למה לא ראינו ברית בנות עד כה? "נשים רוצות להגיד את המילה האחרונה ולפעמים זה מתנגש"

11 עונות של הישרדות שודרו עד כה בישראל - ועדיין לא נכרתה אפילו ברית נשים אחת, שבאמת החזיקה מעמד עד לתום המשחק. למה בעצם - והאם בעונה הזאת זה סוף סוף יקרה? שורדת העבר אירה דולפין בטוחה: הסיכויים לתמונת גמר עם שלוש נשים גבוהים במיוחד. "הפעם, הנשים מאוד דומיננטיות וטבעי שהן יקחו יוזמה. הן מנהלות את העונה"

זמן צפייה: 00:58

זה היה נראה מבטיח. כבר בפרק הראשון של העונה, שמענו את לייה מצהירה כי החלום שלה הוא להגיע לגמר יחד עם עוד שתי נשים חזקות. "חייבים לנסות לעשות את זה פעם אחת", היא אמרה, "אף אחת לא הצליחה עד כה". עוד באותו הלילה היא סיכמה עם חברותיה לשבט ליבולן - אודליה, ורד ופאני - להגיע יחד עד הסוף. בעונה הזו, חשבנו, אחרי 15 שנות שידור סוף סוף תהיה ברית בנות בהישרדות. אבל אז הגיע הבוקר.

"ברית הבנות הזו היא ממש אחלה, דייסה להמשך לכולן - חוץ ממני", אמרה לייה לפאני יום למחרת אותה שיחה שבה כרתה איתה ברית. "אני לא קשורה לאף אחת, ברית של חמש בנות זו לא ברית", הסבירה, "לא תהיה פה ברית נשים. זו הייתה פנטזיה". ושוב חזרנו לנקודת ההתחלה, והנשים של שבט ליבולן התפצלו לבריתות שונות. לא שיש עם זה בעיה - אבל לא יכולנו שלא לתהות: למה - בכל העונות של הישרדות - לא נכרתה ברית בנות שבאמת החזיקה? אולי התנאים באי הם אלו שמונעים מהנשים לסמוך אחת על השנייה?

לייה גיל פאני בוזגלו הישרדות
לייה ופאני

מאז עברו הרבה מים בנהר ובמועצת השבט האחרונה עלתה שוב השאלה ע"י גיא זו-ארץ. חלק מהנשים קיוו שאכן ברית כזו תצא לפועל וחלק התחמקו מתשובה קונקרטית. עם זאת, בפרק שישודר הערב (אחרי החדשות ברשת 13) נראה את ג'קי מנסה לעשות משהו שאחרות כשלו בו - ולרקום ברית בנות. בשיחה עם אלה, היא תסביר לה למה דווקא עכשיו זה בדיוק הזמן שלה לחבור אליה לברית נשים ואפילו מתחייבת בפניה שברגע שתידרש, היא תדיח את דודו, בן בריתה מיומו הראשון של המשחק. אלה, מצידה, תצטרך להתחייב שכשיגיע הזמן - היא תדיח את גדי. יצליח להן?

אם שואלים את אירה דולפין, מתמודדת הישרדות VIP עונה 2, התשובה היא חד משמעית כן. "בעונה הזו יש נשים מאוד דומיננטיות", ציינה דולפין, "הגברים ממש מובלים ולא אסטרטגיים, כך שנראה לי טבעי שהנשים יתעשתו ויגידו, 'יאללה, בחייאת רבאק, בואו נעשה משהו' וייקחו יוזמה. עד עכשיו המהלכים שלהן היו יותר טובים מאשר אלו של הבנים, רואים את זה באופן מובהק. אם הן יהיו מספיק אמיצות, זה יהיה אחלה למשחק האסטרטגי שלהן וייתן להן המון נקודות זכות".

שירה פרבר אודליה סוויסה ג'קי אזולאי אלה אייבנדר הישרדות
שירה, אודליה, ג'קי ואלה

היא שרדה על האי במשך 40 ימים והייתה המודחת ה-14 והמושבעת השישית. גם אז, כמו בהרבה מהעונות אחרות, הייתה כוונה לכרות ברית בנות - אבל זה לא צלח. "בעונה שלי היו ניסיונות לבריתות של נשים. אחרי האיחוד, אני, נעמה וליהיא (קסרי וגרינר), די שיתפנו פעולה. היינו שלישייה". בסופו של דבר, מי שהגיעו לגמר בעונה הזו היו שמחה גואטה, נעמה וג'ובאני רוסו - שגם ניצח, כך שברית אירה-ליהיא-נעמה, כאמור, כשלה.

לדבריה, אין כאן אלמנט של קנאה, והסיבה שלא ראינו ברית בנות עד כה תלויה בגורמים משתנים. "נשים הן די חזקות ודעתניות", טענה, "הן רוצות להגיד את המילה האחרונה ולפעמים זה מתנגש". והרי כבר שמענו לא פעם את המשפט "נשים נשים, שק של נחשים" - אז אולי ברית נשים היא כישלון ידוע מראש? "זו הישרדות", ביקשה דולפין לציין, "לא באנו לפרגן אחת לשנייה. בסופו של דבר זה משחק אסטרטגי. למה זה לא קרה עדיין? זו הדילמה של הישרדות".

נעמה, ליהיא ואירה
נעמה, ליהיא ואירה

הפעם, היא קובעת, אין סיבה שהבנות לא יתאחדו וידיחו את הבנים בזה אחר זה. "כרגע, מי שמנהלות את העונה הן בעיקר הנשים. מצד אחד לייה - שאומנם הודחה אבל עדיין משפיעה מהבקתה, ומהצד השני ג'קי - שכל מה שהיא רוצה - קורה". מה גם, שלדבריה הן כלל לא צריכות את הגברים בשביל לשרוד. "לייה וג'קי יודעות להפוך את הטבע ליתרון, שירה שורדת ולא פראיירית - ואלה - כשדוחקים אותה לפינה, יכולה לשרוד טוב טוב. הן עוברות לעמדת כוח ויכולות להוריד את הבנים אחד אחד". האומנם? ובכן, בקרוב נדע.