זוהי הדיאטה הטובה ביותר למניעת סרטן השד

עם כמה שינויים פשוטים וטעימים בתזונה שלכם, אתם עשויים לקבל הגנה גדולה יותר מפני סרטן השד

דיאטה

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, שחל כל שנה בחודש אוקטובר, פורסם הדוח השנתי "סרטן שד בנשים בישראל:5,539 נשים אובחנו עם סרטן השד בשנת 2018, מחישוב הנתונים שהוצגו בדוח עולה כי כ- 24% מהנשים שאובחנו עם סרטן שד בשנת 2018 היו צעירות מגיל 50.

בעוד שחלק מהבחירות באורח החיים (כמו שתיית אלכוהול) מגבירות את הסיכון למחלה, בחירות יומיומיות אחרות עשויות להוריד את הסיכויים למצב. החלטה אחת בריאותית חשובה היא מה תשימו על הצלחת.

"התזונה שלכם אולי לא תוכל לרפא סרטן שד, אבל היא ממלאת תפקיד במניעה", אומר דיפאלי שארמה, פרופסור לאונקולוגיה ברפואה של ג'ונס הופקינס.

קיצוץ בשומן

על פי מחקר שהתפרסם בכתב העת Journal of Nutrition הכולל יותר מ- 48,000 נשים לאחר גיל המעבר, הפחתת שומן תזונתי והגדלת צריכת ירקות, פירות ודגנים לכחמש מנות ביום קשורה בסיכון נמוך יותר למות מסרטן השד. המשתתפים לא בהכרח החליפו שומן רווי עבור בלתי רווי, אלא קיצצו בצריכת השומן הכוללת, והורידו את צריכתם מ- 35 % מהקלוריות היומיות ל- 20 % תוך שהם אוכלים יותר פירות, ירקות ודגנים.

עוד ב"בריאות"

לא מצליחים ללכת 10,000 צעדים ביום? עשו את זה במקום

10 אזורים בגוף שאתם לא שוטפים מספיק

הטריק הזה בן 16 שניות יכול לעזור לכם לעצור התקף חרדה

 

תחליף חלבון מן החי

אמנם הורדת שומן מהתזונה יכולה לסייע בהפחתת הסיכון, אך גם חכם להחליף בשר אדום, כמו בקר, למשהו דק יותר, כמו עופות, כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה. נשים שאכלו הכי הרבה בשר אדום היו בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן שד פולשני; אלה שאכלו הכי הרבה עוף היו בסיכון נמוך יותר. המלצת החוקרים היא להגביל בשר אדום לכקילו בשבוע (לכל היותר) ולהקפיד להימנע מבשר בקר חרוך, מה שמגביר את נוכחותם של גורמים הגורמים לסרטן.

תזונה ים תיכונית

לפירות, לירקות ולדגנים מלאים יש נושא משותף בתזונה הטובה ביותר לסרטן השד - הם מכריעים גם לתזונה הים תיכונית, תכנית אכילה נוספת המתגאה ביתרונות להפחתת הסיכון לסרטן השד, על פי כתב העת הבינלאומי לסרטן. הגישה מעדיפה דגים על פני בשר אדום, והיא ממליצה להתמלא במקורות חלבון מהצומח, כמו שעועית וקטניות.

הרבה ירקות עלים

כשאתם עובדים על הוספת ירקות נוספים לתזונה שלכם, הקפידו לתת בולטות לירקות עלים כמו תרד וכרוב. הקרוטנואידים הירוקים הכהים בירוקים אלה מספקים נוגדי חמצון, הנלחמים ברדיקלים חופשיים מסרטנים, על פי המכון האמריקאי לחקר הסרטן.

שתו תה ירוק

התרכובות בתה ירוק המכונות קטצ'ינים מציעות נוגדי חמצון רבי עוצמה העלולים להפחית את הסיכון לסרטן, במיוחד של השד, על פי מחקר שפורסם בכתב העת Nutrients. (זכור שרוב המחקרים נערכו במבחנה או בבעלי חיים, וכי החוקרים מצביעים על הצורך במחקרים נוספים על בני אדם שיגבו את היתרון הזה.).

הקפידו על צריכת האלכוהול

כאשר אתם מצמצמים את האלכוהול, הפחתת הסיכון שלכם הופכת להיות גדולה עוד יותר. שתו לא יותר משלוש כוסות יין בשבוע כדי לסייע בהורדת הסיכון לסרטן השד. "אלכוהול הוא בעצם רעל, כלומר הוא מלחיץ את הגוף בזמן שהוא פועל להיפטר ממנו", מסבירה בת' פרידמן, רופאת כירורגיה ב- CareMount Medical. זה יכול לגרום להרס על המערכת שלכם ולהגדיל את הסיכון לחלות בסרטן.

סרטן השד
צילום: shutterstock

הימנעו ממזונות מעובדים מדי

כדי לעקוף את הסיכון למחלות ולשפר את הבריאות הכללית, פנו תמיד למזונות שלמים וצמצמו את כמות המלח והסוכר הגבוהה. "ישנם מאכלים שאנו יודעים שהם מסרטנים [וגורמים לסרטן], וכוללים מזון כבוש ובשר חרוך", אומרת ד"ר פרידמן. "יש לאכול אותם במינימום, אם בכלל."

קחו בחירות בריאות בדרך כלל כדי לשמור על המשקל שלכם

קיים קשר ברור בין השמנת יתר לבין סיכון מוגבר לחלק מסרטן. על ידי אכילת תזונה בריאה מלאה בפירות, ירקות, דגנים מלאים וצמחים אחרים, אתם לא יכולים להוריד רק קילוגרמים, אלא גם להפחית את הסיכון לסרטן השד. הממצאים מראים שנשים שאוכלות בריא נוטות להיות בעלות יותר אנרגיה ופחות תופעות לוואי שליליות של סרטן השד וטיפולים כמו כימותרפיה.

*מקור - thehealthy