איך צולחים את משימת האוכל המגעיל? "פותחים את הפה - ולא חושבים על מה שמכניסים"

רגע לפני שהשורדים על האי ייאלצו להתמודד עם מנות מעוררות בחילה, שורד העבר עידו קוז'יקרו - שבעונה שלו אכל, בין היתר, תולעים ומרק עטלף - שיתף אותנו בתחושות שלו מהמשימה, חלק את הטיפים שלו לשורדים - וסיפר איזה מאכל היה שובר אותו באמת

זמן צפייה: 02:13

אין הרבה משימות בהישרדות שמעוררות בנו גועל ורצון להקיא, אבל יש אחת שעושה לנו בחילה ולא יוצאת לנו מהראש - וחוזרת גם בעונה הזאת: משימת האוכל המגעיל. לא נוכל לספר לכם עם מה השורדים ייאלצו להתמודד בפרק שישודר בשבת - אבל תהיו בטוחים שגם הפעם יהיה מישהו שירצה להקיא, אחד שינצח - ואותנו, שנצפה מהצד ונחשוב אם באופן אישי היינו מסכימים לאכול את המנות עבור שרשרת חסינות.

עד שזה יקרה, חזרנו לאחת ממשימות האוכל הכי זכורות אי פעם, זו ששודרה בעונה הקודמת או בשמה הזכיר יותר: "משימת העטלף". כן, זו שבה השורדים אכלו, בין היתר, ראש של תרנגול, תולעים, עובר ברווז, ולקינוח - מרק עטלף. "התולעים היו הכי מגעילות, אפילו יותר מהעטלף", סיפר לנו שורד העבר עידו קוז'יקרו, שהגיע - לצד ירדן ג'רבי - לשלב הסופי במשימה. "הכול היה שם די דוחה, אבל התולעים היו ממש חיות וזזו לנו בצלחת כמה שניות לפני שהכנסנו אותן לפה. אומנם נאמר לנו בדיוק איך למשוך להן את הראש, אבל יצא מיץ כזה מגעיל".

עידו קוז'יקרו
צילום: רשת 13

ננסה לנטרל לרגע את חוש הטעם ונחשוב בהיגיון: לאורך כל העונה, השורדים חיים בעיקר על אורז וקוקוסים, וחלקם אפילו מצליחים לצוד סרטנים. אז אולי, בעצם, אחרי כל כך הרבה זמן בלי אוכל משביע, זה לא נורא לאכול כרבולת תרנגול? "בסופו של דבר, זה אוכל", מאשר קוז'י, "זה משהו שלא היה לנו בנמצא לאורך התקופה, כך שכל דבר שאפשר להכניס לפה - מכניסים, כל עוד אפשר לאכול ולמלא את הבטן - שהיא כל הזמן ריקה ומרגישים את זה - אני מוכן לעשות את זה, ולא משנה מה אכניס לפה".

מוטיב חוזר שרואים לרוב במשימות אוכל מגעיל הוא שהמתמודדים סותמים האף. יש אומרים שזה עוזר לנטרל את הטעם הנורא וכמובן את הריח החריף. במשימה הזו, לדברי קוז'י, לא היה צורך בכך ("זה יכול לעזור, למרות שאני לא זוכר שלמנות שהגישו לנו היה ריח נורא"), מה שכן - נדרשת כאן לא מעט מנטליות. "זו לא משימה קלה, אבל היא גם לא קשה", אמר, "היא בעיקר יותר פסיכולוגית מאשר פיזיולוגית. הכול נראה נורא והטעמים איומים, כך שהייתי ממליץ למתמודדים לנתק את הראש, לפתוח את הפה ולא לחשוב על מה שהם מכניסים. שיהיו בטוחים שלא מרעילים אותם, וכל עוד זה לא רעל - הכול נכנס".

שבט טונדו VIP 4 במשימת האוכל הישרדות
צילום: רשת 13

אחרי ההמלצות שהעניק מניסיונו למתמודדים וקבע ש"הכול נכנס", קוז'י ביקש להבהיר כי ב"הכול" הוא מחריג דבר אחד: חצילים. "אני נגעל מחצילים", סיפר, "אם אני רואה אחד כזה - אני יכול להקיא. יותר מזה, אם היה חציל במשימת האוכל - יכול להיות שהייתי נכשל".