המחאה הצליחה: נשיא אלג'יריה התפטר לאחר 20 שנים

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה הודיעה כי עבד אל-עזיז בוטפליקה יעזוב את תפקידו בעקבות המחאה האדירה שהוציאה מיליוני אזרחים לרחובות. צרפת: "רגע חשוב בהיסטוריה המקומית"

עבד אל-עזיז בוטפליקה, נשיא אלג'יריה | צילום: רויטרס

עבד אל-עזיז בוטפליקה הודיע אמש (שלישי) רשמית על התפטרותו מתפקיד נשיא אלג'יריה לאחר 20 שנות שלטון – כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה. החלטתו של בוטפליקה מגיעה לאחר שבחודש האחרון התקיימו ענק במדינה, בהן קראו מיליוני בני אדם לנשיא בן ה-82 להתפטר. הודעתו מגיעה יממה בלבד לאחר שנמסר מטעמו כי יעזוב את התפקיד עד סוף החודש.

שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, התייחס להתפטרותו של  בוטפליקה ואמר כי זהו "רגע חשוב בהיסטוריה של אלג'יריה". לה דריאן הוסיף כי האזרחים באלג'יריה הוכיחו כי הם נחושים להשמיע את קולם.

כתבות נוספות בחדשות 13:

יהודי בלארוס דורשים: עצרו את בניית מתחם המגורים על קבר האחים

סינית נכנסה למתחם טראמפ עם מכשיר שבו תוכנות זדוניות - ונעצרה

שבוע לבחירות ובהשראת האירוויזיון: קמפיין נגד צפיפות בכיתות

הפגנות באלג'יר נגד השלטון במדינה
הפגנות באלג'יר נגד השלטון במדינה | צילום: רויטרס

בחודש שעבר, בשיאן של ההפגנות, הודיע בוטפליקה כי לא יתמודד על קדנציה חמישית ברציפות. זאת בניסיון להרגיע את המפגינים. הנשיא החליט לסגת מהודעתו המקורית, שבה התעקש להתמודד פעם נוספת על התפקיד.

בחודש האחרון הפגינו אזרחי אלג'יריה נגד הנשיא במחאות שנערכו על בסיס כמעט יום-יומי. המוחים דרשו מבוטפליקה לפנות את השלטון לאנשים צעירים ולהחליף את המערכת השלטונית שנשלטת בידי יוצאי צבא ממלחמת העצמאות נגד צרפת בשנת 1962.

הפגנות באלג'יריה נגד הנשיא בוטפליקה
הפגנות באלג'יריה נגד הנשיא בוטפליקה | צילום: רויטרס

לפני כשש שנים לקה בוטפליקה בשבץ מוחי ומאז הוא ממעט להופיע בפומבי. בשבע השנים האחרונות לא נשא בוטפליקה אף נאום בפני הציבור, והוא נראה רק פעמים בודדות. לפי הדיווחים, לנשיא יש יועצים ואנשי צבא שמנהלים עבורו את המדינה, ובהם סגן שר ההגנה קאיד סלאח.

הפגנות באלג'יר נגד השלטון במדינה
הפגנות באלג'יר נגד השלטון במדינה | צילום: רויטרס
עבד אל-עזיז בוטפליקה, נשיא אלג'יריה
עבד אל-עזיז בוטפליקה, נשיא אלג'יריה | צילום: רויטרס