"אף אישה אפגנית לא מתלבשת כך": מחאת רשת על חוקי השריעה

בעקבות דרישות טליבאן שנשים יעטו חיג'אב המכסה את הגוף מכף רגל עד ראש והדיווחים על הפרדה מגדרית בכיתות ובאוניברסיטאות, מחאת רשת החלה בקרב נשים אפגניות המציגות מהו לבוש אפגני מסורתי

זמן צפייה: 00:26

נשים אפגניות ברחבי העולם החלו אמש (שני) במחאה נגד טליבאן, בעקבות דרישת מנהיגי הארגון מנשים לעטות חיג'אב שחור, המכסה את כל הפנים, בבתי הספר ובאוניברסיטאות באפגניסטן. כעת, נשים מעלות תמונות שלהן בבגדים אפגניים צבעוניים מסורתיים ברשתות החברתיות.

בימים האחרונים הגיעו תמונות מאפגניסטן המראות נשים לבושות בחיג'אב המכסה אותן מכף רגל ועד ראש, בהתאם לחוקי השריעה של טליבאן, ולומדות בכיתות נפרדות מהגברים. בתגובה, נשים אפגניות אחרות העלו תמונות שלהן בבגדים מסורתיים צבעוניים, כדי להראות את הניגוד בין המסורת האפגנית שלהן לבין חוקי טליבאן.

ד"ר בהאר ג'לאי, חברת סגל האוניברסיטה האמריקנית בקאבול לשעבר, העלתה תמונה בטוויטר, המראה אישה בחיג'אב וכתבה כי "אף אישה לא התלבשה כך בהיסטוריה של אפגניסטן. הלבוש הזה זר לחלוטין לתרבות האפגנית. אני מוסיפה תמונה שלי בלבוש אפגני מסורתי כדי ללמד, לחנך ולבטל את המידע המוטעה שמגיע מהתעמולה של טליבאן".