7 סיבות מדוע הרגישות שלכם היא דווקא החוזק הגדול שלכם

"אל תהיה כל כך רגיש" הוא משפט נפוץ שרבים מאיתנו שומעים שוב ושוב במהלך חיינו. קבלו 7 סיבות מדוע הרגישות שלכם היא דווקא החוזק הגדול ביותר שלכם

רגישות, אמפתיה

כשאתה אדם רגיש מאוד, ניווט בקריירה שלך יכול להיות מאתגר. מצבים נפוצים במקום העבודה כמו דיבורים בפגישות או קבלת משוב שעשויים להיות מלחיצים מאוד. למעשה, מחקרים מראים כי עובדים עם רגישות לעיבוד חושי (שמה המדעי של התכונה) נוטים לחוות יותר לחץ מאשר חבריהם הפחות רגישים. בנוסף להיותם רגישים יותר לגירויים, הם מעבדים מידע בצורה מעמיקה ויסודית יותר.

כאדם רגיש ביותר, אתם חושבים יותר ויותר במכוון לפני שאתם מדברים. נטייה זו היא סימן היכר לרגישות לעיבוד חושי, לדברי הפסיכולוגית ד"ר איליין ארון, שגילתה לראשונה את תכונת הרגישות הגבוהה. זה אומר שאתם מתחשבים במילים שלכם.

הנה 7 סיבות מדוע הרגישות שלכם היא החוזק הגדול ביותר שלכם:

1. אתם הוגי ביקורת מבריקים

מחקרים הראו כי לאנשים רגישים יש מעגלים מוחיים פעילים יותר ונוירוכימיה באזורים הקשורים לעיבוד נפשי. המוח לא רק לוקח יותר מידע אלא גם מעבד את המידע בצורה מורכבת יותר.

2. אין תחרות למודעות העצמית שלכם

יש לכם חיים פנימיים תוססים וכנראה שאתם מכירים היטב את הנוף הרגשי שלכם. אחת הסיבות לכך היא מכיוון שרגישות גבוהה קשורה לגן המגביר את חוויותן של חוויות פנימיות.

3. מסוגלים לשלב ולנהל כמויות גדולות של מידע

זה אולי נשמע מוזר, אבל זה הגיוני לחלוטין כשחושבים על זה: עומק העיבוד והמצפוניות הם השילוב המושלם לתפקידים שדורשים ארגון, שיתוף פעולה, אסטרטגיה וניהול מידע ככישורי ליבה.

עוד ב"בריאות"

תבלו את הדיאטה שלכם - זה טוב ללב שלכם

על חוט השערה: כ-40% מהגברים חווים נשירת שיער ניכרת עד גיל 35

איך תשמרו על האוזניים מבלי לגרום לעצמכם לנזק בלתי הפיך

 

4. אתם עם יד על דופק על המורל הקבוצתי

מחקרים מראים כי לאנשים רגישים יותר יש נוירוני מראה פעילים יותר (מה שעוזר להם להזדהות ולהבין את התנהגותם של אנשים אחרים). זו הסיבה שאתם עשויים לגלות שאתם יכולים לחוש את מצב הרוח של אנשים הרבה לפני שהם אומרים מילה, כמו גם לספוג את הרגשות שלהם כאילו הם שלכם.

5. יש לכם אינטואיציה חזקה

האם אי פעם חוויתם את הידיעה שמצב מרגיש לא פעיל? או ההפך - מרגישים מהבטן שכיוון או החלטה מסוימים נכונים לחלוטין? זו האינטואיציה שלכם המדברת בקול רם וברור.
כאנשים רגישים ביותר יש לכם יכולת רבה לזהות דפוסים שיכולים להוות כלי נשק סודי בקבלת ההחלטות. האינטואיציה שלכם מפותחת יותר מזו של שאינם רגישים, מכיוון שאתם כל הזמן מוסיפים נתונים חדשים לבנק הידע שלכם על העולם ועל עצמכם.

6. מרשימים ביסודיות שלכם

בתור אנשים עם רגישות יתר, אתם אלה שמציגים מצגת עם נתונים מקיפים. לא משנה מה המקרה, המסירות והמחויבות שלכם מציפים מקצועיות. תכונות אלה מחייבות אתכם להתקדם, כל עוד אינכם נותנים לפרפקציוניזם או חשיבה שלילית להפריע לכם.

7. מתמקדים בתמונה הגדולה, לומדים וגדלים כל הזמן

אנשים בעלי רגישות יתר לא מתעסקים ביום-יום. נסיעה לעבר מטרה גדולה יותר מסייעת לשמור על אנשים מקורקעים וממוקדים, במיוחד לנוכח אי וודאות.

לאנשים הרגישים ביותר יש דחף גבוה לצמיחה והם שקועים לעיתים קרובות בהעשרה אישית ומקצועית מחוץ לעבודה, הכוללת אימון, קורסים והכשרות נוספות. זהו ביטוח הקריירה הכי טוב שיש, כי הוא תמיד מבטיח שאתם מתפתחים ומתקדמים, ללא קשר לתנאים סביבכם.

היו רגישים יותר

הפיכת המוטו "אל תהיה כל כך רגיש" על ראשו, קריאה להיות רגישים יותר על ידי התחברות לרגשות שלנו ושל אחרים יכולה להיות בדיוק מה שאנחנו צריכים.

את הביטוי "אתיקה של טיפול" טבעה לראשונה הפסיכולוגית קרול גיליגן בספרה "בקול אחר". גיליגן טענה כי מוסר ואתיקה הם גרסה גברית ומופשטת של רעיון הטיפול. מאוחר יותר, הפיזיקאי והפמיניסטית אוולין פוקס קלר כתבה על העמל הרגשי שלא נראה, לא מוערך וחסר תמורה בחברה. אם עבודה רגשית נוטה להיות לא מתגמלת, אין זה מפתיע שנשמות רגישות לאורך ההיסטוריה הוצאו בשוליים או באחרות.

אם אנו רוצים לפעול לשינוי העוול, עלינו לאפשר לעצמנו לחוש תחילה את כאב הסבל. עלינו להיות רגישים לאנשים הרגישים ביותר מלכתחילה. אחרת, אנו משוריינים על פי התכונות ההופכות אותנו לבני אדם. בהחלט יש אומנות בלמצוא את האיזון בין חמלה פונקציונלית לבין ייאוש משתק.

זו ההחלטה לפעול מתוך אהבה, לא משנה כמה זה קשה, וכדי לעשות זאת, עלינו להיות רגישים יותר לסביבה, ולא פחות.