"מה שהיה בהישרדות זה מטורף, אבא שבשמיים היה איתי": אודליה סויסה מסכמת עונה

נקודות השבירה במהלך המשחק ("בלילות הייתי בוכה"), תחושת הבדידות על האי ("הרגשתי לבד בשבט שלי") והאמונה שחיזקה אותה ("אי אפשר לקחת ממני את השמחה"); רגע לפני שנדע אם היא זו שתוכתר לשורדת האחרונה, ישבנו עם אודליה לשיחה ושאלנו את השאלה שמטרידה אותנו כבר שנים: איך מתמודדים בלי מקלחת? • ריאיון

זמן צפייה: 00:49

צפיתי בכל העונות של הישרדות ותמיד, אבל תמיד, קיננה בי השאלה: איך מתמודדים עם כל העניין הזה של חוסר בהיגיינה אישית? מילא לאכול רק קוקוסים, לישון על החול ולהתחרות במשימות מתישות כמו לעמוד על קורה צרה במשך שעות – אבל לא להתקלח ולא לצחצח שיניים שבועות ארוכים? במילה אחת: איכסוש.

ואולם, בשיחה שערכתי עם מישהי שהייתה שם בעצמה, מסתבר שיש פיתרון יצירתי שכלל לא חשבנו עליו (שורדים עתידיים, זה בשבילכם): פשוט הדליקו נר בכל יום שלישי, ושאו ברכה. "כשבאתי לאודישנים של הישרדות", נזכרת אודליה סויסה, "חשבתי לעצמי, 'מה זה בלי מקלחת? בלי לצחצח שיניים? בלי דאודורנט? איך אוכל בלי כל הדברים האלה שלא יוצאים מהבית בלעדיהם?

"עכשיו ככה: בכל יום שלישי אני מדליקה נר לרבי מנחם מנדל", היא מספרת. "הוא אמר שכל מי שידליק לו נר ויבקש בקשה – מובטח לו שהיא תתקיים. נשבעת לך. לכן, בכל יום שלישי כשהייתי מדליקה נר לזכותו, הייתי מבקשת בין היתר שלא יצא לי מהגוף ריח מסריח".

אודליה סויסה, הישרדות VIP
''כל מי שחיבק אותי שאל אם שמתי בושם''. סויסה | צילום: הישרדות VIP

ובכן, לדבריה – לא רק שהבקשה שלה התקבלה אצל היושב במרומים, אלא שהיא הצליחה מעבר למצופה: "כל מי שחיבק אותי על האי או היה בקרבה שלי, שאל אם שמתי בושם או מרחתי קרם. כולם חשבו שאני אחרי מקלחת, מבושמת. אז תראי מה זה כוח של אמונה ותפילה, אין לתאר את זה".

*****

"אי אפשר לקחת ממני את האמונה והשמחה"

האישה הכי מפורסמת שיצאה מירוחם פרצה לחיינו עוד כשהשתתפה ב"בואו לאכול איתי", והפכה לאחת המתמודדות הזכורות והמשעשעות ביותר שלקחו חלק בתוכנית. מאז, הייתה גם דיירת בבית האח הגדול וכעת, אחרי ששרדה יותר מ-50 ימים על האי בפיליפינים, היא אחת משלוש הפיינליסטיות של הישרדות VIP (הגמר הגדול בשבת ברשת 13).

לאורך העונה, יגיד כל מי שצפה ועקב, היא נותרה חיובית, שמרה על המורל של חבריה לשבט – ולא הפסיקה לשיר (שירים של אייל גולן, בעיקר). ובכל זאת, היו גם נקודות שבירה: "היו לי כמה רגעים קשים, אבל הכי קשה היה לדעת שאני מסומנת על ידי השבט שלי. היה קשה לדעת שהמתמודדים רוצים להדיח אותי ושאני מפריעה", היא מגלה. "הייתי ילדה מאוד מקובלת ואהובה בבית הספר, כך שזו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי לבד. באמת לבד. זה היה רגע מאוד קשה בשבילי".

איך התמודדת?
"נשארתי עם השמחה שלי. בלילה הייתי בוכה, ואז בבוקר הייתי מתעוררת, מרימה עיניים לשמיים ואומרת 'אבא שבשמיים, אתה איתי'. רק ככה. זה מה שחיזק אותי כל הזמן. האמונה והשמחה – ואת זה אי אפשר לקחת ממני. לא יעזור".

