המודיעין האמריקני חוקר דגימות מסין כדי לאתר את מקור הקורונה

דיווח ב-CNN: סוכנויות הביון של ארה"ב הצליחו להשיג מידע רב, בהם נתונים גנטיים ממעבדות בסין, זאת כחלק מהמאמץ האמריקני לאיתור מקור התפרצות הקורונה ולבדיקת האפשרות לדליפת הנגיף

מעבדות בווהאן שבסין
מעבדות בווהאן שבסין | צילום: רויטרס

סוכנויות הביון בארה"ב חוקרות ומפענחות מידע גנטי שהושג ממעבדות בסין, בניסיון להבין את מקורו של וירוס הקורונה - כך דווח היום (שישי) ב-CNN. מדובר במאגר של מידע גנטי השאוב מדגימות של וירוסים שנחקרו במעבדה בווהאן שבסין, אשר יש הטוענים שהיא המקור להתפרצות הנגיף הקטלני.

עוד על פי הדיווח, טרם נודע איך ומתי השיג המודיעין האמריקני גישה למידע הרגיש, אך המכונות שעוסקות ביצירה ועיבוד של נתונים גנטיים מסוג זה מחוברות לרוב לשרתים חיצונים המבוססים על ענן ושייתכן שנפרצו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>
בדיקות קורונה בסין
בדיקות קורונה בסין | צילום: רויטרס

תהליך התרגום והפיענוח של המידע שהגיע לידי האמריקנים והפיכתו למידע שימושי הוא אתגר קשה הדורש מחשבים רבים שמותאמים לעיבוד מידע בסדר גודל שכזה. סוכנויות הביון האמריקניות משתמשות, כך על פי הדיווח, במחשבי על במעבדות הלאומיות של משרד האנרגיה האמריקני. כמו כן, כדי לפענח את המידע החשוב יש צורך בכוח אדם רב ומיומן של מדענים שהינם בעלי סיווג ביטחוני גבוה ודוברי סינית, על מנת להבין ולתרגם את המידע.

תהליך הפיענוח של המידע שהושג מסין הוא חלק מהמאמץ הלאומי בארה"ב, עליו הכריז הנשיא ביידן, להבנת מקור הנגיף ונסיבות התפרצותו. האמריקנים מעוניינים להבין כיצד עבר הנגיף מבעלי חיים לבני אדם ולבדוק האם התפרצות הנגיף היא תוצאה של דליפה ממעבדות בווהאן שבסין.

בתוך כך, בימים אלו עוברת סין גל תחלואה נוסף של הקורונה בעקבות התפרצות זן הדלתא המידבק במיוחד של הנגיף. אתמול דווחו 124 חולים מאומתים חדשים בסין, המספר הגבוה ביותר שדווח במהלך גל התחלואה הנוכחי במדינה, שהצליחה במידה רבה למגר את התפרצות המגיפה בשטחה עד לאחרונה.