נסראללה: האפשרות של מלחמה אמריקנית נגד איראן ירדה ב-99%

מזכ"ל חיזבאללה התייחס בנאומו למתיחות בין המדינות, וציין כי "בחודשים האחרונים הייתה אפשרות למלחמה", אך טען כי הסיכוי לכך פחת משמעותית. "טראמפ מחכה לטלפון מאיראן, אך הוא לא מצלצל"

זמן צפייה: 00:42

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס היום (שני) בנאומו למתיחות בין איראן לארצות הברית, וציין כי "בחודשים האחרונים הייתה אפשרות למלחמה בין המדינות, אך האפשרות ירדה ב-99%". לטענתו, "חלק מהכוחות המערביים, ואפילו המקומיים בלבנון התכוננו למלחמה הזו".

מנהיג ארגון הטרור המשיך והסביר כי "על כל מדינות האזור והשחקנים השונים שמתכוננים למלחמה - לשים זאת בצד". לדבריו, "איראן עמדה איתן מול הסנקציות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ופרשנים כותבים מאמרים שהאסטרטגיה של טראמפ נכשלה. אופציות המלחמה נגוזו, והנשיא מחכה לטלפון מאיראן, אבל הוא לא מצלצל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוסיה: "הסגרת ההאקר הרוסי לארה"ב לא תורמת ליחסינו עם ישראל"

"איך את עוד לא מתה?": בן 71 מואשם שניסה לרצוח את אשתו

אמזון מציגה: אתר בעברית – ומשלוחים חינם לישראל

מנהיג החיזבאללה, סיד חסן נסראללה מדבר בשידור חי
מנהיג החיזבאללה, סיד חסן נסראללה מדבר בשידור חי | צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה אמר את הדברים על רקע הנסיגה האיראנית מהסכם הגרעין. זאת לאחר שבשבוע שעבר החלה הרפובליקה האיסלאמית להזרים גז אורניום ל-1,044 צנטריפוגות במתקן הגרעין בפורדו. זאת, לאחר שהנשיא חסן רוחאני הודיע יום קודם לכן שמדובר בצעד נוסף לצמצום המחויבויות להסכם הגרעין, שבו התחייבה איראן כי המתקן בפורדו ישמש רק למחקר.

נשיא איראן רוחאני כתב לאחר שמדינתו החלה את המהלך בפעול כי "בזכות המדיניות של ארה"ב ובנות בריתה המתקן הגרעיני בפורדו יחזור לפעילות מלאה בקרוב". שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב תמך בפעולות הרפובליקה האסלאמית ואמר כי "על איראן למלא את מחוייבויותיה להסכם הגרעין, אך הצעדים להפחתת המחוייבות מובנים".

דונלד טראמפ בעצרת האו''ם
דונלד טראמפ בעצרת האו''ם, ארכיון | צילום: חדשות 13

המהלך השנוי במחלוקת גרר תגובות רבות. ארצות הברית אמרה כי מדובר ב"צעד גדול בכיוון הלא נכון" וטענה כי לטהראן אין סיבה טובה לבצע את הצעד המדובר. "אנו תומכים לחלוטין במאמצי הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית לעקוב אחר המתרחש באיראן", מסרה דוברת משרד החוץ האמריקני, מורגן אורטגוס. "נמשיך במדיניות הלחץ הכלכלי על איראן עד שתשנה את התנהגותה".