אודליה סוויסה וזהר שטראוס
''בלילות הייתי בוכה''. סויסה | צילום: הישרדות VIP

יש משהו שהיית עושה אחרת?
"לא הייתי עושה שום דבר אחרת. שום דבר. אני כל כך שלמה בדרך שלי, כל כך בטוחה במה שעשיתי ואני אוהבת את מה שאני רואה על המסך. הייתי אודליה. אני לא מושלמת, אף אחד לא מושלם, אבל באתי בשקט שלי, באמת שלי. באתי עם השמחה והאמונה הגדולה שלי בבורא עולם – ולא הייתי משנה שום דבר".

*****

"אם המושבעים רוצים להצביע לי - באהבה"

לצידה בגמר ישבו אלה אייבנידר וג'קי אזולאי. לא משנה מי מהן תקבל את קולות המושבעים ותזכה במיליון שקלים – כל אחת ואחת מהן יכולה להיות גאה בעצמה, שכן שלושתן – יחד עם שירה פרבר שהודחה רגע לפני, עשתה היסטוריה; לראשונה בתולדות הישרדות ישראל, שלוש הפיינליסטיות הן נשים שהגיעו עד הסוף בזכות ברית אחת חזקה ששרדה את כל המכשולים שניסו להציב בפניה.

אם היית צריכה לשכנע את המושבעים להצביע לך, מה היית אומרת?
"קודם כל, כשאני מסתכלת על מי שיושבת איתי בגמר - אין ספק שלכל אחת מהן מגיע. אבל, בגלל שגם אני מהפיינליסטיות, אני חושבת שהייתי אומרת שלאורך התוכנית לא פגעתי באנשים, לא רמסתי אף אחד וגם אם שיקרתי – זה היה נטו לצורך המשחק והמהלך, ואני חושבת שעשיתי את זה בדרך טובה שהאמנתי בה. אם המושבעים רוצים להצביע לי – באהבה, אין לי מקום לשכנע. מה גם, אני מאמינה שהמפתח של הפרנסה הוא בידיים של בורא עולם ומה שצריך לקרות יקרה".

אודליה סויסה, הישרדות VIP
''המפתח של הפרנסה בידיי בורא עולם''. סויסה | צילום: הישרדות VIP

קשה לסכם את החוויה בכמה מילים, ובכל זאת: איך את מסכמת?
"זו חוויה מטורפת. כמה שחוששים ממנה בהתחלה – אני חושבת שבסופו של דבר כל אחד צריך לחוות אותה. אפשר לקבל מהישרדות המון שיעורים לחיים. כן, זו תוכנית ריאליטי אבל פוגשים שם אנשים שהם כל כך שונים מאיתנו בדעות שלהם, בחיים שלהם ובהכול. הייתה לי זכות גדולה להכיר אנשים מדהימים ששונים ממני, ומכל אחד מהם לקחתי בסופו של דבר משהו לחיים, אז תודה רבה שהייתה לי את הזכות לעבור את זה ולהיות שם".

ואיפה יותר כיף, על האי בהישרדות או בבית האח הגדול?
"וואו, זה מטורף כי אלה שתי תוכניות ריאליטי מאוד שונות. מכל אחת מהן לקחתי משהו, מכל תוכנית הייתה לי חוויה שונה, אבל אין ספק שמה שהיה בהישרדות זה מטורף".

*****

כבר הייתה עונה אחת של מתמודדי עבר ואין לדעת אם תהיה "הישרדות אולסטארס 2". אבל אם כן, האם נראה שם את אודליה? בנימה אישית: הלוואי אמן, היא לעומת זאת קצת פחות בקטע. "וואלה, לא נראה לי", היא צוחקת. "תראי, עכשיו כשאת שואלת אותי, בעוד התוכנית עדיין משודרת והחוויה עוד טרייה, התשובה היא לא, אבל בהמשך אולי כן. כאילו, אי אפשר לדעת, אולי בעוד שלוש או חמש שנים יכול להיות שאני אסכים".

גמר הישרדות VIP, שבת ברשת 13