לייה לא מתחרטת על המהלך בבקתה: "לא הייתה לי אופציה אחרת, התגובה של אודליה מוגזמת"

הפרק ששודר בשבת הציב דילמה לא פשוטה: מצד אחד, אמא שלא ראתה את ילדיה כבר שבועות וכמהה לשוחח עמם. מהצד השני, גם אמא - אבל כזו שחייבת למנוע את השיחה בשביל הסיכוי לחזור למשחק. אחרי שראתה את התגובות על האי, לייה מתעקשת: "זו הייתה הדרך היחידה שלי לשרוד, הייתי עושה אותו דבר גם אם זו הייתה המשפחה שלי"

זמן צפייה: 08:00

כמעט שנה חלפה מאז תמו צילומי העונה של הישרדות. המתמודדים כבר עזבו את הפיליפינים, חזרו לחיק משפחותיהם ונראה היה שהם הותירו את הסכסוכים מאחור - כי מה שקורה באי נשאר באי. ועדיין, ישנם רגעים שמשודרים על המסך ומציפים מחדש את הכעסים והאכזבות, ולרגע אחד מחזירים את השורדים לימים שבהם התקיימו על אורז וקוקוסים, ישנו על החול והתקלחו בים.

השבוע זו היה הרגע ששבר את אודליה. לייה, כזכור, ניצחה את יהונתן בדו-קרב בבקתה - מה שמנע מאודליה לראות את ילדיה. בדיעבד, היא והשורדים גילו שיהונתן סיכם עם לייה מראש שהוא יפסיד - בתמורה לכך שאם וכאשר תחזור למשחק, היא תחבור אליו לברית. איך רואה אודליה את שאירע ממרחק הזמן, האם לייה הייתה פועלת אחרת לנוכח תגובות השורדים - והאם השתיים דיברו מאז שודר הפרק?

"זו הייתה הדרך היחידה שלי לשרוד", ביקשה לייה להדגיש תחילה בשיחה שקיימנו עימה הבוקר. "לא הייתה לי אופציה אחרת. הייתי צריכה לנצח בבקתה פעמיים ברציפות ונלחמתי על חזרה למשחק". לייה הזכירה כי מלבד המשימות בבקתה, היו גם את הדו-קרבים על ההישארות במשחק וגם מבחני המאזניים מול המודחים האחרים - ואת כל זה היא נאלצה לעבור לבד, הרחק מכלל השורדים. "עברתי את הכול בבדידות מוחלטת והאפשרות היחידה לצאת מזה הייתה לנצח במשימה שהיא על חשבון מסר מהבית".

יהונתן בשן ולייה גיל
יהונתן ולייה בבקתה. ''לא הייתה לי אופציה אחרת'' | צילום: הישרדות VIP

כפי שראינו בפרק, ההסכם בין יהונתן ללייה נקבע עוד לפני שהם ידעו איזו משפחה ממתינה לשיחה מבעד למסך. "אני מאוד שמחה שרואים שההחלטה הייתה אובייקטיבית", הוסיפה לייה. "אמרתי ליהונתן שגם אם זו תהיה המשפחה שלי או שלו - נלך לפי מה שקבענו". לטענתה, אם המצב היה הפוך והיא הייתה ניצבת במקומה של אודליה, היא הייתה מקבלת את המצב בהבנה. "החל מאותה נקודה, כל משימה הייתה על מסר מהמשפחה. היום זו אודליה, מחר ג'קי ואחר כך אלה, אז מה - אני אוותר לכולם ולא אשחק את המשחק? בשביל מה אני שם?".

כשאודליה גילתה שלא תראה את ילדיה, היא נשברה לרסיסים. לתגובה הזו, הודתה לייה, היא לא ציפתה. "אם אני ויהונתן היינו יודעים שכך היא תגיב - בכלל לא היינו אומרים שזו המשפחה שלה, אלא היינו מספרים שאלה היו בני המשפחה של אחד משנינו. המהלך שלנו יכול היה להיות סופר אסטרטגי ואף אחד לא היה כועס - הרי בעונה הקודמת מנעו מעידן חביב לראות את אמא שלו והוא קיבל את זה יפה. זה משחק ואנשים מבינים את הפורמט, אם את לא מבינה אותו - את יכולה לקום וללכת בכל רגע נתון של געגוע".

