טיפול הוא לא תמיד האופציה הראשונה: 7 עובדות שלא ידעתם על סרטן הערמונית

כולם דיברו אתמול על כוכב "חברים", גאנת'ר, שחשף את ההתמודדות שלו עם סרטן הערמונית איתו הוא מתמודד מאז ספטמבר 2018, שאף מנע ממנו להשתתף בפרק האיחוד ששודר לאחרונה. בדקנו לעומק ומסתבר שסרטן הערמונית שכיח מאוד בקרב גברים, בעיקר בגילאי ה-50. קבלו 7 עובדות שלא ידעתם על סרטן הערמונית

אפרו אמריקאי

שחקן "חברים" ג'יימס מייקל טיילר, שגילם את גאנת'ר סיפר בהרחבה אתמול (שני) בתוכנית "TODAY" על מאבקו בסרטן הערמונית מאז שאובחן בספטמבר 2018. "אובחנתי כחולה בסרטן ערמונית מתקדם, שהתפשט לעצמותיי", הסביר טיילר. "אני מתמודד עם האבחנה הזו כמעט בשלוש השנים האחרונות... זה שלב 4 (עכשיו). סרטן בשלב מאוחר. אז בסופו של דבר, אתה יודע, זה בטח ישיג אותי." טיילר אמר כי המחלה נתפסה לראשונה במהלך בדיקה שנתית.

"דעתי מיד כשנכנסתי לאינטרנט וראיתי את תוצאות בדיקת הדם והמעבדה שלי שברור שיש שם משהו לא בסדר. כמעט מיד, הרופא שלי התקשר אלי ואמר 'היי, אני צריך שתגיע מחר כי אני חושד שיש לך בעיה די רצינית עם הערמונית שלך.' " לאחר בדיקות נוספות אובחן טיילר כחולה בסרטן הערמונית בשלב 4. הוא הופנה לד"ר מתיו רטיג, מדען מחקר ואונקולוג ב- UCLA, שהצליח להשתמש בבדיקות גנטיות כדי לעזור לטיילר לקבוע שהמחלה היא גנטית, ולא סביבתית.

 

 

בעוד שהימים הראשונים היו אופטימיים, אמר טיילר כי הסרטן התפשט בסופו של דבר לעצמותיו ולעמוד השדרה, מה שהוביל לשיתוק של פלג הגוף התחתון. טיילר סיפר כי הוא עובר כיום כימותרפיה הנלחמת בסרטן באגרסיביות. עם זאת, הוא רצה להדגיש כי אבחון מוקדם יכול להוביל לתחזיות טובות בהרבה. "הרבה גברים, אם הם תופסים את זה מוקדם, אפשר לטפל בזה בקלות" הדגיש טיילר. "אני לא רוצה שאנשים יצטרכו לעבור את מה שעברתי. זה לא תהליך קל."

עוד ב"בריאות"

4 מיתוסים נפוצים על הגנה מהשמש

אם גם לכם התמונה עשתה חשק לפהק, יש לזה סיבה

סובלים מג'ט לג או נדודי שינה? מצאנו את הפרי שיעזור לכם לפתור את הבעיה

 

עוד סיפר טיילר כי המחלה מנעה ממנו להשתתף במפגש האיחוד של "חברים" ששודר ב- HBO Max בסוף מאי, במקום זאת הוא הופיע ב- Zoom. "זו הייתה ההחלטה שלי לא להיות חלק מזה פיזית ולהופיע ב- Zoom בעצם, כי לא רציתי לבאס."

סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים, כ-1 מתוך 9 גברים יאובחנו במהלך חייהם. ריכזנו 7 דברים שאולי לא ידעתם על סרטן הערמונית שיכולים לעזור לכם לאתר אותו מוקדם ולהבין אותו טוב יותר אם קיבלתם אבחנה.

מקור הכתבה - arizonaoncology