משתמשים באוזניות? אתם עלולים לאבד את השמיעה שלכם לאורך זמן

כ -50% מהאנשים בגילאי 12 עד 35 נמצאים בסיכון לאובדן שמיעה עקב חשיפה ממושכת ומוגזמת לצלילים חזקים. ואם זה לא מספיק, מחקרים מראים שאנשים עם אובדן שמיעה שלא טופל לאורך זמן, נמצאים בסיכון גבוה יותר לדמנציה. אז אם לא בא לכם להסתכן, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על השמיעה

זמן צפייה: 01:25

ילדים, בני נוער ומבוגרים צעירים מאזינים לשעות רבות של מוסיקה ביום בכמויות העולות על מגבלת הבריאות המומלצת בעולם. אוזניות יכולות להשפיע על אובדן שמיעה אצל ילדים ומבוגרים צעירים ככל שהם מזדקנים.

ישנן דרכים להגדיר מגבלות רעש בריאות ולהגן על השמיעה שלכם.

צירוף האוזניות כשאתם מאזינים למוזיקה או פודקאסט עשוי להיות הצורה המועדפת עליכם לטיפול עצמי. עם זאת, זה אולי לא הכי טוב לשמיעה שלכם.

על פי ניתוח שנערך לאחרונה, רמות גבוהות של רעש יכולות להשפיע על אובדן שמיעה בעתיד. ילדים, בני נוער ומבוגרים צעירים עלולים להיות בסיכון מיוחד אם הם מקשיבים לעתים קרובות לשעות רבות של מוסיקה ביום בהיקפים העולים על מגבלת בריאות הציבור של 70 דציבלים של חשיפה ממוצעת לרעש ליום המומלצת על ידי המכונים הלאומיים לבריאות.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) Trusted Source מעריך כי כ -50% מהאנשים בגילאי 12 עד 35 נמצאים בסיכון לאובדן שמיעה עקב חשיפה ממושכת ומוגזמת לצלילים חזקים, כמו מוזיקה הנשמעת דרך מכשירי שמע אישיים.

עוד ב"בריאות"

הדרך לעור פנים חלק ומושלם מתחילה בלא לגעת בפרצוף שלכם

המחלה שתכריח אתכם לקחת את השנ"צים שלכם ברצינות

בריטני, את לא לבד: אלו הסימנים שיעזרו לכם לזהות מערכת יחסים מתעללת

 

האודיולוג יאן מייס סקר ושילב מידע ממספר מאמרים בתחומים מרובים כדי ליצור מסקנות לגבי השימוש במערכת השמע האישית. המפתח העיקרי היה שאנשים המשתמשים במערכות שמע אישיות (המכונות גם מכשירי האזנה אישיים או נגני מוסיקה) המקושרים לאוזניות - כך שהתוכן יכול להישמע מבלי להפריע לאחרים - פוגעים בשמיעתם.

שימוש במערכת שמע אישית הוא המקור העיקרי לחשיפת רעשי פנאי. כאשר צעירים מגיעים לאמצע החיים, כנראה בתחילת שנות ה -40 לחייהם, הם יהיו כבדי שמיעה כמו שסבא וסבתא שלהם נמצאים בשנות ה -70 וה -80 לחייהם. בנוסף לאיבוד יכולת התקשורת, אובדן שמיעה קשור לירידה קוגניטיבית.

על פי מחקר שפורסם בשנת 2011, בהשוואה לאנשים ללא אובדן שמיעה, אלו שסבלו מאובדן שמיעה היו בסיכון לפתח דמנציה בדרכים הבאות:

  • לאנשים עם ליקוי שמיעה קל היה סיכון כמעט כפול לפתח דמנציה
  • לאלה עם אובדן בינוני היה הסיכון פי שלוש
  •  לאנשים עם אובדן קשה היה הסיכון פי חמש

מרי ל' קרסון, אודיולוגית קלינית מורשית, אמרה כי מחקרים מראים שאנשים עם אובדן שמיעה שלא טופל לאורך זמן, נמצאים בסיכון גבוה יותר לדמנציה. היא הוסיפה כי ישנם מחקרים מבטיחים המראים כי טיפול באובדן שמיעה במכשירי שמיעה מפחית את הסיכון לירידה קוגניטיבית ולדמנציה.

"עם זאת, התחלת הרגלי בריאות שמיעה טובים יותר עשויה להיות השקעה בבריאות ארוכת הטווח, לא רק על ידי מניעת אובדן שמיעה, אלא גם הפחתת הסיכון של ירידה קוגניטיבית ודמנציה ככל שמתבגרים" אמרה.

כיצד לקבוע מגבלות רעש בריאות

אנו חיים בעולם רועש, ואנשים רבים חושפים את עצמם שוב ושוב לרמות רעש לא בטוחות שעשויות להשפיע על בריאותם ארוכת הטווח.

5 דרכים לשמור על בריאות האוזניים:

1. שמרו על צליל של 70 dBA
הקול נמדד ביחידות הנקראות דציבלים, סביר להניח שנשמע או פחות מ- 70 דציבלים משוקללים A (dBA), גם לאחר חשיפה ארוכה, לא יגרום לאובדן שמיעה. עם זאת, חשיפה ארוכה או חוזרת ונשנית לצלילים של מעל 85 dBA או עלולה לגרום לירידה בשמיעה. אינדיקטור גס טוב מאוד הוא שאם אדם צריך להתאמץ לדבר או להישמע על רעש הסביבה, זה יותר מ- 75 דציבלים.

אובדן שמיעה הוא רע במיוחד לילדים ובני נוער מכיוון שהם צריכים להיות מסוגלים לשמוע כדי להיות מסוגלים ללמוד, להתרועע ואובדן שמיעה משפיע על ההתפתחות החברתית ועל ההצלחה החינוכית ועל הרווחים לכל החיים.

2. השתמשו באפליקציית מד קול
יש הרבה אפליקציות של מד רמות בחינם או זולות, מהימן מקור, המסייעות לקבוע עד כמה הסביבה שלך רועשת. אפליקציית מד קול לסמארטפון תעזור ללמוד מה חזק ומה לא.

3. ללבוש מיגון שמיעה
ישנם סוגים רבים של מיגון שמיעה שנועדו להגן עליך מפני הרעש שאתה נמצא בסביבה. לדוגמה הגנת השמיעה המסוננת על ידי מוסיקאים יכולה לסייע בשמירה על איכות המוסיקה ובכל זאת לספק הגנה בטוחה.

הגנת השמיעה מגיעה בצורות רבות - מחממי אוזניים, אטמי קצף, אטמים לשימוש חוזר שאינם מותאמים אישית והגנה על שמיעה בהתאמה אישית.

4. דע את סימני האזהרה של אובדן שמיעה
הסימנים הראשונים הנפוצים ביותר לאובדן שמיעה כוללים קושי לשמוע בסביבות רועשות ולהרגיש שאתה שומע אנשים, אבל פשוט לא מצליח להבין מה נאמר.

5. בדקו את השמיעה שלכם באופן קבוע
אם אתה מעל גיל 50 או נחשף לרעש ברמות לא בטוחות, מומלץ לבדוק את השמיעה שלך מדי שנה.

מקור הכתבה אתר healthline.