איראן: "מסוגלים לייצר פצצה, אבל אין לנו כוונה לעשות זאת"

את הדברים אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בצל החשש במערב על יכולותיה של הרפובליקה האיסלאמית לייצר נשק גרעיני בזמן קצר

זמן צפייה: 08:50

ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, מוחמד איסלאמי, אמר היום (שני) כי לאיראן יש את היכולת הטכנית לייצר פצצת אטום, אך אין בכוונת המדינה לעשות זאת. הוא צוטט על ידי סוכנות הידיעות האיראנית "פארס".

רק בשבוע שעבר אמר אסלאמי כי איראן הסירה את הציוד של סבא"א, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שכולל 27 מצלמות שהותקנו במסגרת הסכם 2015. "לא נפעיל את המצלמות של סבא"א עד שהצד האחר יחזור להסכם הגרעין", אמר איסלאמי.

עובדים במתקן גרעין כ-400 קילומטרים מטהרן
עובדים במתקן גרעין כ-400 קילומטרים מטהרן, ארכיון | צילום: רויטרס

בחודש יוני האחרון אמר ראש סבא"א רפאל גרוסי כי טהרן עדכנה אותו בדבר כוונתה לנתק 27 מצלמות של סבא"א שהותקנו במתקני הגרעין שלה - כולל המתקנים בנתנז ובאיספהאן. עוד ציין גרוסי כי 40 מצלמות פיקוח של הסוכנות ימשיכו לפעול כרגיל במדינה. לדבריו, אם איראן לא תחדש את הפיקוח של הסוכנות - יהיה מדובר ב"מכת מוות" להסכם הגרעין.

בשבוע שעבר התייחס שר הביטחון בני גנץ בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 לאיום האיראני ואמר: "איראן היא בעיה עולמית, היא לא בעיה פרטית של מדינת ישראל. בסופו של דבר אנחנו מסוגלים לפגוע קשה ולעכב את הגרעין".

עוד אמר גנץ: "על פי התפיסה של מי שמאמין בהסכם וזו לא תפיסה מופרכת, כשיהיה הסכם האיראני לא ימשיכו בפרויקט הגרעין וידחו אותו לטווח שנים קדימה. אנחנו מאוד לא מרוצים מהסכם שיהיה הסכם רע כי תהיה השהייה זמנית, האיראנים יפתחו את הכלכלה וייתן להם לגיטימציה לחזור למקום שבו הם נמצאים. הצבענו על כל הפערים. אני לא רואה את ההסכם הזה מתקרב בימים הקרובים, אבל אני לא יכול לשלול את זה. לא רואה לזה כרגע סימנים גדולים. הזכרת את הנשיא ביידן ואני מציע להקשיב לו כששאלו אותו אם יהיה צריך אופציה צבאית, אז הוא אמר כמוצא אחרון – אבל כן".