עונה 4, פרק 5: קוסמוי

כל מה שחלמתם לעשות ולראות באי הקסום והיפיפה של תיאלנד

זמן צפייה: 24:54

תיאלנד היא המקום האולטימטיבי לצאת לחופשה המושלמת, שלחנו את לירון ואוריאל לכבוש את קוסמוי האי בעלי חופי החול לבן, שוניות האלמוגים וכמובן עצי הקוקוס.

התחלנו באנרגיות גבוהות מהרגיל במסיבת בריכה מטורפת במלון, בלי רגע לנשום ולנוח מהטיסה נחתנו ישר לתוך השיגעון והחגיגה, היה שמח במיוחד.

האי קוסמוי ממוקם במחוז סוראט תאני בדרום מזרח המדינה, בעבר היה האי קטן ומבודד, ומורכב מדייגים ומגדלי קוקוסים. עובדה מעניינת- מפאת כבוד לקוקוס, אף בית באי לא מתנשא מעל לגובה של שלוש קומות - גובהו של עץ הקוקוס. חוף צ'אוונג הוא החוף הגדול והמפורסם ביותר באי, בו אפשר למצוא שפע מקומות בילוי וחיי לילה תוססים.

באי יש ישראלים רבים ומרכז העיר מלא במסעדות ישראליות ואפילו בית חב"ד.

לאחר המסיבה וההתרעננות במי הבריכה הגיע הזמן להכיר את האי. קיבלנו המלצה מהאחת והיחידה שלומית מלכה לפגוש את יניב, מארגן הטיולים שמסתבר שמכיר מקורב את כל הסלבים הישראלים שכף רגלם דרכה בתיאלנד. בנתיים ישבנו והמתנו על החוף ליניב ולגמנו שייק מרענן במיוחד, יניב הגיח מתוך המים על אופנוע ים ישר אלינו ולקח אותנו לסיבוב אקסטרימי באופונוע עד לאי הפרטי "קוסום" שניקנה על ידי קבוצת ישראלים שמנסים לשמר אותו.

על האי אפשר למצוא אטרקציות של ספורט ימי כמו: שיט סירות, גלשני רוח, אופנועי ים, שיט קיאקים והליכה על קרקעית הים. האי התפרסם הודות לחופם הלבנים ומי הים הצלולים והחמימים, המוקפים בירוק טרופי.

לאחר שפרקנו אנרגיות בספורט על האי הבנו שהגיע הזמן למשהו מרגיע, ואין יותר טוב לגוף ולנפש מקצת שופינג. שופינג הוא חלק בלתי נפרד מחווית הטיול בתיאלנד, והקניות מתחלקות לקניונים, שווקים, חנויות ודוכני רחוב. יצאנו לשופינג במקומות הכי שווים בעיר. יחסית לבנגקוק או לצפון תאילנד, מחירי הקניות יקרים יותר באיים. הקניון הגדול נקרא 'סנטרל פסטיבל פלאזה', בו אפשר למצוא מעל 150 חנויות הכוללות מותגים ורשתות, מתחם שעשועים לילדים ובית קולנוע וכמובן שגם אחנו מצאנו שם לא מעט דברים.

משם המשכנו לחוויה קולינרית תיאלנדית עם בחור בשם דון שביקש שנצטרף אליו ולקח אותנו לשוק הלילה. שוק הלילה הצבעוני של קוסמוי מציע מדרחוב עמוס בדוכני אוכל, בגדים, מזכרות, מסעדות ועוד. המטבח התיאלנדי ידוע בעיקר בשל תבשיליו המגוונים המשלבים בין טעמי החריף, חמוץ, מתוק, מלוח ולעיתים גם מר. במהלך הסיור בשוק טעמנו מהאוכל המקומי ונהננו מטעמים ומאכלים שעוד לא הכרנו.

ביום השני התעוררנו לבוקר רגוע במלון המפנק שממוקם על הים, משם יצאנו לטיול טרקטורונים כדי לראות את הפנינה השווה בעיר, בין היתר טיילנו בג'ונגלים המרהיבים שבמקום ובצפון האי, שם ממוקם הפסל המפורסם של "הבודהה הגדול", המתנשא לגובה של כ- 15 מטרים ומוקף במרזי מדיטציה שונים.

בערב החלטנו שאי אפשר לעזוב את תאילנד בלי להתנסות קצת באיגרוף תיאלנדי ואפילו הלכנו לראות קרב איגרוף מרתק במיוחד! האגרוף התאילנדי פותח באומנות לחימה בתאילנד והוא נקרא "מואי תאי". מדי יום נערכים באי קרבות אגרוף עבור הקהל הרחב. אומנות זו זכתה לתהילה הרחבי המדינה כאשר המלך התאי הביס את הנסיך הבורמזי בקרב אגרוף.

לקינוח, חתמנו את החופשה שלנו בארוחת ערב רומנטית לאור נרות על חוף הים.

הייתה חופשה מושלמת, מלאת חוויות מטריפות ונופים מדהימים. מקווים שנמשיך להחתים את הדרכון שלנו ביעדים נוספים!