מה באמת קורה לכם כשאתם בולעים מסטיק?

אתם כנראה תחושו הקלה לשמוע שהוא לא נשאר בגוף שלכם במשך שבע שנים

מסטיק

גוף האדם הוא פלא בהרבה מובנים, אבל הוא לא ישמור מסטיק במשך שבע שנים למרות מה שאולי שמעתם כשהייתם ילדים. זה נכון מבחינה מדעית בדיוק כמו שבליעת זרעי אבטיח תגרום לכם לגדל אבטיח בבטן. בואו נצלול אל האמת מאחורי מה שקורה כשאתם בולעים מסטיק.

מה הגוף עושה עם מסטיק?

מסטיק מורכב מכמה חלקים: החלק הלעיס שהוא בסיס המסטיק, בתוספת חומרי טעם, ממתיקים וחומרים משמרים. גוף האדם אינו יכול לעכל את בסיס החניכיים, אך הוא יכול לעכל את כל התוספים שהופכים את טעם החניכיים למושך יותר.

זה לא אומר שבסיס החניכיים יהיה תקוע בגוף שלכם במשך שנים, אם כי יוביל לבעיות קיבה או עיכול. הגוף עושה עבודה טובה להיפטר מדברים לא מזינים שהוא לא צריך.

בסופו של דבר הוא יזיז חומרים כמו מסטיק שאי אפשר לעכל אותם מהגוף.

בסיס החניכיים לא נדבק לאורך זמן; מסטיק לעיתים רחוקות נשאר בגופכם יותר משבוע. הסיבה לכך היא שהקיבה מרוקנת מעת לעת את תוכנו לתוך המעי הדק, כך שאם תבלעו מסטיק, הוא היה עובר למעי הגס, ולבסוף עובר בצואה שלכם, על פי אוניברסיטת אוהיו סטייט.

עוד ב"בריאות"

זה מה שכדאי לכם דעת על התקפי לב רגע לפני שיש לכם אחד

אם אתם לא ישנים טוב, המוח שלכם עלול להיות בצרות

5 הבדיקות הרפואיות ללב שיכולות להציל את חייכם

 

האם זה מסוכן לבלוע מסטיק?

ישנם יתרונות ללעיסת מסטיק, אך אין הרבה מחקרים המראים כי בליעת מסטיק עלולה לפגוע בבריאותכם. בנסיבות נדירות, אם אתם בולעים הרבה מסטיקים בעת ובעונה אחת או פיסות מסטיק רבות בזמן קצר, אתם יכולים לחוות חסימה במערכת העיכול. סביר להניח שהיא תתרחש אם אתם בולעים במקביל פריטים אחרים שאינם ניתנים לעיכול, כמו קליפות מזרעי חמניות.

"בליעה של מסטיק שוב ושוב יכולה להוביל לבזואר, מסה קטנה של חומר בלתי ניתן לעיכול שעלול לגרום לחסימת מעיים", אומר אדווין מקדונלד, גסטרואנטרולוג ומנהל שותף לתזונה למבוגרים באוניברסיטת שיקגו.

במאמר משנת 1998 שפורסם ברפואת ילדים, חוקרים ניתחו שלושה מקרים של ילדים שפיתחו דרכי מעיים וחסימה בוושט כתוצאה מבליעת מסטיק. האחד היה ילד בן ארבע, בעל היסטוריה של שנתיים של עצירות לאחר שבלע חמש עד שבע חתיכות מסטיק מדי יום; הרופאים הסירו את חסימת המעיים.

התיק הצעיר ביותר היה ילדה בת שנה וחצי שבלעה מסטיק וארבעה מטבעות מוערמים, המסה נכללה בוושט שלה. כותבי המחקר הגיעו למסקנה ברורה למדי: אין לבלוע מסטיק ולתת אותו לילדים שאינם מבינים נקודה זו.

לעיסת מסטיק
אין הרבה מחקרים המראים כי בליעת מסטיק עלולה לפגוע בבריאותכם | צילום: shutterstock

כל כמה זמן אתם יכולים לבלוע מסטיק בבטחה?

אז אתם יכולים לבלוע מדי פעם מסטיק ולהיות בסדר? כן. כדאי לכם? כנראה שלא.

"זה יהיה חכם להימנע מהפיכת הרגל הזה", לדברי מומחים. "על מנת להימנע ממצב שעלול להידבק, מומלץ לירוק את המסטיק."

 

*מקור - thehealthy