אלו סוגי התה שעשויים לעזור לכם לרדת במשקל

לכבוד יום התה הבינלאומי החלטנו לבדוק קצת יותר לעומק מהi סוגי חליטות התה שנפוץ להשתמש בהן לצרכי ריפוי, הורדת נפיחות וסיוע לכאבי בטן. לחיים!

תה

לכבוד יום התה הבינלאומי החלטנו לבדוק קצת יותר לעומק מה סוגי חליטות התה שנפוץ להשתמש בהן לצרכי ריפוי. ביקשנו מאוהד כהן נזנין, הרבליסט בכיר, נטורופת ומטפל ברפואה סינית שיעזור לנו להבין מהי חליטה ומה הסגולות של סוגים שונים של חליטות.

מהי חליטה?

חליטה זוהי בעצם תערובת עלים ופרחים שמשרים בתוך מים רותחים, למשך 10-30 דקות הצמחים עוברים תהליך מיצוי של החומרים המסיסים במים לאחר מכן, מסננים את המים מהצמחים והיא מוכנה לשתיה. מרתח זוהי צורת בישול חלקי צמח קשים יותר, כמו שורשים, פירות וענפים, שמבושלים למשך של בין 10-60 דקות על האש, לאחר מכן ניתן לתת לצמחים עוד זמן השריה, סחיטה ורק לבסוף שתיה של המשקה שהתקבל.

סערה בכוס תה

חום המים מייצר תנועה מהירה של חלקיקים וכך החומרים הפעילים שבצמח עוברים למים, שבהם ריכוז החומרים הפעילים נמוך בתחילת התהליך ונוצר שיווין ריכוזים של חומרים פעילים, כך המים מקבלים את תכונות הריפוי שבצמח. לכל מסורת עתיקה יש את הרפואה שלה, למשל הרפואה ההודית, רפואה פרסית, רפואה סינית, רפואה אוננית (יוונית), רפואת הילידים (אמריקאית) וכן הלאה...וכל מסורת מאופיינת בצמחים שונים שהמטפלים הקדמונים גילו לצורכי רפואה, המידע עבר בין מטפל למטפל, אב לבן מפה לאוזן עד שעלו לכתב, כולל שיטות החליטות והמרתחים שהם נהגו לטפל בעזרתם, או במילים אחרות – איזה סוג תה הם שתו.

עוד ב"בריאות"

הידעתם: המיץ האדום בבשר שלכם הוא לא דם

סוגי חליטות

חליטת זרעי שומר

השמנים האתרים שלהם יעזרו לטפל בכאבי בטן מנפיחות, קשיי עיכול וגזים. זרעי השומר שייכים למשפחה בוטנית הנקראת "סוככיים" בשל הדרך שבה הצמח יוצר סכך ומפיל את זרעיו לאדמה. לזרעים יכולת סיוע לכל מערכות העיכול ובעיקר ליציאות טובות שהן מפתח חשוב בתהליך הורדת המשקל. זרעי השומר מסייעים להתכווצות השריר במעי, מסייעים להפטר מזיהומים במערכת העיכול ומקלים על גזים וכאבי בטן. צמחים נוספים מאותה משפחה הם קימל וכוסברה.

מה לעשות? יש להרתיח זרעי שומר במים, ניתן להוסיף מעט סוכר או דבש לטעם.

חליטת מרווה

מרווה נחשבת כמקלה על מערכת העיכול, מייבשת ליחה, מסייעת בצינון והתקררויות. יש כאלו המשתמשים בחליטת מרווה מרוכזת כמי פה טבעיים לשיפור ריח הפה, וגם לשמירה על החניכיים. חליטת מרווה לא מומלצת לנשים הרות ומיניקות.

מה לעשות? קטפו כמה מעלי המרווה שברשותכם, אגב ישנם בתי מלון בארץ שמעודדים את האורחים להשתמש בחליטות (כדוגמת רשת מלונות מטיילים עם גינת תבלינים בכל מלון) השרו אותם יחד עם לימון במים וסוכר והרי לכם הקלה מידית על מערכת העיכול.

מומלץ מאוד בזמן הכנת התה, בין אם חליטות או מרתחים, לכסות את הקנקן או את הסיר, כדי למנוע בריחת שמנים נדיפים שנמצאים בהרבה צמחי תבלין, אפילו במטבח הביתי כמו בג'ינג'ר, רוזמרין, זוטה, קמומיל, אניס, זעתר (אזוב), גרניום, נענע, שאת רובם ניתן למצוא בגינות התבלינים במלונות מטיילים. את אותם צמחים ארומטיים, כדאי להוסיף ממש בסוף הבישול כדי שאיכות השמנים תיפגע כמה שפחות.

חליטה חורפית

ג'ינג'ר טרי (1 ס"מ קצוץ), זוטה לבנה, נענע, מקל קינמון וקצת דבש – הפורמולה תתמוך בחימום הגוף, הזרמת דם, תמיכה חיסונית, כיוח ליחה מהריאות, מצבי חוסר נוחות בטנית כמו כאבים, נפיחות, גזים ואפילו הרגעה נפשית.

מה לעשות? נרתיח את המים יחד עם הקינמון, נבשל כ20 דקות ולאחר מכן נכבה את האש, נוסיף ג'ינג'ר יחד עם שאר הצמחים העליים ונערבב את כולם יחד. לאחר השריה של עוד 15-20 דקות נסנן את הצמחים החוצה ונשתה את התה הטעים.

קחו את התה איתכם לטיול בטבע או הכינו באחת התצפיות, גם ביום קריר עם חליטה טובה ונוף מרהיב, הגוף והנפש יתמלאו חום ורוגע נעים.

*כל הנאמר בכתבה לא בא להחליף אף התייעצות עם רופא או הרבליסט מוסמך.