רגע אחרי הצלצול הגואל: האם המהלך של לייה היה לגיטימי?

רגע אחרי ששבט ליבולן הפסיד במשימת החסינות לייה החליטה לצלצל בפעמון, מבלי לעדכן את חברי הברית שלה - מה שהוביל את יובל לפרק את הברית. האם היא עשתה את המהלך הנכון או שהיא הייתה צריכה לדבר עם חברי הברית שלה לפני? הצביעו בסקר

זמן צפייה: 04:55

במהלך הפרק של הישרדות VIP ששודר אתמול, צפינו בלייה חוזרת ממשימת החסינות שבה הפסיד שבט ליבולן ומיד היא רצה למגדל הפעמון וצלצלה בו. חברי השבט הופתעו מהצלצול הלא צפוי, ויהונתן הגדיל ואמר: "חבל שהיא צלצלה. אם הייתי יודע שהיא מתכננת לצלצל בפעמון הייתי רץ ומצלצל לפניה. רציתי שהיא זאת שתודח".

אבל מי שלקח את הבחירה של לייה הכי קשה היה חברה לברית יובל. הוא לא האמין שהיא עשתה צעד כזה בלי לשתף אותו או להתייעץ עם חברי הברית שלה לפני. הוא לקח אותה לשיחה צפופה ואמר לה שהוא מאוד מאוכזב מהמהלך שעשתה, מהלך שגרם לכך שעכשיו מי שהולך להיות מודח זה או הוא או דנדן. לייה מופתעת מהתגובה שלו ואומרת שהיא לא מבינה למה היא צריכה לדבר איתו אם היא שמעה את השם שלה עולה ומרגישה בסכנה. יובל אומר שמבחינתו לעשות צעד כזה זאת בגידה ושהברית שלהם מפורקת.

לייה מרסקת את הברית: צפו בפרק המלא של הישרדות VIP

אז אם נסתכל על הסיטואציה וננסה לבחון את שני הצדדים, נראה שמצד אחד, לייה סיפרה שהיא שמעה את השם שלה והרגישה בסכנה – לכן כשהברית שלה במיעוט לצלצל בפעמון זה המוצא האידיאלי בשבילה. מצד שני, יכול להיות שחברי הברית שלה היו מצליחים למצוא פתרון אחר לכך שאחד מהם צריך להיות מודח. או לחלופין הם היו יכולים לחכות ולראות את תוצאות משימת החסינות האישית ואז הייתה מגיעה ההחלטה האם כדאי שאחד מהם יצלצל בפעמון או לא.

כל הסיטואציה הזאת מובילה אותנו לשאלה מרכזית אחת: האם לגיטימי או לא לגיטימי לצלצל בפעמון מבלי לעדכן את חברי הברית שלך? 

לייה והפעמון

אז בואו ניזכר ביחד בתחילת העונה, בצלצול של שורדת אחרת. כששבט ליבולן חזר ממשימת החסינות, אודליה הרגישה בסכנה והלכה לצלצל במגדל הפעמון. רוב השורדים לא הופתעו מאוד מהצלצול, אבל אודליה הלכה ישירות לפאני ושאלה אותה: "איך זה שלא צלצלת? למה לא עשית את זה?". פאני לא ידעה כל כך מה לענות, ואמרה: "פשוט שכחתי מזה, לא חשבתי על זה".

לעומת יובל, פאני לא לקחה כל כך קשה את הצלצול של אודליה, ובשיחה של השניים לאחר מכן אודליה בכתה ואמרה שהיא תעשה הכול כדי לזכות בחסינות האישית ולהעביר לה את השרשרת. פאני ענתה לה שזה בסדר והיא כבר יודעת שהיא המודחת הבאה. ואכן במועצת השבט – פאני הודחה והפכה להיות שומרת הבקתה.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-05-vip-clips-07-part-06' autoplay='0' credit='' desc='אודליה מצלצלת בפעמון ושמה את פאני על הכוונת' poster='' kid='1_f6xk4sjm' duration='332']

אז האם הצלצול של לייה היה לגיטימי או שהיא הייתה צריכה להתייעץ על זה לפני עם בני הברית שלה? הצביעו בסקר.