זה מה שקורה לגופכם כשאתם לועסים מסטיק כל יום

הוא בדרך כלל הדבר הראשון שאנשים מגיעים אליו כשרוצים לרענן את הנשימה, אבל פינוק זה שנמצא בדרך כלל במעבר הממתקים הוא כנראה לא הדבר הראשון שעולה בראש כשחושבים על משהו מהצד הבריא יותר לנשנש. מתברר שיש לו כמה יתרונות מפתיעים כמו ירידה ברמות הלחץ ואפילו בהיקף המותניים!

מסטיק

הרבה אנשים לועסים מסטיק כל יום. אחרי הכל, מסטיק הוא משהו שלמעשה כולם גדלו לועסים עליו. על פי כל סקירה שנערכה, הישראלי לועס בממוצע מסטיק אחד כל יומיים, ובסך הכל כ-180 מסטיקים בשנה.

כמו ברוב הדברים בחיים, חלק מהטובים תמיד מגיעים עם כמה רעים, ולמסטיק יש חסרונות שיכולים להשפיע גם על החיוך. לכן חשוב לחקור איזה סוג של מסטיק לועסים. הנה מה שקורה לגופכם כשאתם לועסים מסטיק כל יום.

אם אתה לועס מסטיק כל יום, אתה יכול לשפר את הזיכרון שלך

מחקר שנערך באוניברסיטת סנט לורנס מצא כי לעיסת מסטיקים לפני ביצוע מבחן יכולה למעשה לעזור לתלמידים להיזכר במידע ולהגדיל את ציוניהם. למרות שהחוקרים לא בטוחים בדיוק למה זה, הם מאמינים שזה קשור להזרמת הדם. מסטיק מראש הגדיל את זרימת הדם של משתתפיו למוחם, מה שהופך אותם למהירים יותר להיזכר בדברים החשובים.

עם זאת, הנפילה היחידה היא שאותן תוצאות לא התרחשו אם הם לעסו מסטיק בעת ביצוע הבדיקה.

אם אתה לועס מסטיק כל יום, אתה עלול לחוות כאבי ראש 

אף על פי שמסטיק יכול להיות טוב למוחו של האדם, מתברר שאם ,תלעסו מסטיק כל יום, ייתכן שהוא לא כל כך טוב לראשכם.

רופא במרכז רפואי מאיר הבחין כי חולים רבים שהתלוננו על כאבי ראש לעסו מסטיק לפחות שעה אחת בכל יום. במקום לרשום להם תרופות, הוא המליץ להם להפסיק את הרגל הלעיסה היומיומית שלהם.

אז איך מסטיק יכול לפגוע בראשו של אדם? ד"ר ווטמברג מאמין שכאבי הראש נובעים מהלחץ שמפעיל המסטיק על המפרקים בין הלסת לגולגולת בכל צד של ראשו של האדם, המכונה המפרקים הזמניים - או בקיצור TMJ.

עוד ב"בריאות"

לא רק ללב שבור: אכילת גלידה מסייעת בטיפול התקפי מיגרנה

לקראת עונת החתונות: 10 המשקאות האלכוהוליים עם הקלוריות הכי נמוכות

6 דברים שחשוב שתדעו לפני שתזריקו חומר מילוי לשפתיים

 

אם אתה לועס מסטיק כל יום, ייתכן שתוכל לשבור הרגלים רעים 

כולם יודעים כמה קשה לשבור הרגל רע, אבל יש פיתרון קל שיעזור לכם להפסיק לעשן או ללעוס את הציפורניים - ללעוס קצת מסטיק במקום! בראיון ל- Reader's Digest אמר רופא העור המוסמך, ד"ר דייויד בנק, שזו אחת הדרכים הטובות ביותר להתערב בכל הנוגע לקסיסת ציפורניים במיוחד.

בנוסף, מחקר שערכה אוניברסיטת אוקלהומה סטייט מצא כי מסטיק הוא כלי עזר מועיל להחלפת הניקוטין.  בסך הכל, קבלת ההחלטה ללעוס מסטיק כל יום יכולה להיות דרך קלה ומועילה לאט לאט להרוג הרגלים רעים רבים.

אם אתה לועס מסטיק כל יום, אתה עלול להפסיק את הצרבת

אם הלב אוהב פיצה, אבל פיצה גורמת ללב לשרוף, זה יכול להיות רעיון טוב ללעוס קצת מסטיק. מחקר שנערך על ידי קינגס קולג' הראה שהוא יכול לסייע משמעותית במאבק בצרבת.

החוקרים מצאו כי לעיסת מסטיק למשך 30 דקות לאחר שנהנתם מארוחה מועדפת - עם השלכות לא כל כך אהובות - מפחיתה את רמת חומצות הקיבה העולות לוושט של האדם. המסטיק מכריח את הנוזלים הללו לחזור לקיבה.

אם אתה לועס מסטיק כל יום, אתה יכול להפחית את רמות הלחץ שלך 

אם ביום עבודה סוחף אדם נלחץ כשהוא חוזר הביתה מדי ערב, יתכן והבחירה בלעיסת מסטיק כל יום אינה רעיון כל כך רע. מחקריהם הראו כי הטיפול במסטיק עזר להורדת רמות הלחץ באופן משמעותי בעת ההכנה למבחן המרתיע - אך מדוע?

הסבר אחד הוא שחלק המוח שאומר לאדם שהוא רעב קשור גם לאזורים שמתמודדים עם לחץ וחרדה. לעיסת חתיכת מסטיק יכולה לגרום למוח לחשוב שהוא מוזן, ולכן, להפחית את רמת הלחץ של האדם (דרך הזמן). וזה הגיוני.

