ארה"ב: יש לפעול לפני שצפון קוריאה תעשה זאת

מזכיר המדינה האמריקני טילרסון קרא למועצת הביטחון של האו"ם לממש את מלוא הסנקציות כלפי קוריאה הצפונית בעקבות המתיחות באזור

מצעד צבאי בצפון קוריאה. ארכיון
מצעד צבאי בצפון קוריאה. ארכיון | צילום: רויטרס

מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון אומר היום כי כל האפשרויות על השולחן בנוגע לתגובה להתגרות עתידית של צפון קוריאה. בדברים שנשא היום (שישי) מול מועצת הביטחון של האו"ם הפציר בארגון לפעול "לפני שצפון קוריאה תעשה זאת".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''כל האפשרויות על השולחן''. טילרסון
''כל האפשרויות על השולחן''. טילרסון | צילום: רויטרס

המזכיר קרא לאו"ם לממש את מלוא הסנקציות האפשריות על המדינה, ולצמצם את היחסים הדיפלומטיים עם פיונגיאנג. "עם כל שיגור וניסוי טילים, צפון קוריאה דוחפת את צפון-מזרח אסיה ואת העולם כולו לעבר חוסר יציבות וקונפליקטים נרחבים", אמר. "האיום שהיא תתקוף בסיאול או טוקיו הוא ממשי".

על אף דבריו של טילרסון, שר החוץ הסיני הזהיר את המועצה מפני פעולה צבאית במדינה המבודדת. "שימוש בכוח לא פותר מחלוקות, ורק מוביל לאסונות גדולים יותר", אמר למועצה. לדבריו, הצבת סוללת ההגנה האמריקנית בדרום קוריאה פוגעת בביטחונה של סין ופוגעת באמון בין הצדדים בסוגיה הצפון-קוריאנית.

מועצת הביטחון
מועצת הביטחון | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום אמר הנשיא טראמפ בריאיון עם סוכנות הידיעות רויטרס כי אין לזלזל באפשרות של עימות צבאי עם צפון קוריאה. לדבריו, "ייתכן ונמצא את עצמנו בעימות גדול, גדול מאוד". עם זאת, הוסיף כי הוא מעדיף למצוא דרך לפרוק את המדינה מנשקה הגרעיני בדרכי שלום: "נשמח לפתור דברים בצורה דיפלומטית, אך זה מאוד מסובך".