הידעתם: המיץ האדום בבשר שלכם הוא לא דם

יש אנשים שטוענים שסטייק נדיר הוא עדיין "דם", אבל מסתבר שלנוזל אדום אין שום קשר לדם

סטייק

אם הרעיון של סטייק מדמם גורם לכם להרגיש בחילה, תהיה לכם בטח הקלה לגלות שהנוזל האדום אינו דם. כמעט כל הדם נלקח מהבשר במהלך השחיטה, על פי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם. אם המיץ האדום הזה היה דם, אפילו לעופות היה הצבע הוורדרד הזה.

הגוון האדום מגיע מחלבון בשם מיוגלובין, שעוזר לרקמת השריר לאגור חמצן כמו שהמוגלובין עושה בדם. וכמו המוגלובין, הברזל במיוגלובין הופך לאדום כשהוא נקשר עם חמצן, מה שנותן לבשר נא את הגוון האדום הזה. לרוב היונקים יש כמויות גבוהות של מיוגלובין ברקמה שלהם, וזו הסיבה שהם ידועים בתור "בשר אדום". למד מה קורה כאשר אתה מוותר על בשר אדום.

עם זאת, ברגע שאתם זורקים את הסטייק הטרי על הגריל, החום משנה את המבנה הכימי של המיוגלובין, והאוכל הופך מאדום לחום. כאשר הסטייק אדום ונדיר, הוא לא איבד את הלחות שלו, אבל החום סוחט את המיצים האלה החוצה, כך שעד שהבשר הופך חום, גם הסטייק המוצלח הזה לא רך.

עוד ב"בריאות"

אם מעולם לא חשבתם שאתם יכולים לאכול קיווי כמו אפרסק, תחשבו שוב

ככל שהוא מאבד את הטריות שלו, אפילו בשר לא מבושל יתחיל להפוך לגוון לא מעורר תיאבון של חום-אפור כאשר הוא נחשף לאוויר. כתוצאה מכך, הבשר מחזיק בצבע הוורדרד הזה - ומגדיל את הסיכוי שתקנו אותו. בינתיים, בשרים מבושלים כמו נקניקיות מקבלים טיפול תחמוצת חנקן כדי לשמור על מראה ורוד.

אז אם אתם דוחים סטייק נדיר מאוד כדי להימנע מהרעלת מזון, אנו משבחים אתכם - רק אל תטענו שזה בגלל שיש דם אמיתי.

* מקורות - נבדק רפואית על ידי Elisabetta Politi, CDE, MPH, RD, ב-18 במרץ 2021.