אם אתה לועס מסטיק כל יום, אתה יכול לרדת במשקל

מחקר מאוניברסיטת רוד איילנד מצא כי אנשים שלעסו מסטיק ללא סוכר בכל בוקר הפחיתו את צריכת הקלוריות שלהם במהלך ארוחת הצהריים בכ-68 קלוריות בממוצע. עם זאת, למרות שצריכת הקלוריות תפחת מדי יום, אל תצפו לכמות משמעותית של ירידה במשקל אם תלעיסו מסטיק כל יום. מסטיק בשילוב עם שינוי התזונה והפעילות הגופנית יכולים להיות דרך טובה לשרוף עודף קילוגרמים לאורך זמן.

אם אתה לועס מסטיק כל יום, כדאי לך להימנע מבליעתו

יש מיתוס שצף כבר שנים: אל תבלעו גומי לעיסה כי הוא יישאר בבטן שבע שנים. למרבה המזל, זה שקר והוא אחד מהשקרים הרבים שכל הורה מספר לילדיו. ובכל זאת, זה לא נהדר לבטן ללעוס מסטיק כל יום ותמיד לבלוע אותו.

אף על פי שמסטיק שנבלע ייצא מבטנו של אדם תוך יום או יומיים בלבד, ישנם עדיין חלקים מהגומי שלעולם לא ניתן לעכל, כמו החלק הסינתטי המרכיב את החומר המתוק והדביק הזה.

וסליחה שניפצנו לכם את הבועה, אך יצירת הרגל לבלוע הרבה מסטיק תוך זמן קצר עלולה ליצור בעיות עיכול ואף לחסום את מעיו של האדם. למרות שזה אירוע נדיר, זה עלול לקרות והוא נחשב למצב חירום רפואי מכיוון שהמסטיק הזה צריך לצאת. איכס.

לעיסת מסטיק
אם תבלעו אותו כנראה לא יצמח לכם עץ מסטיקים בבטן | צילום: shutterstock

אם אתה לועס מסטיק כל יום, אתה יכול להילחם בנמנום 

הוכח כי לעיסה על חתיכת מסטיק עוזרת להגביר את רמות האנרגיה והערנות לאורך כל היום.

מחקר אחד הראה כי אנשים שלעסו מסטיק לאורך כל הלילה כדי להישאר ערים דיווחו כי הם מרגישים פחות עייפים מאלו שלא לעסו מסטיק. מחקר אחר מצא כי אלו שלעסו מסטיק לאורך היום חשו גם פחות עייפים. אף על פי שחוקרים אינם בדיוק בטוחים מדוע, הם מאמינים שזה עשוי להיות קשור לעובדה כי מסטיק מעסיק את מוחך.

אם אתה לועס מסטיק כל יום, ייתכן שתוכל לשים סוף לדלקות אוזניים

דלקות באוזן התיכונה בילדים שכיחות מאוד והן מהוות גורם לדאגה עבור הורים רבים. מתברר שהפתרון יכול להיות פשוט אריזת מסטיק של כמה שקלים. גומי לעיסה הומלץ על ידי דיילי אוויר שיעזרו להקל על אוזניו של האדם בזמן טיסה, אך גם מסטיק מפחית את כמות דלקות האוזניים הנבזיות שלמרבה הצער שכיחות כל כך אצל לילדים.

אם אתה לועס מסטיק כל יום, אתה יכול לעזור להקל על יובש בפה

בין אם זו תופעת לוואי של תרופה נחוצה או סתם בגידה אומללה של הגוף, יובש בפה אינו מהנה. זה יכול להקשות ולהיות בלתי נוח בעליל לבצע משימות יומיומיות פשוטות כמו לדבר או לאכול. למרבה המזל, מסטיק בכל יום הוא פיתרון קל לבעיה נפוצה זו.

השרירים בפה של האדם הפועלים במהלך כל לעיסה דוחסים בלוטות רוק המסייעות לשחרור רוק נוסף. לעיסה של החומר המתוק הזה יכולה להגדיל את כמות הרוק הזורם בפה פי 10 עד 12, ולכן הרופאים מסכימים כי מרשם מסטיק ללא סוכר הוא פיתרון קל לרסן את נושא יובש בפה, על פי איגוד השיניים האמריקני.

יובש בפה
לעיסה של מסטיק יכולה להגדיל את כמות הרוק בפה פי 10 עד 12 | צילום: shutterstock

אם אתה לועס מסטיק כל יום עם מרכיב זה, אתה עלול להזיק לשיניים 

למרות שאגודת השיניים האמריקאית דוגלת בלעיסת מסטיק לאחר הארוחה על מנת להגן על השיניים, היא ממליצה לאנשים להימנע תמיד מלהרים אריזת המכילה סוכר. הסיבה לכך היא שהסוכר מגביר למעשה את כמות החיידקים הרעים בפה שאוכלים את אמייל השן במקום להילחם נגדו.

מסטיק ללא סוכר - או כל דבר ללא סוכר לצורך העניין - אולי לא נשמע נהדר, אבל להגיע למסטיק ללא סוכר יכול להיות מספק באותה מידה. החומרים שצריך לחפש בעת רכישת מסטיק הם אספרטיים, סורביטול או מניטול.

כל עוד זה ללא סוכר ואתם עושים זאת במידה, למה לא ללעוס מסטיק כל יום?