הכבל נקרע - בלם החירום לא עבד: חקירת האסון בטיול בהרי האלפים

מממצאים ראשוניים של חקירת משטרת איטליה עולה כי בעת שהקרון שבו היו 6 הישראלים נסע לאחור, אבדה השליטה עליו – והוא נפל מגובה של 30 מטר • החיבוקים והתיעוד מהרכבל: התמונות האחרונות

זמן צפייה: 12:25

האסון בהרי האלפים: מממצאים ראשוניים של חקירת המשטרה המקומית עולה כי התאונה שבה נהרגו בני הזוג עמית בירן וטל פלג, בנם תום בן השנתיים וסבה וסבתה של טל, יצחק וברברה כהן, התרחשה בשל תקלה בבלם החירום הידני.

הקרון שבו היו נסע לאחור וצבר תאוצה, אך בשל התקלה בבלם, השליטה על הקרון אבדה, הכבל נקרע – והוא נפל מגובה של כ-30-20 מטרים. הקרון התהפך על הקרקע כמה פעמים עד שנעצר לאחר שפגע בעצים. איתן בן החמש, בנם של עמית וטל והיחיד ששרד את התאונה, עדיין מאושפז במצב קשה. מצבו יציב.

לכתבות נוספות בנושא >>

אסון באיטליה: חמישה ישראלים נהרגו בתאונת רכבל בהרי האלפים

האסון בטיול: עמית וטל ובנם תום נהרגו באלפים – עם סבא וסבתא

יצחק וברברה כהן, רכבל, אלפים, אסון
יצחק וברברה כהן יחד עם הנינים איתן ותום | צילום: באדיבות המשפחה

יצחק כהן שנהרג באסון הרכבל, ונינו איתן
יצחק כהן שנהרג באסון הרכבל, ונינו איתן | צילום: באדיבות המשפחה

בד בבד, מיכל עינב, בתו של יצחק ודודתה של טל, סיפרה לחדשות 13: "הם היו אנשים מדהימים. אבא שלי וברברה היו מאוד קשורים. הם היו אמורים לבקר את הנינים בשבוע שעבר, אבל בגלל המבצע הטיסה נדחתה. הם היו מאוד קשורים, משפחה מגובשת. זה אסון נוראי - פשוט לא נתפס".

עינס סיפרה על אביה יצחק שנהרג בתאונה: "הוא בן 82 - אך מעולם לא לקח תרופה בחייו. היה נוסע לסקי פעמיים בשנה, אדם שנהנה מהחיים. ברברה עבדה איתו באל אל יותר מ-20 שנה. הם יחד גרים פה בשכונה כמה מטרים מאיתנו, משפחה מאוד מגובשת".

טל פלג-בירן וסב יצחק כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים
טל פלג-בירן וסב יצחק כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים | צילום: באדיבות המשפחה

מבית החולים באיטליה, סיפרה איה כיצד נודע לה על הטרגדיה שפקדה אותה ואת משפחתה: "שמעתי על מה שקרה מחברים, התחילו לכתוב לי בווטסאפ 'אנחנו מצטערים'. בהודעה הרביעית חשבתי שאולי עוד רקטה נפלה בישראל. אז התקשרתי לאחי והוא לא ענה, ואז התקשרתי לגיסתי והיא לא ענתה".

התובע המחוזי עדכן כי נפתחה חקירה בחשד להריגה ברשלנות. "לא נוכל להעריך באופן מיידי מה קרה לקרון הרכבל או למערכת הבטיחות", אמר התובע. "נצטרך לבצע בדיקות טכניות מרובות". האתר שבו אירעה התאונה נפתח רק אתמול, אחרי שהיה סגור במשך כשנה בשל הגבלות הקורונה.

יצחק וברברה כהן, רכבל, אלפים, אסון
יצחק וברברה כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים | צילום: באדיבות המשפחה

"משהו היה לא בסדר", הוסיפה איה, שהחליטה בשלב זה לנסות להבין מחבריה מה בעצם קרה. "אחרי שעתיים אושרו שמות ההרוגים על ידי המשטרה. סבא וסבתא של טל הגיעו לבקר כתיירים. הם בני יותר מ-80, מחוסנים, ובישראל היו טילים, אז הם חשבו 'מה כבר יכול לקרות לנו באיטליה?' הם רק רצו לראות את הנינים שלהם".