אודליה סוויסה וזהר שטראוס
אודליה מגלה שלא תשוחח עם ילדיה ונשברת לרסיסים | צילום: הישרדות VIP

בפוסט שהעלתה לאינסטגרם, התייחסה אודליה למהלך האסטרטגי שנעשה בבקתה וכתבה: "חיכיתי לפרק הזה כי קיוויתי שאגלה משהו אחר. בחיים לא חשבתי שאנשים מסוגלים לרקום מהלך שימנע ממני לראות את הילדים שלי... הישרדות זה משחק קשוח ולפעמים אפילו אכזרי - אבל במשחק הזה חשוב לזכור את הערכים שהגענו איתם מהבית. מתי עוצרים ואומרים 'את זה אני לא עושה'. זה מה שהיה צריך לקרות בבקתה, יש רגעים שצריכים לעצור ולהיות אנושיים".

"עם כל הכבוד לגעגוע", אמרה הבוקר לייה, "אני האמא היחידה שבשלב הזה של המשחק לא קיבלה תמונה. כשאודליה ישבה ובכתה, היא לפחות ראתה את זיו פניהם של הילדים שלה והייתה מוקפת בחברים. היה מי שיחבק וינחם אותה - ולי לא היה אפילו את זה. חוץ מזה, קצת פרופורציות. בעיניי, התגובה שלה על האי הייתה מוגזמת ללא שום פרופורציה למשחק. מה גם, ששבוע וחצי אחרי המשימה הזו, ממילא כולנו היינו מתאחדים עם המשפחות".

המשפחה של אודליה, הישרדות
בני משפחתה של אודליה ממתינים לשיחה. ''יש רגעים שצריכים לעצור ולהיות אנושיים'' | צילום: הישרדות VIP

בשלב הזה של השיחה, הזכירה לייה שכאשר אודליה השתתפה ב"אח הגדול" והתבקשה לבחור בין תקציב מותרות לבין חלוקת תמונות של המשפחות לשאר דיירי הבית, היא בחרה באפשרות הראשונה וויתרה על התמונות. "היא עשתה את המהלך הזה בשביל תקציב ואני עשיתי את זה בשביל לשרוד - אז מאיפה התגובה המוגזמת הזו? אני עזבתי את הבית והמשפחה למשך חודשיים בשביל לשרוד ולא בשביל לנפוש. הלוואי והייתי יודעת שזה מה שאודליה עשתה באח הגדול עוד כשהיינו בהישרדות".

התאכזבת מהתגובות של שאר השורדים? כולם, מלבד שירה, תמכו באודליה.

"לא התאכזבתי, זה שעשע אותי. כולם פחדו להגיד את האמת. אפילו ג'קי דיברה איתי אחרי המשחק ואמרה לי בפנים שגם היא הייתה עושה את זה". התמיהה של זהר על המהלך שלה, הפתיעה אותה לא פחות מהתגובה של אודליה. "זהר, אתה שואל 'על מה לייה חשבה?' אתה היית שם (בבקתה) עשרה ימים, אתה יודע בדיוק שחשבתי על החזרה למשחק, בדיוק כמוך. חוץ ממני ומזהר, אף אחד מהעונה הזאת לא בילה בבקתה כל כך הרבה זמן, אז הוא שואל על מה חשבתי?".

בשבת ציינה לייה את יום הפטירה של בנה. לגלות שאודליה כינתה אותה "אישה רעה" על המסך, לא תרם ליום הממילא מורכב שעבר עליה. "היה לי נורא קשה לשמוע ביום הזה שקוראים לי 'אישה רעה'", אמרה, "מה זה 'אישה רעה?' אישה שבאה לשחק את המשחק היא לא רעה. אף אחד לא איים על אודליה באקדח ואמר לה 'צאי לדרך ואל תראי את הילדים'. זו בחירה שכל אחד מאיתנו עשה בהבנה מלאה שזה מה שהפורמט דורש".

דיברתן  מאז ששודר הפרק?

"עד שהוא שודר כן, ולא הבנתי מה כל כך השתנה. כשסיימנו את המשחק לא היינו בטוב. אני עשיתי את הצעד הראשון ואמרתי לה שפניי לשלום ושאני לא מתכוונת לריב עם אף אחד. הסברתי שמהרגע שסיימתי את המשחק מסרתי את המפתחות ואני מוכנה לשיחה. היא קיבלה את זה מאוד יפה והשלמנו, דיברנו מלא. אבל משבת, לפי התגובה שלה, בגלל שהיא ראתה שזה היה מהלך מכור... אז בואי, למי צריך להפנות את האש? המטרה היא לחזור למשחק".