13 סימנים שקטים של סרטן חלל הפה שלא כדאי להתעלם מהם

צרידות, ירידה במשקל וריח רע מהפה הם רק חלק מהסימנים שעלולים לרמוז שיש לכם סרטן חלל הפה. לרגל שבוע המודעות, אלו 13 הסימנים שחשוב שתשימו אליהם לב

Young,woman,with,opened,mouth,checking,teeth,in,mirror,in

פצעים בפה

רוב הזמן, פצע בפה יהיה משהו שפיר כמו פצע סרטן או מורסה הנגרמת על ידי וירוס. עם זאת, אלה בדרך כלל משתפרים תוך עשרה ימים, כך שפצע שנשאר במשך שבועיים או יותר יכול להיות סימן למשהו אחר. מרקם הפצע יכול גם לתת רמז אם זה יכול להיות סרטן הפה.

ריח רע מפה

כאשר גידול סרטן הפה עולה על אספקת הדם שלו ויוצר כיב, חיידקים עלולים להדביק את הפצע. החיידקים האלה משאירים ריח רע שבניגוד לנשימת הבוקר הטיפוסית, לא ייעלם כשאתם מצחצחים שיניים. בנוסף, כאב בפה עלול להקשות על הבליעה.

החיידקים שנשארים שם מייצרים גזים שמייצרים ריח רע מהפה. גם אם משהו פחות מפחיד כמו דלקת שקדים או סיבות שונות לריח רע מהפה עומדים מאחורי הסירחון, אין שום נזק בבדיקה עם הרופא שלך אם הריח הרע מהפה נשאר יותר משבועיים וחצי.

כתמים אדומים או לבנים

כתם אדום או לבן שצץ על החניכיים, הלשון או אזורים אחרים בפה יכול להיות איתות שיכול להתפתח גידול. פנו לטיפול רפואי אם זה נמשך יותר משבועיים, במיוחד אם אתם מבחינים בפצע חזק באזור שמסביב.

עוד ב"בריאות"

זו התדירות שבה אתם צריכים להחליף את ספוג המטבח (ומה קורה כשלא)

כאב אוזן

כאבי אוזניים שמשפיעים רק על צד אחד של הראש אולי לא קשורים לאוזניים עצמן. העצבים שנותנים תחושה ללשון, לחלק האחורי של הפה ולתא הקול קשורים גם לאוזן. דלקות אוזניים כבר נדירות אצל מבוגרים, והן נוטות להשפיע על שני הצדדים. אם יש לכם כאב מתמשך רק באוזן אחת, פנו לרופא.

כאבי לשון

כאב כתוצאה מנגע או גידול על הלשון יכול להיות מייסר במיוחד. הלשון היא כמו קצות האצבעות מבחינת רגישות.

ירידה במשקל (כשלא ניסיתם)

כאבי לשון - או כאבי פה אחרים כתוצאה מסרטן הפה - גורמים לעיסה ובליעה לכואבים. אתם עלולים למצוא את עצמכם באופן טבעי אוכלים פחות כדי להימנע מהכאב, ולרדת במשקל בתגובה. במקרים נדירים יותר, ירידה בלתי מוסברת במשקל יכולה להיות גם הודות לגידול שהתפשט לכבד או לאזורים אחרים.

חוסר תחושה בפה

אם גידול סרטן הפה גדל מספיק כדי לפגוע בעצב בפה, אתם יכולים להבחין בחוסר תחושה באזור מבודד של הפה. סביר להניח שתרגישו כאב מהגידול עצמו במשך חודשים לפני שהוא מתפשט לנקודה זו.

שיניים רפויות

גידול בחניכיים יכול להשפיע על האזור שבו עוגנות השיניים, ולגרום לשן אחת או שתיים בקרבת מקום להתרופף. רוב בעיות השיניים קשורות למצב השיניים עצמן ולא לסרטן.

Stomatology.,dentist,over,open,patient's,mouth,looking,in,teeth.,inside
אם יש ספק - אין ספק. גשו לבדיקת רופא | צילום: shutterstock

שימוש בטבק

עד 80 אחוז מהאנשים עם סרטן הפה משתמשים בטבק, ולמעשנים יש סיכון גבוה פי עשרה לסרטן הפה מאשר ללא מעשנים, על פי המרכז לסרטן הפה של NYU. סיגריות, סיגרים ומקטרות עלולים לגרום לסרטן בכל מקום בפה, בעוד שלעיסת טבק והרחה קשורים לסרטן הלחי, החניכיים והשפתיים, על פי האגודה האמריקנית לסרטן.

צרידות

כן, למעשנים יש סיכוי גבוה יותר לחלות בסרטן הפה, אבל זה לא הקול הצרוד האופייני שהייתם מצפים ממעשן בשרשרת, שמתפתח בהדרגה עם השנים. אם אתם פתאום צרודים במשך שבועיים או יותר, זה יכול להיות סימן שסרטן הפה משפיע על הקול שלכם.

בעיה בניסוח מילים

סרטן הפה המשפיע על הלשון עלול לגרום לדיבור לכאוב או להקשות על פשוט להזיז את הלשון. כשאחד מאלה מתרחש, אתם עלולים לשים לב שיש לכם קושי לבטא מילים שמעולם לא התקשיתם איתן קודם לכן.

כאב בלסת

זה אולי נראה כמו נעילה, אבל הכאב יחמיר ככל שתפתחו את הפה. פנו לרופא אם הכאב לא משתפר תוך שבועיים.

גוש בצוואר

כאשר סרטן הפה מתפשט, בלוטות הלימפה הן בדרך כלל המקום הבא להיפגע, אם כי סביר להניח שתבחינו בתסמינים בפה שלכם לפני גוש בצוואר. הסרטן בדרך כלל יפסיק שם לפני התפשטות נוספת, אך התריעו בפני הרופא אם הגוש לא נעלם לאחר שבועיים.

 

*מקור - thehealthy