אלג'יריה: לפחות 38 הרוגים בשריפות ענק בצפון המדינה

עשרות בני אדם קיפחו את חייהם בעקבות האש שמשתוללת באזורים נרחבים, בהם גם פרברי הבירה אלג'יר. תושבי הרפובליקה מתחו ביקורת על כך שהשלטונות לא נערכו כראוי לאירועים בסדר גודל כזה והם מסתמכים בעיקר על סיוע זר

זמן צפייה: 02:20

הרשויות באלג'יריה דיווחו היום (חמישי) על לפחות 38 הרוגים בעקבות שריפות ענק שפרצו באזורים נרחבים בצפון המדינה וגם בפרברי הבירה אלג'יר. 14 מחוזות במדינה סובלים מהשריפות שהתלקחו בעקבות גל החום הכבד הפוקד את אלג'יריה. תושבים רבים ברפובליקה התלוננו כי הממשלה אינה מסייעת להם ואף מתחו ביקורת על כך שהיא לא הייתה מוכנה לשריפות בסדר גודל כזה.

שר הפנים האלגי'ראי כאמל בלדג'וד אמר כי 24 ממקרי המוות שדווחו עד כה הם ממחוז אל-טארף, הסמוך לגבול הצפון-מזרחי של המדינה עם תוניסיה. עד כה, כלי התקשורת המקומיים דיווחו על 350 תושבים בלבד שפונו מבתיהם על רקע השריפות. לדברי הרשויות במדינה, נכון ליום רביעי, 39 שריפות נותרו פעילות, וכוחות הכיבוי וההצלה ממשיכים לפעול על מנת לבלום את התפשטותן.

פארק שעשועים שהתלקח בשריפות בצפון אלג'יריה
פארק שעשועים שהתלקח בשריפות בצפון אלג'יריה | צילום: רויטרס

זו אינה הפעם הראשונה בה המדינה מתמודדת עם גל שריפות שכזה, ועל כן הביקורת בקרב תושבי הרפובליקה גוברת. לטענתם, השלטונות לא השקיעו מספיק במערך כיבוי האש במדינה ובטכנולוגית כיבוי אש, ועל כן, המדינה נאלצת בכל פעם שהיא מתמודדת עם גל שריפות - לפנות לעזרה ממדינות זרות ומהקהילה הבינלאומית.

מומחים לענייני סביבה טוענים כי התגברות שריפות הענק באלג'יריה היא תוצאה ישירה של משבר האקלים ועלייה בטמפרטורות באזור. מתחילת חודש אוגוסט פרצו ברחבי המדינה 106 שריפות, שחירבו למעלה מ-2,500 דונמים של יערות ואזורים מיושבים.