"אני חושבת שלגבר חזק צריך לקרוא אישה ולא להפך": השורדות מדברות על העצמה נשית

לאחר צפייה בדיון הסוער על מעמד האישה במועצת השבט יצאנו לצילומי הפקת האופנה של נשות הישרדות VIP כדי לגלות מה הן באמת חושבות על נשיות. "תאהבו את עצמכן, ואם אתן לא אוהבות משהו - אז תשנו"

זמן צפייה: 08:59

במהלך מועצת השבט של שבט אפולאקי, עלתה השאלה מה תפקיד האישה מול תפקידו של הגבר והדעות של השורדים היו מגוונות למדי. מצד אחד, מעיין אשכנזי אמרה ש"האישה צריכה להכין לגבר סיר של אוכל שיחכה לו כשהוא מגיע הביתה" ומהצד השני שירה פרבר לא הסכימה עם הנאמר בלשון המעטה "אני בהלם, אני מחנכת את הבת שלי לחשוב בדיוק ההיפך".

בדיוק בנקודה הזאת נשות הישרדות VIP השתתפו בהפקת אופנה מיוחדת למגזין "את", שעוסקת בהעצמה נשית, דימוי גוף ונשיות חזקה. יצאנו לשם כדי לשמוע מה יש להן לומר בנושא.

פאני, איך זה לבוא ל"הישרדות" בשם עצמך? להיות אישה עצמאית שמנותקת מ"הבוזגלוס"?

"סוף סוף קיבלתי את ההזדמנות שלי להיות בפני עצמי ולא תחת כותרת מסוימת. זה כיף שפתאום מכירים אותך כמי שאתה, ולא כ'גרושתו של...'. אני שלמה מאוד עם מה שיצא".

הרגשת שהשהות עם אוהד על האי קירבה או הרחיקה ביניכם?

"אני ואוהד לגמרי עשינו את ההפרדה על האי, לא היה שם ערך מוסף כלשהו. גם כשהייתי איתו בבקתה הוא היה ג'נטלמן - הכין לי אורז והדליק את האש. להבדיל מהחיים בבית שם הוא ידע להכין חביתה ולא מעבר. בבית אני זאת שהייתי עושה את הכל".

ג'קי אודליה ומעיין

ג'קי, את חווה ביום-יום פערים ביחס בין גברים לנשים?

"אני ספציפית לא, אבל זה בגלל שאני תמיד נלחמת על המקום שלי. אני לא נותנת לעצמי להרגיש את האפליה הזאת. כן חוויתי דברים כאלה כשהייתי ילדה: גדלתי בשכונה יחסית פרימיטיבית שהגבר נותן את המילה האחרונה, והגבר צריך שיחכה לו אוכל על השולחן כשהוא מגיע הביתה. זה בסדר כל עוד האישה מעוניינת לעשות את זה וזה בא מרצונה החופשי, לא כי היא חייבת ומרגישה כבולה.לי אישית כולם קוראים גבר, בגלל שאני אישה חזקה. אני חושבת שלגבר חזק צריך לקרוא אישה ולא להפך".

אודליה, את חושבת שקשה יותר להיות אישה בהישרדות?

"הישרדות עצמה מאוד קשה. זה לא משנה אם את אישה או גבר, אבל לי ספציפית היה מאוד קשה. לפני שנסעתי חשבתי שהקושי שלי יהיה במשימות, אבל הרגשתי שאני יותר באה לשרוד את השורדים מאשר את המשחק. הגעתי לשבט שמהיום הראשון סימן אותי, לא היה חיבור מהצד שלהם, ולכן היה לי מאוד קשה להתמודד שם".

ורד, את חושבת שההחלטה של אוהד לבחור באישה לדו-קרב ולא בגבר - הייתה לגיטימית?

"אני חושבת שהבחירה לגיטימית לחלוטין. קודם כל אתה לא יודע אם המשימה תהיה פיזית או מחשבתית. יכול להיות שבמקרים מסוימים לאישה יהיה יתרון במשימות האלה. הנרי ואודליה התחרו בדו-קרב, שבו לא הייתה משמעות למגדר, אז אני לא מבינה למה הוא קיבל ביקורת על הנושא הזה".

ומה היה למעיין להגיד על הבחירה של אוהד?

"במבט לאחור הוא חד משמעית עשה לי טובה כי יכולתי להראות מי אני. אני ממש שמחה שהוא בחר בי. חוץ מזה שכבר הובלתי 0:3 ואז זה התהפך, באסה".

מעיין, איזה מסר בנושא דימוי גוף היית רוצה להעביר?

"תאהבו את עצמכן, תהיו שלמות עם עצמכן, ואם אתן לא אוהבות משהו אז תשנו זה ממש לא בושה. לא אהבתי את האף שלי - שיניתי אותו. הרגשתי שהחזה שלי קטן מדי - הגדלתי אותו. היה לי שפתיים שרציתי להגדיל – הגדלתי גם אותן. לא מתביישת בכלום. זה נתן לי הרבה יותר ביטחון ואני בעד שנסתכל במראה ונאהב את עצמנו. אם אתן לא אוהבות משהו אפשר לשנות בקלות, היום יש המון אפשרויות בנושא".

השורדות בסט צילומי מגזין ''את''
השורדות בסט צילומי מגזין ''את'' | צילום: הפקת הישרדות - צילום: זהר שטרית

לכל התמונות של השורדות מהסט בכתבה המלאה באתר "את"

הפקת הישרדות:
ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: דניאלה קפלוטו ל-Artbook
ע. סטיילינג: רון וייסבין, איפור: מורן אילנברג ל-Artbook
שיער: ניב בוגוסלבסקי, ע. שיער: ירין אוחיון
בגדי גוף: זארה, לוקיישן: עדנה- נווה מדבר יפואי.