בתגובה מרסקת. ממליצים לארה"ב להסיג את כוחותיה מהאזור כדי למנוע הרג חיילים נוספים. אנו בכוננות עליונה בכל בסיסי משמרות המהפכה באיראן. תגובה על התגובה האמריקנית, אם תהיה כזו, כבר הוכנה ואושרה". יועצו של נשיא איראן הזהיר כי "תגובה אמריקנית למתקפת טילים עלולה להוביל למלחמה כוללת במזרח התיכון".

משמרות המהפכה אף איימו על ישראל וציינו כי מבחינתם "גם ישראל היא חלק מהשלטון האמריקני שחיסל את סולימאני. בעלות בריתה של ארה"ב באזור יותקפו אם ישמשו את ארה"ב לתקיפות נגד טהראן". בכיר בצבא איראן אף הדגיש כי "אם ארה"ב תעשה מעשה טיפשי, נפגע ביישות הציונית" ובטלוויזיה האיראנית נשמע האיום כי "אם ארה"ב תגיב, איראן תשגר טילים לעבר דובאי וחיפה".