הסוף לחולדות ולעכברים: הדברה אורגנית

כסא
כסא | צילום: Getty Images

בחודשים האחרונים פורסמו כמה וכמה מקרים של חולדות שפלשו לתוך בתים ומבני ציבור. באחד המקרים אף כולנו שמענו על האסון שחולדה נשכה תינוק בראשון לציון כפי שפורסם בהרבה כלי תקשורת בישראל וגם בצינור, בצינור נחשף גם כי אחת לשבוע נינשך אדם מחולדה בישראל כפי שניתן לראות בלינק הבא.

אמא'לה חולדה

תכשיר חדש שאושר לאחרונה לשימוש בישראל על ידי המשרד להגנת הסביבה בשם קורן גארד, מבטיח לקחת צעד אחד קדימה את המלחמה במכת החולדות והעכברים, ולספק פתרון יעיל מאוד.

 

מדובר בתכשיר בשם קורן גארד ("קורן" מלשון תירס באנגלית), שנמצא בשימוש בעולם משנת 2001, ועכשיו מגיע גם לישראל. התכשיר, שמיובא על ידי חברת "הדברה אורגנית בע"מ", עשוי מקלח התירס, והוא טבעי לחלוטין, ואינו מכיל כל רעלים, לכן הוא אינו רעיל כלל לבני אדם או לבעלי חיים (מלבד חולדות ועכברים).

 

המוצר קורן גארד נמכר לצרכן הפרטי, למדבירים ולחקלאים במספר רב של מדינות באירופה ובעולם בהצלחה רבה. בחלקם קורן גארד נמכר ומאושר לשימוש כבר למעלה מ-14 שנה. קורן גארד נמכר במדינות כגון: קנדה, אנגליה, אירלנד, צרפת, בלגיה, גרמניה, שוויץ, פולין, הונגריה, סלובניה, בולגריה, רומניה, איטליה, דרום אפריקה ודוביי והוכח כיעיל ביותר. בקנדה נאסר שימוש בחומרי הדברה רעילים נגד חולדות ועכברים במרחק של מינימום 100 מטר מאזור מאוכלס בשל הנזקים הרבים שהרעלים גרמו.

 

 

כסא
כסא | צילום: יחצ

כיצד קורן גארד הורג את החולדות והעכברים מבלי לפגוע בילדים, בע"ח, והסביבה?

קורן גארד מכיל 95% "קורן קוב" שהוא קלח התירס ועוד 5% סוכר בכדי לעודד ולמשוך את המכרסמים לאכול אותו. המרכיבים האלו כמובן לא רעילים לילדים, לבע"ח ולסביבה. המרכיבים הללו מופיעים ב-FDA כתוספי מזון. חולדות ועכברים אינן יכולות לעקל את "קורן קוב" ולכן קלח התירס סופח את הנוזלים (אוסמוזה) מהגוף של המכרסם, לחץ הדם של המכרסם יורד, ואז נגרם למכרסם דום לב ולמוות.

ארז אהרון, מנכ"ל חברת "הדברה אורגנית", אומר כי, "חרשנו את העולם כדי למצוא את התכשיר המושלם. לדעתי אף תכשיר לא עבר כל כך הרבה ניסויים לפני שאושר לשימוש מסחרי כמו הקורן גארד. זה תכשיר שמשנה את חוקי המשחק בתחום הדברת החולדות והעכברים כיוון שכל התכשירים האחרים, שידועים כרעילים מאוד גם לבני אדם ולבעלי חיים, אינם ניתנים לפיזור בכל מקום, מחשש להרעלה, ולכן היכולת שלהם להתמודד בהצלחה עם פלישה של חולדות ועכברים היא מוגבלת ביותר".

מי שמכירים את הבעיה הזו בצורה הכי טובה הם כל תושבי מדינת ישראל בדגש על תושבים המתגוררים בסמוך לריכוזי חולדות ועכברים, לצד מרכזים מסחריים, אתרי בניה, מסעדות שנחשבים למוקדי האהובים ביותר על חולדות ועכברים. תושבים באזורים אלו חסרי אונים לנוכח הכמויות האדירות של החולדות והעכברים הפוקדים את שכונותיהם. ואכן, שיחות טלפון למוקדים העירוניים של רשויות שונות, מעלה כי הם אינם מאשרים לפזר חומרי הדברה רעילים "רגילים" בכל מקום, בין השאר בגלל התנגדות הארגונים למען בעלי חיים, שחוששים מהרעלת בעלי חיים משוטטים.
הקורן גארד שאושר לאחרונה בישראל אמור להתמודד בדיוק עם הבעיה הזו, באמצעות הנחתו במקומות קרובים יותר לריכוזי חולדות ועכברים, בהם אסור להניח רעלים.

לפי נתוני עמותת בטרם מסוף שנת 2013 63% מקרב הילדים שנפגעו ופנו לבתי החולים בעקבות הרעלה מחומרי הדברה, מקורם בחומרי הדברה רעילים נגד חולדות ועכברים. ארז אהרון, מנכ"ל הדברה אורגנית אומר כי, "כל העולם עובר בשנים האחרונות לשימוש בתכשירי הדברה טבעיים כמו הקורן גארד ואורנג גארד ישראל, וזאת כדי להגן על בני האדם, בעלי החיים והסביבה, ואני שמח מאוד שגם המשרד להגנת הסביבה בישראל ילך לכיוון הזה".

את קורן גארד תכשיר הדברה טבעי ולא רעיל נגד חולדות ועכברים ניתן לרכוש ברשת המשביר לחקלאי, ברשת הגרעין , בסעדון וברשת עמיר חקלאות.

תכשיר ההדברה אורגני בשם אורנג גארד ישראל גם של חברת הדברה אורגנית בעמ שהורג ודוחה יתושים, פרעושים, תיקנים ונמלים ניתן לרכישה ברשת ניצת הדובדבן, המשביר לחקלאי, טבע קסטל, אניס, שקדייה ובחנויות נוספות כפי שניתן לראות באתר החברה.

 

כסא
כסא | צילום: יחצ