חברו הטוב של האדם: כך כלבים יכולים לגרום לכם להיות בריאים יותר

לכבוד יום הכלב הבינלאומי, קבלו 10 יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים בגידול כלבים. עדיין אין לכם אחד? רוצו לאמץ!

כלב

כלבים מהווים שותפים נפלאים, בין אם זה לטיולים, להתכרבל על הספה, או לשחק. הם גורמים לכם להיות מאושרים יותר, בריאים יותר, בין היתרונות האחרים.

הנה הסיבה לכך שלכלב בחייכם (בהנחה ויש לכם כזה. ואם לא- רוצו מיד לאמץ!) יש יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים.

5 יתרונות בריאותיים פיזיים בגידול כלבים

בין אם אתם יוצאים לטיול עם חבר כלבים או משחקים להביא, כלבים הם תירוץ מדהים לקום, לצאת החוצה ולזוז.

1 - כלבים עוזרים לבריאות הכללית ולרווחה

סקירה מקיפה של מחקרים שפורסמו בין השנים 1950 ל- 2019 מראה כי להורים לכלבים (ולכל מי שחי עם כלב) יש תגובות טובות יותר ללחץ, לחץ דם נמוך ותוחלת חיים ארוכה יותר. בעלות על כלבים קשורה גם לשכיחות נמוכה יותר של מחלות לב וכלי דם, כמו גם עזרה לאנשים להתאושש מהר יותר מניתוח.

2 - כלבים יכולים לעזור ללב שלך

לבעלי כלבים יש כולסטרול נמוך יותר, טריגליצרידים ולחץ דם מאלה שחיים ללא כלבים. יתרונות בריאותיים אלה מעידים כי בילוי זמן איכות עם כלב עשוי לסייע בשיפור בריאות הלב הכללית.

עוד ב"בריאות"

זאת התדירות שבה אתם באמת צריכים להתקלח

כך תמנעו אכילת יתר כשאתם עובדים מהבית

10 מקרים שאתם משתמשים יותר מדי בחיטוי ידיים

 

3 - בעלי כלבים עושים יותר פעילות גופנית

"כלבים הם חבר ההתעמלות האולטימטיבי! גם אם הכלב שלכם צריך רק כמה טיולים קצרים ביום, הם עדיין יכולים לעודד אתכם להיות פעילים יותר מבחינה גופנית", אומר מרטין גולדשטיין, וטרינר אינטגרטיבי.

בעלי כלבים הולכים כמעט 300 דקות בכל שבוע בחוץ עם כלביהם; זה 200 דקות יותר מאנשים שהולכים בלי כלב.

4 - כלבים עוזרים לאנשים הסובלים מתסמיני דמנציה

מחקר שנערך בשנת 2011 מראה שאנשים עם דמנציה שהיו בנוכחות כלב, חוו פחות התפרצויות אגרסיביות והפחתת קצב הלב, מה שמעיד על השפעה מרגיעה.

5 - כלבי שירות עוזרים לאנשים עם התקפים

כלבי שירות מועילים לאנשים הסובלים מאפילפסיה על ידי התראה בפני הסכנות של התקף מתקרב, דקות עד שעה לפני שזה קורה. התראה של כלב השירות עוזרת לאדם הסובל מאפילפסיה לקחת תרופות חוסמות התקפים ומאפשרת זמן להגיע למקום בטוח או להזמין עזרה במידת הצורך.

אם אתם רק צריכים אוזן לא שיפוטית ורפופה לדבר איתה, כלבים הם נאמנים, וזו רק סיבה אחת למה לאנשים יש קשר כל כך מדהים שיכול להיות נהדר לבריאות הנפש.

פעילות ספורטיבית
חבר ההתעמלות האולטימטיבי! | צילום: shutterstock

5 יתרונות בריאות הנפש בגידול כלבים

1 - כלבי שירות עוזרים לאנשים עם PTSD

מחקר משנת 2018 מראה כי כלבים עוזרים לאנשים להתאושש פסיכולוגית מטראומה.

2 - כלבים גורמים לכם להרגיש פחות בודדים

מחקר אוסטרלי מ- 2019 מראה שבעלי כלבים חדשים חוו פחות בדידות תוך שלושה חודשים. זו אולי אחת הסיבות לכך שבמקלטים לבעלי חיים נרשמה עלייה אדירה באימוץ כלבים במהלך מגיפת הקורונה כאשר הסדר והשהייה הממושכת בבית הורדו למינימום חברות חברתית.

3 - כלבים הופכים אותך לחברתי יותר

על פי סקר שנערך בשנת 2015, לכ- 40% מבעלי חיות המחמד היה קל יותר ליצור חברויות חדשות. חוקרים גילו כי בעלי חיות מחמד נוטים יותר להכיר שכנים, בעוד שבעלי כלבים בפרט היו בעלי סיכוי גבוה משמעותית מבעלי חיות מחמד אחרים להתיידד עם אחרים שהם פגשו באמצעות התרועעות עם כלב.

כלבים ואנשים
הופכים אתכם לחברותיים יותר | צילום: shutterstock

4 - כלבים גורמים לך אושר

מחקר שנערך בשנת 2009 מצא כי הסתכלות בעיני כלבכם מגבירה את רמות האוקסיטוצין. אוקסיטוצין, הידוע גם בשם "הורמון האהבה", מסייע ליצור קשרים, דבר שבדרך כלל גורם להרגשת אושר.

5 - כלבים הם דוגמה מצוינת לאופן שבו ניתן להיות יותר מודע ונוכח

מודעות היא פעולת החיים בהווה, לא לחשוב על העתיד או העבר, רק להישאר ברגע ההווה. כלבים מצליחים לחיות בהווה, וזה יכול לעזור לכם לעשות את אותו הדבר. הליכה עם כלב או אפילו רק צפייה בהם משחקים בשקיקה בעולם הסובב אותם יכולה לעזור לכם לעשות זאת.

*מקור - insider