5 דרכים שיעזרו לכם למצוא את הפסיכולוג הנכון

בעקבות תחקיר כאן 11 על איש החינוך עמוס רולידר והשיח הער שהתפתח בעקבותיו, ריכזנו עבורכם 5 טיפים יעילים למציאת המטפל המתאים לכם ביותר

טיפול פסיכולוגי

ההודאה שאנחנו זקוקים לעזרה כדי להתמודד עם בעיות החיים היא לפעמים אחד הדברים הקשים שנצטרך לעשות אי פעם.

לאחר שקיבלנו את ההחלטה להושיט יד ולפנות לפסיכותרפיה, אנו רוצים למצוא מישהו שאנחנו מרגישים שנוכל להתחבר אליו - מישהו שאנחנו מרגישים באמת יכול להבין לא רק איפה אנחנו, אלא מי אנחנו. והכי חשוב, אנחנו רוצים למצוא מישהו שאנחנו יכולים לסמוך עליו עם המחשבות והרגשות הפנימיים שלנו.

טיפול
אנחנו רוצים למצוא מישהו שאנחנו סומכים עליו | צילום: Shutterstock

מציאת מטפל לא צריכה להיות החלטה ממהרת, זה צריך לקחת קצת זמן ומאמץ. אם תבחרו מטפל שאתם לא מרגישים מחוברים אליו, רוב הסיכויים שלא תצליחו להתקדם הרבה. להלן מספר טיפים לבחירת המטפל המתאים לך.

עוד ב"בריאות"

בחנו את עצמכם: עד כמה אתם אנשים מטופחים?

מים בששון: האם שתייה מרובה של מים יכולה להיות קטלנית?

7 טיפים שישאירו אתכם ערים מבלי לשתות קפה

 

  1. מחקר, מחקר, מחקר

מחקר אחר מטפל מתאים הוא חשוב מאוד. לא רק חשוב לערוך מחקר על מטפלים, אלא גם לחקור ולהכיר את סוגי הטיפולים המוצעים. סוגי הטיפול הנפוצים כוללים טיפול פרטני, טיפול קבוצתי, טיפול משפחתי וטיפול זוגי.

  1. חפשו ניסיון

אם אתם רואים מטפל בנושא מסוים, חפשו מטפלים שיש להם ניסיון בתחום זה. אם היה לך סרטן, היית רואה אונקולוג ולא רופא עיניים; מדוע להתייחס לחווית הטיפול שלך אחרת? ישנם מטפלים המתמחים במגוון נושאים; חלקם עשויים להתמחות בכמה. חפשו ניסיון כדי למצוא את ההתאמה הייחודית שלכם.

  1. נסו ליצור קשר מוקדם

בדקו אם המטפל שאתם מעוניינים בו מציע התייעצויות טרם תחילת התהליך הטיפולי. זה מספק הזדמנות לשאול שאלות ולקבל "תחושה" כללית של המטפל ושל הדינמיקה ביניכם. במהלך פגישה זו תוכלו לשאול שאלות חשובות אודות פילוסופיית הטיפול שלהם, כיצד עבדו לעזור לאחרים וכיצד הם מרגישים שהם יכולים לעזור לכם, או כל שאלה חשובה אחרת שיש לכם. כשאתם עוזבים, ייתכן שתרצו להעריך עד כמה אתם מרגישים בנוח, אם אתם מרגישים שהמטפל כן, ואם אתם מרגישים שאתם יכולים להיות כנים בלי להרגיש שיפוטיות או ביקורת.

  1. בדקו רישוי וביטוח

כל המטפלים אינם מורשים וזה בסדר. עם זאת, אם תבחרו לראות מטפל מורשה, בדקו את רישיונו. אתם יכולים ליצור קשר עם משרד הבריאות כדי לראות אם רישיון המטפל עדכני והאם הוא במצב תקין. אתם יכולים גם לבדוק אם הוגשו תלונות נגד המטפל. לרוב ניתן למצוא מידע זה באופן מקוון. אם אתם מבוטחים ורוצים להשתמש בביטוח שלכם, ייתכן שתרצו לברר את הדרישות של חברת הביטוח. חברות מסוימות דורשות שתטופלו על ידי מטפל מורשה או אפילו פסיכולוג או פסיכיאטר. אתם גם רוצים לוודא שהמטפל העתידי שלכם מקבל את הביטוח שלכם.

  1. לעולם אל תשקעו

אם אינכם מרגישים בנוח עם המטפל שבחרתם, אל תרגישו רע עם החלפת מטפלים. יתכן שתצטרכו לראות כמה לפני שתמצאו את המטפל המתאים לכם. עליכם להמשיך בחיפוש עד שתרגישו שאתם מובנים ומקובלים. סימנים שאולי תזדקקו להחלפת המטפל כוללים תחושת אי נוחות, חוסר שמע, או כאשר המטפל שלכם מדבר יותר מאשר מאזין או נותן כל הזמן עצות או הוראות.

נקיטת הצעד לחיפוש עזרה לכל בעיה היא צעד עצום. צריך הרבה אומץ כדי להודות שאנחנו לא יכולים להתמודד עם הבעיות שלנו לבד. קבלו את ההחלטה הטובה ביותר האפשרית על ידי נטילת הזמן הדרוש, ועשו את המחקר המתאים לבחירת מטפל המתאים לכם. על ידי הישארות פתוחה, כנה ומוכנה לקבל עזרה, התהליך הטיפולי יכול להיות מאוד פרודוקטיבי ומועיל.

הכתבה תורגמה מאתר psychcentral