מעוצב ירושלמי: ארבעה מקומות מעוצבים ומפתיעים בירושלים

לרגל שבוע העיצוב יצאה דנה חפצדי, מנהלת קהילת ״זאת ירושלים״, לגלות מקומות מעוצבים ואמנותיים בעיר הבירה שאסור לכם לפספס

קפה נוקטורנו

בית הנסן

כמדי שנה מארחת ירושלים את שבוע העיצוב (שייערך עד ה30.6) בבית הנסן, אירוע בקנה מידה בינלאומי בתחום העיצוב, בו מציגים למעלה מ-150 אמנים ישראלים ובינלאומיים.

האירוע מתקיים בבית הנסן שהוא לכשעצמו מבנה ארכיטקטוני מדהים, שתוכנן בידי האדריכל הגרמני קונרד שיק, ושימש בעבר כבית מצורעים. החולה האחרון עזב את בית החולים בשנת 2001 ומאז הפך בית הנסן הפך מבית חולים למצורעים לבית של יוצרים ואמנים. הרשות לפיתוח ירושלים ביצעה במקום תהליך שימור ושיפוץ נרחב וכיום הוא משמש מרכז תרבות בנושאי העיצוב המדיה והטכנולוגיה. בחדרי האישפוז והטיפול לשעבר מוצגות כיום תערוכות, אך בעיקר מעניין לראות כיצד החללים ששימשו פעם את החולים הפכו כיום לחללים שמארחים יצירות של מעצבים ואמנים מפורסמים.

כתובת: גדליהו אלון 14

אתר

בית הנסן. צילום: דנה חפצדי
בית הנסן. צילום: דנה חפצדי

עוד מתוך mood:

מסע בזמן ליד באר שבע: חדר הפלאות ישלח אתכם לתקופת הרנסאנס

היכן כדאי לבקר השבוע? מקומות מומלצים לבילוי בשבוע האחרון של חודש יוני

חמש עגלות קפה מומלצות בשרון

מרכז יד לקשיש

יד לקשיש נמצא בגבול שכונת מוסררה שבטי ישראל, ממש ליד בניין העירייה בכיכר ספרא, מהכביש הראשי לא רואים את יופיו של הבניין העתיק והיפיפה. מדובר בארגון ללא כוונת רווח שנוסד בשנת 1962, הפועל לרווחתם של קשישים נזקקים בעיר. בארגון מעצימים את הקשישים באמצעות תעסוקה יצרנית ויצירתית, מספקים להם תמיכה חברתית ובנוסף גם תמיכה כספית.

המקום פועל חמישה ימים בשבוע, יש בו 10 ענפים של מלאכת יד כגון : ציור על משי, צורפות, מוצרי נייר ממוחזר, קרמיקה, סריגה וכו'. הקשישים זוכים להזדמנות ללמוד ענפי תעסוקה חדשים, רוכשים מיומנויות חדשות בתחומי האומנות ומלאכות היד, בהדרכתם של אומנים מקצועיים. כל זאת בסביבה קהילתית עוטפת וחמה, כך הם זוכים הן לתעסוקה והן לחברה שהם כה זקוקים לה.  את התוצרים שלהם הם מעבירים לחנות מקסימה שנמצאת במתחם בקומה הראשונה, יש גם חנות מקוונת למי רוצה לרכוש ולא יכול להגיע.

יש אפשרות לבקר במקום בתיאום מראש.

עלות סיור: 25 שקלים אותה ממירים בשובר לרכישה בחנות.

מילה ממני: אל תוותרו על חוויה מדהימה, מעצימה ומרגשת.

כתובת: שבטי ישראל 14

אתר

יד לקשיש. צילום: דנה חפצדי
יד לקשיש. צילום: דנה חפצדי

המפעל

מבנה שכולו יצירת אומנות אחת ענקית, מקום מיוחד במרכז העיר, המשמש בית לאומנות, אומנים ויוצרים. הסיפור של המפעל החל בשנת 2016 כאשר הגיעו למבנה הנטוש דאז חבורה של אמנים כריזמטיים צעירים, הם החלו לשפץ, לצבוע ולהקים את מה שלימים הפך ל״מפעל״. המקום המוזנח שודרג למתחם אומנים מעוצב ומרשים, מלא בעבודות אומנות המוצגות בחללים פנימיים וחיצוניים, ציורי קיר (גרפיטי) ופסלים.

המפעל מארח תערוכות קבועות ומתחלפות, במקום ישנם חללי עבודה ופנאי, מתקיימים בו  אירועים וסדנאות, יש בית קפה מגניב, גינה מהממת ופינות ישיבה בחוץ ובפנים.

כתובת: המערבים 3 ירושלים בסמוך לחצר מוזאון יהדות צפון אפריקה

אתר

המפעל. צילום: דנה חפצדי
המפעל. צילום: דנה חפצדי

בית קפה נוקטורנו

בית קפה ואייקון ירושלמי. מקום מפגש של אוכל, עיצוב ותרבות עם מטבח חלבי, כשר וטעים,  נוקטורנו שוכן על פני 3 מפלסים, קומת הכניסה והרחבה בחוץ משמשת את בית הקפה, קומת המרתף משמשת כבר תוסס וחלל להופעות ואירועים והקומה העליונה היא מתחם מעצבים גדול ומקסים, עם חנות קונספט גדולה המאגדת מעצבים ומעצבות ישראלים מתחום האופנה, האקססוריז ועיצוב הבית. 
כתובת: בצלאל 7

אתר

דנה חפצדי, היא מומחית לירושלים, מנהלת קהילת ״זאת ירושלים״ בפייסבוק

האינסטגרם של דנה

קפה נוקטורנו. צילום: דנה חפצדי
קפה נוקטורנו. צילום: דנה חפצדי