חמינאי: "איראן לעולם לא תנהל שיחות עם ארה"ב"

המנהיג העליון של איראן אמר את הדברים בכנס במדינה, אך סייג: "רק אם ארה"ב תשוב למחויבויותיה בהסכם הגרעין - נוכל לשוחח". עוד אמר: "מדיניות ה'מקסימום לחץ' של האמריקנים תיכשל"

זמן צפייה: 01:28

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, אמר היום (שלישי) בכנס במדינה כי "בכירים איראניים לעולם לא ידברו עם ארה"ב" והוסיף כי "האמריקנים מפעילים מולנו מדיניות 'מקסימום לחץ', מדיניות זו תיכשל".

בהמשך, כתב חמינאי בחשבון הטוויטר שלו כי "רק במידה וארה"ב תחזור להסכם הגרעין ממנו נסוגה, אז היא תוכל לנהל שיחות עם איראן וחברות נוספות בהסכם. במידה ולא, לא יהיו מו"מ בין בכירי המדינות בשום שלב - לא בניו יורק ולא במקום אחר".

כזכור, משרד החוץ האיראני הודיע אתמול כי הנשיא רוחאני לא יפגש עם עמיתו האמריקני, דונלד טראמפ, בשולי עצרת האו"ם. זאת, לאחר שדווח כי ארה"ב הציעה לקיים פגישה בין המנהיגים בשולי העצרת. "פגישה כזאת לא נמצאת על סדר היום שלנו – וגם לא תהיה", נמסר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

משרד החוץ האיראני: "רוחאני וטראמפ לא ייפגשו בעצרת האו"ם"

טראמפ: נראה שאיראן אחראית לתקיפה בסעודיה; ייתכן שנגיב בעוצמה

ברקע מו"מ אפשרי בין ארה"ב לאיראן: מתקפה על מתקני נפט בסעודיה

עלי חמינאי
עלי חמינאי

בתוך כך, הכחיש משרד החוץ את הטענות למעורבות איראנית בתקיפה שהתרחשה בסוף השבוע במתקני הנפט שבמזרח הממלכה הסעודית. "ההאשמות שתקפנו בסעודיה הן חסרות בסיס ובלתי מתקבלות על הדעת", מסר דובר משרד החוץ בטהראן בטלוויזיה האיראנית.

בהמשך הצהיר טראמפ כי "ככל הנראה, איראן אחראית לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה". זאת, חרף הכחשותיה של טהראן. לדבריו, "ארה"ב לא רוצה מלחמה - אבל מוכנה לכך יותר מכל אומה אחרת בהיסטוריה".

"אני לא רוצה מלחמה עם אף אחד", הדגיש. "אנחנו מוכנים יותר מכולם. יש לנו את הצבא החזק ביותר והטילים ביותר. בנינו את הצבא מחדש בהרבה דרכים שונים. לאף אחד אין את הכלים שיש לנו. עם כל זה, אנחנו רוצים להימנע ממלחמה. יש לנו הרבה אופציות אבל אני לא מתעסק בהן עכשיו, אנחנו רוצים להבין מי עשה את זה. זאת הייתה מתקפה מאוד גדולה, ויכול להיות שנענה במתקפה גדולה פי כמה".